AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Jeg bor i en eldre leilighet som er veldig kald om vinteren og lurer på om noen vet om strømutgiftene vil bli lavere dersom jeg skifter ut vinduene? De jeg har er jo litt gamle og kanskje nye isolerer bedre, eller har det ikke så mye å si? Anonymous poster hash: 44e0b...80c
Yesterday Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Vet ikke helt sikkert men det sies så Gamle vinduer er som regel tynnere og har dårligere isolering på sidene.
skrue Skrevet 17. august 2013 #3 Skrevet 17. august 2013 Bør du øverst? For mange eneboliger med kaldloft så er bedre isolasjon i taket mot loft det som har størst effekt om man skal starte med utbedringer.
Ingeborg! Skrevet 17. august 2013 #4 Skrevet 17. august 2013 Det har mye å si med nye vinduer i gammel hus. Vi har skiftet alle vinduer + 2 ytterdører i huset vårt og har fått en helt annen innetemperatur. Og strømregning. Å skifte ut gamle vinduer er en god langsiktig investering.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #5 Skrevet 17. august 2013 Jeg bor i leilighet Anonymous poster hash: 44e0b...80c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #6 Skrevet 17. august 2013 http://www.nordan.no/energikalkulator/ Enkel kalkulator som gir en pekepinn på hvor mye strøm du kan spare. Du vil nok også merke bedring i komfort om du velger å bytte vinduene Anonymous poster hash: 1d916...7cf
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #7 Skrevet 17. august 2013 Av og til kan det være høyt varmetap pga utett rundt vinduene. Da kan nye tettelister være en billig og effektiv investering. Om du skifter vinduer så vær obs på feltene rundt. Hender at det er isolasjonsløst og utett rundt vinduer også. Anonymous poster hash: 1d916...7cf
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #8 Skrevet 20. august 2013 Alle vinduene i borettslaget mitt ble byttet for noen år siden. De håndtverkerne satte vinduene inn feil veg, bruke ikke isolasjon rundt vinduene, festet ikke lister korrekt osv. Det er mye mer trekkfullt nå enn med vinduene fra 1950! Så vær sikker på at du velger gode håndtverkere. Anonymous poster hash: 9f144...400
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #9 Skrevet 20. august 2013 Hvis du bytter, velg energiglass med metallfilm. Da blir det både varmere på vinteren og ikke så steike varmt på sommeren. Anonymous poster hash: c4364...1ea
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 Gamle vinduer kan være punktert slik at den isolerende gassen mellom glassene (vanligvis Argon) er blitt erstattet med luft som isolerer dåligere. Anonymous poster hash: c0b6b...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå