Snop Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Jeg hadde et plutselig innfall i natt og kjøpte flybillett til meg selv, til Milano. Men etter å ha lest en del om byen i dag når jeg våknet, innså jeg at jeg kanskje ikke har så lyst til å dra akkurat dit likevel ...Så kom jeg på at det finnes jo flere byer og landsbyer i nærheten av Milano, og har nå googlet meg helt blind i flere timer. Kan noen anbefale et sted maks halvannen time unna, med sjarmerende gater, gamle bygninger og god kaffe, som ikke er altfor kjedelig for ei som reiser alene? Gjerne rundt Lake Como, men er åpen for alle forslag!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Milano er jo fantastisk, så hvorfor vil du ikke dit? Er det nå i høst? Vi har vært i området ved Como og elsket det! Det var på sommeren, så vet ikke utenom dette, men vil tro at det funker bra Anonymous poster hash: d753f...a53 1
Snop Skrevet 16. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2013 Milano er jo fantastisk, så hvorfor vil du ikke dit? Er det nå i høst? Vi har vært i området ved Como og elsket det! Det var på sommeren, så vet ikke utenom dette, men vil tro at det funker bra Anonymous poster hash: d753f...a53 Jeg har lest så mye dårlig om det i dag :/ At det er en av de styggeste byene i Italia, grått, moderne og industrielt. Når eg søker på bilder og info får jeg bare opp den store katedralen og det svære kjøpesenteret, mens resten ser ganske kjipt ut Tenker at det er synd å dra dit hvis det finnes mer sjarmerende byer innen rekkevidde. Ja, det er nå i høst, oktober. Har lest kjempemye om Lake Como i kveld, og det er en ganske sterk kandidat foreløpig! Enten Bellagio eller Varenna, kanskje.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Jeg har lest så mye dårlig om det i dag :/ At det er en av de styggeste byene i Italia, grått, moderne og industrielt. Når eg søker på bilder og info får jeg bare opp den store katedralen og det svære kjøpesenteret, mens resten ser ganske kjipt ut Tenker at det er synd å dra dit hvis det finnes mer sjarmerende byer innen rekkevidde. Ja, det er nå i høst, oktober. Har lest kjempemye om Lake Como i kveld, og det er en ganske sterk kandidat foreløpig! Enten Bellagio eller Varenna, kanskje. Har hørt det samme som deg og var litt skuffet da kjæresten overrasket meg med tur til Milano tidligere i vår. Men vet du, det var virkelig flott der altså! Masse fine bygninger, flotte kirker, supre butikker selvfølgelig, restaurantlivet og kaffen er som i resten av Italia, altså upåklagelig! Du må spise panzerotti i nærheten av Duomo, ta en tur inn i selve domen, gå i shoppingarkadene, spise is fra Grom, tusle rundt ved kanalen Naviglio Grande og gå på jazzkafeene der, ta en aperetivo ved Brera, kanskje få med deg Leonardo da Vincis Last Supper osv osv. Torino kan også anbefales Anonymous poster hash: 9a0a2...506 2
MissStiles Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 For et par år siden var jeg i Milano også dro jeg videre med tog til en liten by, Rapallo. Det tok kanskje 2 timer med toget fra Milano. Koselig, liten by. Med en liten strand.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 Jeg har lest så mye dårlig om det i dag :/ At det er en av de styggeste byene i Italia, grått, moderne og industrielt. Når eg søker på bilder og info får jeg bare opp den store katedralen og det svære kjøpesenteret, mens resten ser ganske kjipt ut Tenker at det er synd å dra dit hvis det finnes mer sjarmerende byer innen rekkevidde. Ja, det er nå i høst, oktober. Har lest kjempemye om Lake Como i kveld, og det er en ganske sterk kandidat foreløpig! Enten Bellagio eller Varenna, kanskje. Vi reiser mye i Italia, og er glade i Italia. Vi er glade i shoppingbiten, men det er en hyggelig by generelt. Har vært i Bellagio. Kjempefint!! Men på høsten ville jeg heller ratt Milano, og Bellagio på sommertid. Uansett får du det fint! God tur. Anonymous poster hash: d753f...a53
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Vi reiser mye i Italia, og er glade i Italia. Vi er glade i shoppingbiten, men det er en hyggelig by generelt. Har vært i Bellagio. Kjempefint!! Men på høsten ville jeg heller ratt Milano, og Bellagio på sommertid. Uansett får du det fint! God tur. Anonymous poster hash: d753f...a53 ... Og er glade i Milano skulle det stå.. Anonymous poster hash: d753f...a53
