Gjest caramiacaramella Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Hei folkens! Jeg startet nylig en blogg om klaer, sminke og velvaere og vil gjerne ha litt feedback ang layouten og innholdet paa bloggen. Generelt handler bloggen min om hvordan man kan kle seg og sminke seg fint selv om man er paa budsjett Hadde satt veldig pris paa litt feedback, om det evt er noe jeg burde endre paa. Jeg har ikke gjort mye av meg selv og promotert bloggen enda fordi jeg er helt i begynner-fasen og vil finne en bra layout og finne stemmen min foer jeg feks putter link paa facebook og twitter for aa promotere bloggen. Derfor vil jeg veldig gjerne faa feedback fra folk jeg ikke kjenner. Jeg sendte nettopp link til bloggen til en venninne, og hun syntes jeg burde gjoere noe med bakgrunnen saa jeg har forandret paa den. Dere kan finne bloggen min her: http://getbudgetbeautiful.com/ Den er paa engelsk fordi jeg flyttet til Storbrittania for fem aar siden og rett og slett foeler meg mest komfortabel med aa skrive paa engelsk, og jeg haaper dere kan overse den biten Beklager for aa, ae og oe-ene i denne posten forresten - jeg skriver paa Britisk tastatur. Gjerne fortell meg her eller paa PM hva dere synes og hva jeg evt boer forandre paa. Paa forhaand takk for hjelpen
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Søt layout. Tror det den bloggen kan bli bra.
Version 2.0 Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Søt blogg, men bildene kunne vært større. Ville også byttet font, i sær overskriftsfonten. Den er for svak og må liksom anstrenge øynene litt. Kan jo være jeg har dårlig syn eller noe, men det var det første jeg reagerte på..
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Orginal blogg Anonymous poster hash: 8083a...df3 1
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Søt blogg, men bildene kunne vært større. Ville også byttet font, i sær overskriftsfonten. Den er for svak og må liksom anstrenge øynene litt. Kan jo være jeg har dårlig syn eller noe, men det var det første jeg reagerte på.. Okei, det skal jeg tenke paa. Jeg liker fonten veldig godt, men kan jo evt lage den stoerre eller forsterke den hvis det hjelper
Version 2.0 Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Forsterk den. Og få større bilder! Det vil nok gjøre noen små underverker!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Søt blogg. Enig i at bildene kunne vært større, men ellers ser den veldig fin ut. Anonymous poster hash: 350d7...2d6
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Forsterk den. Og få større bilder! Det vil nok gjøre noen små underverker! Takk, det skal jeg gjoere!
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Søt blogg. Enig i at bildene kunne vært større, men ellers ser den veldig fin ut. Anonymous poster hash: 350d7...2d6 Takk skal du ha
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Orginal blogg Anonymous poster hash: 8083a...df3 Takk skal du ha - jeg håpte den ville være litt annerledes
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Savner større bilder. Jeg synes det er penest når alle bildene er like brede, det gir en bedre flyt og sammenheng. Ville hatt bittelitt større font i innleggene (personlig ville jeg byttet til en font som ikke har seriffer slik at det får en mer moderne look). Headeren er søt, men jeg synes ikke fonten her passer sammen med looken du har gått for ellers når det kommer til fontvalg. I tillegg er jeg ikke helt fan av akkurat den nyansen av lilla. Føttene i header har enkelte rosa/hudfarga flekker, og det er tegnet litt utfor slik at det viser over bakgrunnen. Bakgrunnen blir for prangende synes jeg. Den stjeler for mye oppmerksomhet fra innleggene, spesielt siden den scroller sammen med siden. Prikkene ser pikslete/ujevne ut som om du har byttet farge med paint bucket tool på samme layer slik at det har "spist" seg inn på de hvite prikkene og det er ikke særlig pent. Tror jeg ville gått for hvit, ensfarget bakgrunn i lys/dus farge eller mønster i dus farge som ikke scroller med siden. Ville forkortet mye og flyttet "about me" (som du har i footer) opp øverst i sidebar slik at du presenterer deg selv. Den lange versjonen har du jo i menu under "about me" uansett. Ville flyttet "recent posts" ned i footer og fjernet "recent comments" (evt. flyttet det ned i footer) og "meta". Hatt "categories" over "archive". Jeg ville jobbet med å ta bedre bilder, tenke komposisjon og øvd på å croppe, redigere farger og kontraster. Bilder rett fra kamera har en tendens til å være litt tamme. Face mask og DIY scrub bildene er dessverre ikke spesielt pene, og det gir meg ikke lyst til å lage det. Naturlig lys er ofte penest. Til outfit bilder ville jeg funnet en plass uten så mye ting bak slik at fokuset er på deg og klærne. Husk å i det minste linke til og kreditere eieren/fotografen dersom du må bruke andre sine bilder. Sånn ellers så liker jeg konseptet og tror det kan bli en bra blogg Anonymous poster hash: 1ec3b...811 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #13 Skrevet 17. august 2013 Glemte å legge til: Jeg stusser litt over at det står Beauty on a Budget i headeren når url er getbudgetbeautiful. Ville hatt samme navn begge plassene Anonymous poster hash: 1ec3b...811
Gjest caramiacaramella Skrevet 17. august 2013 #14 Skrevet 17. august 2013 Savner større bilder. Jeg synes det er penest når alle bildene er like brede, det gir en bedre flyt og sammenheng. Ville hatt bittelitt større font i innleggene (personlig ville jeg byttet til en font som ikke har seriffer slik at det får en mer moderne look). Headeren er søt, men jeg synes ikke fonten her passer sammen med looken du har gått for ellers når det kommer til fontvalg. I tillegg er jeg ikke helt fan av akkurat den nyansen av lilla. Føttene i header har enkelte rosa/hudfarga flekker, og det er tegnet litt utfor slik at det viser over bakgrunnen. Bakgrunnen blir for prangende synes jeg. Den stjeler for mye oppmerksomhet fra innleggene, spesielt siden den scroller sammen med siden. Prikkene ser pikslete/ujevne ut som om du har byttet farge med paint bucket tool på samme layer slik at det har "spist" seg inn på de hvite prikkene og det er ikke særlig pent. Tror jeg ville gått for hvit, ensfarget bakgrunn i lys/dus farge eller mønster i dus farge som ikke scroller med siden. Ville forkortet mye og flyttet "about me" (som du har i footer) opp øverst i sidebar slik at du presenterer deg selv. Den lange versjonen har du jo i menu under "about me" uansett. Ville flyttet "recent posts" ned i footer og fjernet "recent comments" (evt. flyttet det ned i footer) og "meta". Hatt "categories" over "archive". Jeg ville jobbet med å ta bedre bilder, tenke komposisjon og øvd på å croppe, redigere farger og kontraster. Bilder rett fra kamera har en tendens til å være litt tamme. Face mask og DIY scrub bildene er dessverre ikke spesielt pene, og det gir meg ikke lyst til å lage det. Naturlig lys er ofte penest. Til outfit bilder ville jeg funnet en plass uten så mye ting bak slik at fokuset er på deg og klærne. Husk å i det minste linke til og kreditere eieren/fotografen dersom du må bruke andre sine bilder. Sånn ellers så liker jeg konseptet og tror det kan bli en bra blogg Anonymous poster hash: 1ec3b...811 Tusen takk for mange veldig gode råd! Jeg holder på å redesigne layouten og headeren min og har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha til bakgrunn, men lurer på å ha noe mindre skrikende - feks en dus rosa eller lilla, evt med noen små blomster på. Større bilder skal jeg jobbe med - det er det flere som har sagt og nå som det er påpekt skjønner jeg ikke helt at jeg overså det før. Takk for tipsene ang sidebaren - det skal jeg endre på asap! Det er noe galt med wordpress som gjør at about me kommer på bunnen, og det ordner seg forhåpentligvis snart. Jeg er enig i at den er for lang og det må jeg også jobbe med. Tusen takk for tipsene, det er veldig hjelpsomt!
-Jiinxs- Skrevet 17. august 2013 #15 Skrevet 17. august 2013 Vet ikke om det er kun hos meg, men bakgrunnen er ikke helt midtstilt eller noe i den duren (1920x1080)
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #16 Skrevet 17. august 2013 Skriften er i store blokkbokstaver hos meg, er det noe feil? Anonymous poster hash: b28c4...665
Gjest gjest17 Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Du bør få mer kontrast mellom tekst og overskrifter, det blir litt blast. Det samme gjelder bildene dine, kan du med bilderedigering? Lek med kurver, øk kontast og farger. :-)
Gjest caramiacaramella Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Vet ikke om det er kun hos meg, men bakgrunnen er ikke helt midtstilt eller noe i den duren (1920x1080) Oi! Det ser ikke slik ut hos meg, håper ikke det gjør det hos alle!
Gjest caramiacaramella Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Skriften er i store blokkbokstaver hos meg, er det noe feil? Anonymous poster hash: b28c4...665 Oi, det er jo helt krise! Håper ikke det ser slik ut hos alle. Skjønner ingenting jeg, det må være noe alvorlig galt med bloggen min nå
Scoop Skrevet 17. august 2013 #20 Skrevet 17. august 2013 Oi! Det ser ikke slik ut hos meg, håper ikke det gjør det hos alle! Er ikke slik her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå