Gå til innhold

Tips til en grei familie bil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Trenger tips til en grei familie-bil?
En bil med god plass osv.

Noen som kan komme med råd/tips og erfaring? :briller2:

Anonymous poster hash: 0f323...ae1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toyota Avensis, Volvo V70 eller Volkswagen Passat! Har god erfaring med begge bilene. Men hold deg unna Vw og Volvo med automatgir, ellers kan du få problemer ;-) Hvilken prisklasse tenker du?

Anonymous poster hash: 02c2b...ee2
Skrevet

Mercedes E klasse.

Anonymous poster hash: 3659c...c00
Skrevet

Spørs jo veldig på prisklasse... Og har du et eller flere barn? Barnevogn? Pris? Jeg har V50 og den er mer enn stor nok til en liten familie hvertfall!

Skrevet

Jeg har alltid hatt passat stasjonsvogn, er på min tredje nå og er kjempefornøyd!! Veldig god benplass og romslig bagasjerom:) De er gode og kjøre og har opplevd lite tull med de:)

Skrevet

Jeg har alltid hatt passat stasjonsvogn, er på min tredje nå og er kjempefornøyd!! Veldig god benplass og romslig bagasjerom:) De er gode og kjøre og har opplevd lite tull med de:)

Vet om mange som sier motsatt... Et tips er å drite i hva folk sier (til en viss grad) for alle bilmerker har en og annen feil og folk er veldig flinke til å påpeke de! Holdt på å daue når jeg skulle finne meg bil nå sist...

Skrevet

Vet om mange som sier motsatt... Et tips er å drite i hva folk sier (til en viss grad) for alle bilmerker har en og annen feil og folk er veldig flinke til å påpeke de! Holdt på å daue når jeg skulle finne meg bil nå sist...

At det er mye tull med dem tenker du?

Alle har forskjellige meninger og erfaringer:) Kanskje jeg har vært heldig! Men uansett hvilken bil du har er det vel alltids en eller annen del som må byttes eller noe som må fikses på etterhvert:)

Skrevet

Toyota <3

Anonymous poster hash: 54775...f23
Skrevet

Ford Mondeo. God plass og veldig god kjørekomfort.

Skrevet

Datteren vår har en Citroën Berlingo multispace. God plass til 3 barneseter (baby, 2 og 4 år) + vogn. Ok prisklasse.

Skrevet

At det er mye tull med dem tenker du?

Alle har forskjellige meninger og erfaringer:) Kanskje jeg har vært heldig! Men uansett hvilken bil du har er det vel alltids en eller annen del som må byttes eller noe som må fikses på etterhvert:)

Akkurat det jeg mente med det jeg skrev, du kan bli gaaal av hva alle andre sier :fnise:

Men en ting må jeg bare si siden det er nevnt her: IKKE KJØP FRANSK BIL!

Jeg har alltid kjørt tyske biler frem til Volvo'n og er storfornøyd med det. Volvo er Volvo, sikker traktor. Japsebiler går og går.

Hadde vært fint om TS snart kom inn for å si noe om str. på familie og pris da......

Skrevet

Hva er problemet med automat hos Volvo?

Anbefaler også Avensis, V70 eller Passat. Populære stasjonsvogner.

Anonymous poster hash: 65af5...34f

Skrevet

Har svært god erfaring med Mazda 6 STV 2012+.

Bilen har ypperlig kjørekomfort, god motor (2.2 Diesel) som gjør at den takler masse ballast uten å gå på bekostning av akselerasjon.

Det er god plass til både passasjerer i front- og baksete og har man behov for barnesete er det problemfritt å benytte seg av et stort bakovervendt sete (eksempelvis BeSafe iZi Kid X3). Har hatt personer på over 190 sittende i passasjersiden uten problemer (med bakovervendt barnesete montert).

Når det gjelder bagasjerom er dette stort og romslig med god plass for større vogner som Emmaljunga Edge Duo og EasyWalker Sky. Selv med barnevogner plassert er masse plass igjen til annen bagasje.

Har man behov for ekstra mye er det mulig å koble opp den integrerte lasteveggen slik at man kan laste helt opp til taket.

Andre biler som ble prøvekjørt/ vurdert i forkant av dette kjøpet: Toyota Avensis 2012, Hyundai i40 2012, Ford Mondeo 2013, Volkswagen Passat 2012

Skrevet

Definitivt en VOLVO XC90!!!

Anonymous poster hash: b5b48...2a7
Skrevet

Jeg synes man får mye bil for pengene med Skoda, selv om jeg aldri har prøvd stasjonsvognene til merket, bare hatchback typen. De er veldig like Volkswagen i interiøret da de blir produsert av samme leverandør/har samme eiere. Også er de mye rimeligere enn mange andre biler til den kvaliteten.

Skrevet

Skoda Octavia. Billig, driftssikker, gjerrig på Diesel og pen å se på. En VW Passat i billigversjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...