Gå til innhold

Jeg får panikk dersom jeg har mindre enn 100 000 på konto.... Hvordan skal jeg overbevise meg selv om at jeg kan leve med 70 000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en greie at jeg ikke slapper helt av dersom det ikke er over 100 000 kr på kontoen min. Nå har jeg en del utgifter, har laget hage, maler huset, betalt en del baksmell på skatt o.l.

Da sitter jeg igjen med ca 70 000 på konto når alt er betalt og jeg kjenner at dette stresser meg.

Kan dere hjelpe meg med å skjønne at jeg ikke MÅ ha 100 000 kr og at jeg egentlig er litt bortskjemt...

Anonymous poster hash: 04afc...aa8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan hjelpe deg. Gi til meg, så kan du øve deg. :nigo:

• Liker 12
Gjest Badebuksa
Skrevet

Har du tvangstanker kanskje? At du tror noe fælt skjer dersom det er mindre enn 100 000 kr på kontoen? At det ligger i bakgrunnen og plager deg veldig?

Med mindre du skylder en skumling 100 000 kr tror jeg du kan slappe av med dine 70 000 kr ;)

• Liker 2
Skrevet

Med mindre du har ekstreme utgifter, så tror jeg egentlig du innerst inne vet at du har god økonomi.. og ønsker en bekreftelse på dette. Du klarer deg fint!

• Liker 2
Skrevet

Mannen min menner vi trenger rund 400 ooo på sparekonto i tilfelle en av oss mister jobb. Den summen har vi. Jeg er litt (!) i tvil om vi trenger å ha så mye der da vi har ca. 1 mil igjen å nedbetale på huslån. Betaler det dobbelte for huslån for å få det nedbetalt fortere men alikevel...

Må sies at vi har likt intekt, felles økonomi og felles konto. Dermed er det ikke meg som er sjalu over at mannen har penger. De er felles. Han vil bare ikke betale ned på huslån med de.

Anonymous poster hash: 9d623...fa4
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Kan du skrive det en gang til? Skjønte ikke en dritt. Ne vent, jeg er trøtt bare.. Nei.. Hm.. Hva mener du?

Endret av Badebuksa
  • Liker 1
Skrevet

Og her sitter jeg og er dritfornøyd med 20 000 på min konto...

• Liker 23
Skrevet

Mannen min menner vi trenger rund 400 ooo på sparekonto i tilfelle en av oss mister jobb. Den summen har vi. Jeg er litt (!) i tvil om vi trenger å ha så mye der da vi har ca. 1 mil igjen å nedbetale på huslån. Betaler det dobbelte for huslån for å få det nedbetalt fortere men alikevel...

Må sies at vi har likt intekt, felles økonomi og felles konto. Dermed er det ikke meg som er sjalu over at mannen har penger. De er felles. Han vil bare ikke betale ned på huslån med de.

Fiks rammelån istedenfor.

Anonymous poster hash: 6487f...615

• Liker 5
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har en greie at jeg ikke slapper helt av dersom det ikke er over 100 000 kr på kontoen min. Nå har jeg en del utgifter, har laget hage, maler huset, betalt en del baksmell på skatt o.l.

Da sitter jeg igjen med ca 70 000 på konto når alt er betalt og jeg kjenner at dette stresser meg.

Kan dere hjelpe meg med å skjønne at jeg ikke MÅ ha 100 000 kr og at jeg egentlig er litt bortskjemt...

Anonymous poster hash: 04afc...aa8

Stakkar, du har min dype medfølelse. Du trenger å gå til psykolog og bearbeide dette problemet før det utvikler seg til ødeleggende traumer.

• Liker 3
Skrevet

Så lenge renten på sparekontoen er høyere enn renten på lånet er det bare greit å ha pengene på sparekonto istedenfor!

• Liker 1
Skrevet

Gi bort 30.000 og se hva som skjer. ;) Du kommer nok til å overleve skal du se...

Skrevet

100 000 ryker på noen måneder hvis du f.eks. mister jobben, så jeg synes ikke det er noen spesielt høy grense. Ubehaget du føler når du har mindre er helt rasjonelt.

Anonymous poster hash: f7ea1...b19
Skrevet

Jeg får panikk dersom jeg har under 1000 kroner jeg.

• Liker 11
Skrevet

Å herre, så mange teite folk i verden. Skrytepave er du. Jeg har 4000 kr igjen og lønn på mandag, så jeg klager ikke. Har litt på sparing, men ikke så mye som deg. Er du smart så casher du mer ned på lånet. Å ha masse gjeld er ikke bra. Flere burde spart enda mer og betalt gjelda fortere, men i dag bruker flere pengene sine på reiser og oppussing, enn betale ned på stort huslån. Skamme deg burde du med slike tanker. Tenk på uføre og navere som sitter med 10 000 MND de skal klare seg på!!!!

Anonymous poster hash: 872b3...0d8
  • Liker 2
Skrevet

Etter at jeg har betalt de fleste regninger har jeg nå 3000 på konto - og jeg føler meg RIK!

• Liker 1
Skrevet

Haha, er du meg? Neida, fra spøk til side, jeg har det også sånn.

Har kjøpt ny leilighet og møblene har vi finansiert uten å ta opp lån, så det har forsvunnet 70-80.000. Hadde 180.000 på konto, nå har jeg skarve 130.000, og synes det er helt forferdelig at jeg har under 160.000.

Vet det ikke er normalt :/

Anonymous poster hash: 8516e...d8d
Skrevet

Jeg syntes det var rimelig stressende da jeg måtte søke sosialstønad og totalt hadde ca 5000 utbetalt i mnd. Leie på 3000, så 2000 å leve for, ingen garanti for at jeg fikk noe støtte neste mnd om jeg ikke hadde fått meg jobb innen da. Så skjønner jo godt at det er stressende å ha bare 70 000 på kontoen.

Anonymous poster hash: 43da5...edd
  • Liker 4
Skrevet

du skal neimen ikke klage TS.

jeg har en inntekt på rundt 12-13000 i mnd, betaler gjeld med så mye jeg kan og lever etter strengt budsjett resten av mnd. godt noen kan skryte av å ha god råd.

Anonymous poster hash: 480c0...465
  • Liker 1
Skrevet

Det er mange som ikke har flere tusen på konto, som allikevel klarer seg helt fint Din redsel bunner vel heller i at du er vant til en veldig behagelig livsstil.

Men du må huske på at det er bare materielle ting i bunn og grunn og ikke noe man må ha for å leve. Hvis du er så redd for dette, så kanskje du burde kutte i noen utgifter?

Anonymous poster hash: 49944...232
  • Liker 1
Skrevet

Fiks rammelån istedenfor. Anonymous poster hash: 6487f...615

Enig! Vi ha rammelån og har nå 500.000 "disponibelt" i tilfelle krise :) Pluss at hvis vi har penger til overs er det veldig lettvint å betale ned på lånet!

Anonymous poster hash: 70388...e75

Anonymous poster hash: 70388...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...