Thomasine Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Vi har en stor dobbelt kjøleskap - med to dører. Svaldel nede og "vanlig" oppe. Problemet mitt er at vi ikke har orden i "sysakene"... :-? Melken har sin selvfølgelige plass i døra, eggene har jeg i nederste hylle i øverste del, resten ligger bare der det tilfeldig er plass. Har ei venninne som har orden i sine "sysaker"!! Der skal ikke gubben legge smørpakka feil inn, da blir det ramaskriiiik... Hvordan ser du ut i deres kjøleskap?!
Arkana Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 Vi har et digert kombiskap, fryser nede og kjøleskap oppe. Og her er det orden i sysakene. Nederst i døra står melk og juice, i de to hyllene over melka står det dressinger, sennep, ketchup, pesto, tabasco, grillsauser, tomatpuré o.l. Så er det eggeholdere som vi kun bruker til ferdige hardkokte egg. Så er det to små bokser øverst i døra, i den ene er det majones/remulade, i den andre sitronsaft. Øverst i selve kjøleskapet er det plass til 5 flasker, der har vi brus. I øverste hylle har vi "middagsting", dvs kjøtt, fisk, pølser og annet som skal brukes til middagen og evt også rester. I neste hylle er alt av pålegg. I hylla under er det helt innerst glass med rødbeter, sylteagurk, oliven, sølvløk o.l. Lenger framme er egg, yoghurt, rømme, crème fraîche o.l. I nederste hylle er det alt av grønnsaker som ikke går i de nederste boksene. Og i boksene går det da alle slags løk (ikke hvitløk) i den ene og rotgrønnsaker i den andre.
minniepus Skrevet 22. april 2004 #3 Skrevet 22. april 2004 Fullstendig kaos. Neida, ikke helt. Melk, juice o.l. høye ting øverst. Kjøttvarer nederst. Grønnsaker i skuffene. Annet rundt omkring.
Thomasine Skrevet 22. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2004 Er det slik at øverste hylle i et kjøleskap er kaldest og så blir det varmere jo lenger ned man kommer?! -Eller er det samme temperatur i hele skapet ( da tenker jeg ikke på svaldelen...) :klø:
Arkana Skrevet 22. april 2004 #5 Skrevet 22. april 2004 Er det slik at øverste hylle i et kjøleskap er kaldest og så blir det varmere jo lenger ned man kommer?! Det er kaldere øverst, så egentlig burde ikke melk stå nederst i døra. Men jeg tenker ærlig talt ikke på temperaturen når jeg har valgt plassering, kun det som er praktisk.
Arwen Skrevet 22. april 2004 #6 Skrevet 22. april 2004 Hos oss er det kaos, skulle gjerne hatt dobbelt så stort kjøleskap men har ikke plass.
Gjest gjesta Skrevet 22. april 2004 #7 Skrevet 22. april 2004 Har bare smør og hvitost i kjøleskapet, så det blir ikke så mye rot.
Gjest gjesta Skrevet 22. april 2004 #8 Skrevet 22. april 2004 Da jeg flyttet sammen med kjæresten så prøvde jeg å innføre system både i kjøleskap og kjøkkenskap. Hater og måtte lete igjennom alt for å finne en ting. Skal ikke påstå at det funker helt da, men litt iallfall. Rett og slett fordi jeg flytter ting til rett plass :-? Vi er 8 stk som roter rundt i skapene og at en vil ha et system.... Ja, dere skjønner problemet.
-Fisken- Skrevet 22. april 2004 #9 Skrevet 22. april 2004 Det kommer helt an på. Jeg er et typisk ordensmenneske, mens mamma er fryktelig rotete. Etter at jeg har ryddet, er det perfekt orden, helt til mamma bomber det igjen. EN evig sirkel :-? Blir digg å få seg sitt eget kjøleskap på sitt eget kjøkken! :-)
Gjest 1111 Skrevet 22. april 2004 #10 Skrevet 22. april 2004 Akkurat som Fisk. jeg rydder og har orden i kjøleskapet, men så kommer de andre i familien og roter det til igjen
-Fisken- Skrevet 22. april 2004 #11 Skrevet 22. april 2004 Akkurat som Fisk. jeg rydder og har orden i kjøleskapet' date= men så kommer de andre i familien og roter det til igjen Stakkars oss
Gjest Poirot Skrevet 22. april 2004 #12 Skrevet 22. april 2004 Det er kaldere øverst, så egentlig burde ikke melk stå nederst i døra. Men jeg tenker ærlig talt ikke på temperaturen når jeg har valgt plassering, kun det som er praktisk. Er det kaldere øverst? Kald luft synker da ned, mens varm luft stiger opp.
Gjest Myumi Skrevet 22. april 2004 #13 Skrevet 22. april 2004 Jeg har også skikkelig orden i kjøleskapet, da er det enkelt og finne det jeg skal ha. Om noen skulle sette noe tilbake på feil plass så blir jeg ikke hysterisk jeg setter den på riktig plass selv.
vackraflickan Skrevet 22. april 2004 #14 Skrevet 22. april 2004 Jeg er ikke så veldig flink å legge ting pent inn. Men med et 1300 liters kjøleskap skal det litt til før det blir rot. Jeg rydder uansett ordentlig og vasker det inne i ca annenhver uke. Overfulle rotete kjøleskap med agurker som er flytende øker ikke akkurat lysten på mat.
Arkana Skrevet 22. april 2004 #15 Skrevet 22. april 2004 Ja, naturlig gjør den det, men kjøleskapet er drevet av en maskin og dermed oppfører det seg ikke helt naturlig. Det var noe snakk om det i et matprogram hvor de gikk gjennom kjøleskapet og viste hvordan folk legger tingene feil fordi de ikke vet om temperaturforskjellen.
Gjest Poirot Skrevet 22. april 2004 #16 Skrevet 22. april 2004 OK. Det visste jeg ikke, har alltid antatt at nederst er kaldest, jeg.
Nigella Skrevet 22. april 2004 #17 Skrevet 22. april 2004 Melk i døra, grønnsaker i skuffene. Ellers har vi ikke faste plasser på ting, men det ser ikke så aller verst ut alikevel.
Gjest Lea Skrevet 22. april 2004 #18 Skrevet 22. april 2004 Vi har for lite kjøleskap. Har et kombiskap med kjøl øverst og frys nederst. Fordi det ikke går an å legge flasker i hyllene (da får vi ikke lukket døra) har vi flyttet den nederste hylla opp, slik at flasker og kartonger kan stå i under denne hylla. De øberste hyllene er derfor smale og dumme. Vi har pålegg i døra for å ha det lett tilgjengelig. I døra har vi også åpnede melkekartonger o.l. Litt kaos i vårt kjøleskap, men det er så lite at man blir tvunget til å rydde litt oftere.
:-) anna Skrevet 22. april 2004 #20 Skrevet 22. april 2004 Tror jeg har akkurat samme typen kjøleskap som Arkana, men mitt er desverre tidvis mer rotete enn hennes. I teorien har jeg omtrent samme inndelinga men så sklir det ut også må jeg rydde og så sklir det etterhvert ut igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå