Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurder å kjøpe meg bil, snakket akkurat med banken men lånerådgiverne var ikke tilbake før mandag.

Jeg er 20 år og går på skole samt jobber deltid i helger og noen kvelder, så sjansen for at jeg får et lån uten kausjonist er vel lite sannsynlig.

Jeg tenker å ta et lån på rundt 60 000/ 65 000,-. Jeg har penger nok til å betale lånet samt livsopphold, mulighet til å spare litt og i tillegg ha noe igjen.

Min far har sagt at han kan stille opp som kausjonist, men han er usikker på om han er god for det siden han har hus lån osv selv.

Er det noen som vet hva som må til for å være kausjonist?

Anonymous poster hash: 73a1f...189
Videoannonse
Annonse
Skrevet

en kausjonist er jo den som må ta over lånet om du ikke får betalt det, så han må jo vise til en intekt som beviser at han kan betale det ned hvis ting skulle gå galt med deg :)

Anonymous poster hash: 3f5d6...457
  • Liker 1
Skrevet

en kausjonist er jo den som må ta over lånet om du ikke får betalt det, så han må jo vise til en intekt som beviser at han kan betale det ned hvis ting skulle gå galt med deg :)

Anonymous poster hash: 3f5d6...457

Takk for svar! :)

Pappa er jo alene, men har en helt normal inntekt, så da spørs det vel litt :P

Skrevet

Takk for svar! :)

Pappa er jo alene, men har en helt normal inntekt, så da spørs det vel litt :P

Kan aldri i livet tenke meg at en huseier ikke får stå som kausjonist for usle 60 000kr. Greit han har huslån, men 60k ekstra blir småpenger

Skrevet

Kan aldri i livet tenke meg at en huseier ikke får stå som kausjonist for usle 60 000kr. Greit han har huslån, men 60k ekstra blir småpenger

Ja det er vel sant, han har jo både hus,bil og hytte. Han lever nok så godt på alle måter virker det som, så håper at banken godtar :)

Tusen takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...