Snop Skrevet 17. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2013 Åh, takk for gode svar, dere! Da ble Milano kanskje litt aktuelt likevel Hvilke nabolag er de beste å bo i? Jeg liker nabolag som er enten ganske fine (a la Frogner) eller litt "hipster"/bohem (a la Grünerløkka). Generelt foretrekker jeg gamle bygninger foran moderne.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #9 Skrevet 17. august 2013 Åh, takk for gode svar, dere! Da ble Milano kanskje litt aktuelt likevel Hvilke nabolag er de beste å bo i? Jeg liker nabolag som er enten ganske fine (a la Frogner) eller litt "hipster"/bohem (a la Grünerløkka). Generelt foretrekker jeg gamle bygninger foran moderne. Hva med å ta en tur (eller deler av turen) i Venezia? Det er bare 1-2 timer unna med tog og kjempefint! Var der alene i 4-5 dager og fortsatt var der masse jeg ikke fikk sett. Anonymous poster hash: a2d64...b45
Snop Skrevet 17. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2013 Hva med å ta en tur (eller deler av turen) i Venezia? Det er bare 1-2 timer unna med tog og kjempefint! Var der alene i 4-5 dager og fortsatt var der masse jeg ikke fikk sett. Anonymous poster hash: a2d64...b45 Ja, jeg har tenkt mye på det også Jeg har bare 2 hele dager i italia (ankomst søndag, reiser onsdag). Tror du det er verdt det å ta en dagstur til venezia om jeg reiser tidlig om morgenen en av dagene, eller er det et sted man bør overnatte?
Gjest gjest17 Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Ja, jeg har tenkt mye på det også Jeg har bare 2 hele dager i italia (ankomst søndag, reiser onsdag). Tror du det er verdt det å ta en dagstur til venezia om jeg reiser tidlig om morgenen en av dagene, eller er det et sted man bør overnatte? Det hadde jeg droppet hadde jeg vært deg! Har du kun to dager holder du deg en plass :-) 2
Snop Skrevet 17. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 17. august 2013 Åhåi! Jeg fant ut at det er dagsturer med tog til sveits/alpene, kanskje jeg skal bruke en dag på dét! Så mye jeg vil, så lite tid! http://www.viator.com/tours/Milan/Swiss-Alps-Bernina-Express-Rail-Tour-from-Milan/d512-2872ZV15
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Åhåi! Jeg fant ut at det er dagsturer med tog til sveits/alpene, kanskje jeg skal bruke en dag på dét! Så mye jeg vil, så lite tid! http://www.viator.com/tours/Milan/Swiss-Alps-Bernina-Express-Rail-Tour-from-Milan/d512-2872ZV15 Jeg hadde holdt meg i Milano for så kort tid, hvis ikke tror jeg du lett får følelsen av å kun ha mellomlandet i Milano. Området rundt Piazza del Tricolore er fint hvis du liker Frognerstil, men uten at det blir for stivt. Anonymous poster hash: 9a0a2...506 2
Alina X Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Lucca,venezia,firenze og pisa. Roma ligger forresten 3t unna med tog.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #15 Skrevet 18. august 2013 Lucca,venezia,firenze og pisa. Roma ligger forresten 3t unna med tog. TS ber om tips maks halvannen time fra Milano. Pisa ligger i beste fall nesten 6 timer unna med tog, Lucca omtrent samme. Det er jo nesten som å si at Bergen ligger i nærheten av Oslo.. Anonymous poster hash: aaf03...fc6 1
temolitus Skrevet 20. august 2013 #16 Skrevet 20. august 2013 Var i Bergamo ( nabobyen til Milano ) for et par år siden. Kjempefint !
Gjest iGirl Skrevet 20. august 2013 #17 Skrevet 20. august 2013 Synes det var ganske flott i Milano jeg da. Var der for et par uker siden.. Bodde på lekkert hotell, trasket rundt i gatene.. mye fint å se på, og jeg synes på ingen måte det var "industrielt"? Gamle, majestetiske bygninger. Shoppingen var upåklagelig, og pizzaen likeså.. for ikke å snakke om kaffen! Menneskene i Milano var svært hyggelige og hjelpsomme; har bare et råd; skal du ta taxi så ta for guds skyld på deg belte. De kjører som villmenn! Jeg endte med en liten tur på sykehus etter en taxitur som endte i krasj- men det er en annen historie. Ellers kan du ta turen fra Milano opp til Gardersjøen, det er ikke lange biten. Der er det mere "syden", hvis det er av interesse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå