Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke lettrømme "egnet" på lavkarbo ettersom man helst skal unngå lettprodukter?

Anonymous poster hash: 30475...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller valgt "ekte" rømme ja...

Skrevet

Kommer anpå hva slags lavkarbo du spiser og hvor mye fett ellers. Mengden fett må justeres i forhold til mengden karbs. Spiser du ketogent bør du velge ekte rømme.

Anonymous poster hash: 29787...730

Skrevet

Helst orginale produkt,og ikke lettvariant.

Skrevet

Med tanke på at få velger lavkarbo av sunnhetsmessige årsaker og nær samtlige som velger kostholdet er desperate slankere, så er lettrømme å foretrekke fremfor vanlig rømme sett i lys av målsetningen slankerne har - mindre kalorier i lettrømme.

Men for all del, selv om man bruker både fløte og vanlig rømme så er lavkarbo mer lavkalori enn noen annen kjent kur jeg kjenner til - dog hvis vektnedgangen er målet og man er så desperat at man velger et kosthold som advares mot, da velger man lettrømme i stedet for vanlig rømme og gjør lavkalorikuren enda mer lavkalori, med hurtigere vektnedgang som resultat.

Minner om at G.Roede er høykalori sammenlignrt med lavkalorikostholdet lavkarbo i praksis er - ironisk nok kaller lavkarboere andre kurer lavkalorikurer og tror ikke lavkalori hjelper når det i praksis er å ha senket kalori-inntaket sitt dem selv har gjort.

Det rr idioti å tro at man tar av grunnet at karbohydrater er så ille, når grunnleggende ernæringskunnskap forklarer nedgsngen så enkelt.

Skrevet

Helst orginale produkt,og ikke lettvariant.

Kunnskapsløst svar manipulert frem av kommersiell livsstilsindustri.

Skrevet

Med tanke på at få velger lavkarbo av sunnhetsmessige årsaker og nær samtlige som velger kostholdet er desperate slankere,

Dokumentasjon?

Skrevet (endret)

Dokumentasjon?

Tror nok ikke dette er lett å dokumentere... ALLE de jeg kjenner som går på lavkarbo, smartkarbo, grovkarbo, Fedondiett eller "kall det hva du vil" gjør det for å ha en sunt kosthold.

De aller fleste av disse personene leser bøker om temaet og følger godt med på alt av forskning innen dette feltet.

Man klarer ikke å bevise at fett er ugunstig for hjerte eller hjerne, men man finner flere og flere indikasjoner på at mye av fettet man før trodde var farlig er viktig for hjerne og kropp.

Man har også kunnet bevise at sukker og raske karbohydrater er usunt (noe man egentlig alltid har visst) og man har funnet ut mye nytt angående kolestrol, der grove forskningsfeil har gjort at man har undervurdert viktigheten av kolestrol og ikke forstått kroppens evne til selv å regulere det.

Jeg ser at det er mye ukebladoverskrifter og en stor hype når det gjelder lavkarbokosthold. Mange ønsker å sko seg og alternativbransjen ser ut til å omfavne dette, noe som gjør at det blir en del udokumenterte påstander og ekstremkurer ute og går.

Alle menneskekropper er forskjellige og reagerer forskjellig på mat. Glede over maten, variasjon og fornuft er vel det de fleste trenger :)

Endret av Nefarian
  • Liker 3
Skrevet

Tror nok ikke dette er lett å dokumentere... ALLE de jeg kjenner som går på lavkarbo, smartkarbo, grovkarbo, Fedondiett eller "kall det hva du vil" gjør det for å ha en sunt kosthold.

De aller fleste av disse personene leser bøker om temaet og følger godt med på alt av forskning innen dette feltet.

Man klarer ikke å bevise at fett er ugunstig for hjerte eller hjerne, men man finner flere og flere indikasjoner på at mye av fettet man før trodde var farlig er viktig for hjerne og kropp.

Man har også kunnet bevise at sukker og raske karbohydrater er usunt (noe man egentlig alltid har visst) og man har funnet ut mye nytt angående kolestrol, der grove forskningsfeil har gjort at man har undervurdert viktigheten av kolestrol og ikke forstått kroppens evne til selv å regulere det.

Jeg ser at det mye ukebladoverskrifter og en stor hype når det gjelder lavkarbokosthold. Mange ønsker å sko seg på dette og alternativsransjen ser ut til å omfavne dette, noe som gjør at det blir en del udokumenterte påstander og ekstrem kurer ute og går.

Alle menneskekropper er forskjellige og reagerer forskjellig på mat. Glede over maten, variasjon og fornuft er vel det de fleste trenger :)

Enig i alt. (Men jeg kommer til å fortsette å etterlyse dokumentasjon fra made4u så lenge han slenger ut påstander i vilden sky. Det er så useriøst.)

• Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det er sikkert ikke lett å dokumentere, nei. ALLE jeg kjenner som har prøvd lavkarbo, har gjort dette for å gå ned i vekt. Ingen av disse har holdt seg på lavkarbo i åresvis.

Og; alle disse personene kjøpte seg bøker om lavkarbo.

• Liker 2
Skrevet

Nå er jo lettrømme et ganske feilaktig navn på produktet. Lettrømme er vanlig rømme, ikke noe lettere variant, er bare seterrømme som er feitere enn normalt.

Skrevet (endret)

Nå kjenner ikke made4u meg, men han vet at jeg spiser lavkarbo. Og jeg prøver ikke å slanke meg. Og jeg er ihvertfall ikke desperat.

Selv bruker jeg ikke lettrømme. Den smaker ikke like godt og har dårligere egenskaper. Hva som er "ekte" finnes det ikke noe svar på. Syrnede melkeprodukter finnes i alle mulige varianter i forskjellige land. Bare unngå dem med tilsatt sukker.

Fordelen med seterrømme i forhold til lettrømme er at energifordelingen er vesentlig i favør til fett i seterrømme. Det gjør at den gir et mindre mindre mengde karbohydrater per energi og derfor gjør det lettere å holde seg til en grense om man har en.

Det er jo uansett ikke om å gjøre å overspise noen ting - lavkarbo eller ei.

Og bare for å oppklare noe som made4u tar opp i hvert eneste innlegg: Ytterpunktene er ikke lavkalori og lavkarbo.

Det er lavfett og lavkarbo.

Endret av Supraspinatus
  • Liker 4
Skrevet

Haha, bruker du virkelig hele dagen din på å "krige" mot lavkarbo? xD Har du ikke noe koseligere å bruke tiden din på?

Tror nok Tine taper lite på at folk velger ekte rømme fremfor lettproduktene, gitt. Om det er komersielle interesser bak kosthold, så er det nok heller lavfett-variantene vi bør kikke litt på. Lett-industrien er big business. ;)

Anonymous poster hash: cbd3a...f8f

• Liker 3
Skrevet

Sier du ? Som påstår at kun "Desperate slankere" som lever på lavkarbo

Blåbær tur ,sauetur osv. MAO du tar jo grundig feil

Det finnes tusenvis av folk som er NORMAL vektige ,som lever på lavkarbo.

Samt dine "råd" er jo helt på tur. Ref- turene jeg skrev over.

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert ikke lett å dokumentere, nei. ALLE jeg kjenner som har prøvd lavkarbo, har gjort dette for å gå ned i vekt. Ingen av disse har holdt seg på lavkarbo i åresvis.

Og; alle disse personene kjøpte seg bøker om lavkarbo.

Ok! Litt forskjellig alder og omgangskrets og en dæsj tilfeldigheter. ;) Slankehysteriet når ingen grenser, og av overskrifter i ukebladene som "gå ned med lakarbo" "hvordan miste 10 kg med lavkarbo" blir det vel sånn.

Bøker som er skrevet vinkler veldig inn på kostholdforandring, og det er vel der nøkkelen ligger.

Skrevet

Haha, bruker du virkelig hele dagen din på å "krige" mot lavkarbo? xD Har du ikke noe koseligere å bruke tiden din på?

Tror nok Tine taper lite på at folk velger ekte rømme fremfor lettproduktene, gitt. Om det er komersielle interesser bak kosthold, så er det nok heller lavfett-variantene vi bør kikke litt på. Lett-industrien er big business. ;)

Anonymous poster hash: cbd3a...f8f

Enig! Jeg og mange flere har savnet "lavkarboutgaven" av f.eks yoghurt og is. Hadde Tine vært bevvist lavkarbomarkedet hadde de f.eks laget yoghurter og is med fett og sukrin.

Istedet lages det helsedirektoratprodukter som lettyougurt og lettis uten fett. Det flommer over av lettprodukter av typen "hjertego" med raffinert olje og 0 smør til lettpålegg med minimalt fett...

• Liker 2
Skrevet

Enig i alt. (Men jeg kommer til å fortsette å etterlyse dokumentasjon fra made4u så lenge han slenger ut påstander i vilden sky. Det er så useriøst.)

Tror dessverre du kommer til å vente lenge ;)

• Liker 1
Skrevet

Enig! Jeg og mange flere har savnet "lavkarboutgaven" av f.eks yoghurt og is. Hadde Tine vært bevvist lavkarbomarkedet hadde de f.eks laget yoghurter og is med fett og sukrin.

Istedet lages det helsedirektoratprodukter som lettyougurt og lettis uten fett. Det flommer over av lettprodukter av typen "hjertego" med raffinert olje og 0 smør til lettpålegg med minimalt fett...

Ja, det er jo morsomt.

Selv irriterer jeg meg over Tines lavfett-varianter, der de pøser på med sukker.

Jeg ønsker meg lavfettprodukter, uten tilsatt sukker eller andre fyllstoffer.

Tines strategi minner om markedsføringen og tilbudet av produkter som det var i USA for 15 år siden!

(Amerikanerne trodde, som det ganske riktig har blitt påpent av lavkarbo-tilhengerne, at de kunne spise mengder med cookies, snacks, og andre varer der fettet var redusert, til tross for at kaloriinnholdet var skyhøyt pga sukkerinnholdet.)

Anonymous poster hash: 0340a...1d9

• Liker 1
Skrevet

Sier du ? Som påstår at kun "Desperate slankere" som lever på lavkarbo

Blåbær tur ,sauetur osv. MAO du tar jo grundig feil

Det finnes tusenvis av folk som er NORMAL vektige ,som lever på lavkarbo.

Samt dine "råd" er jo helt på tur. Ref- turene jeg skrev over.

Dere lever i en boble, på lavkarbo.no dere holder til og henter all info?

Spør hvem som helst som jobber med ernæring, det er forsvinnende få som velger lavkarbo av sunnhetsmessige årsaker, folk pleier å begynne fordi dem ønsker å slanke seg.

Skrevet

Dere lever i en boble, på lavkarbo.no dere holder til og henter all info?

Spør hvem som helst som jobber med ernæring, det er forsvinnende få som velger lavkarbo av sunnhetsmessige årsaker, folk pleier å begynne fordi dem ønsker å slanke seg.

Hvorfor trekker du stadig frem dette forumet? Sikkert mange som har vært innom der, men det er langt flere bra kilder til informasjon om lavkarbo - hvis det er det du leter etter?

Du kan jo ta en titt på sider som http://www.friskogfunksjonell.no http://www.blisunn.no og sikkert flere sider som drives av blant annet ernæringsfysiologer som ikke står i veien for å anbefale lavkarbo.

Anonymous poster hash: f5961...5f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...