blåveis Skrevet 23. april 2004 #21 Skrevet 23. april 2004 Jeg er nemlig av den oppfatningen at jeg syns det skal være en mann uansett..... :o Ny rekord i diskriminering? For en merkelig oppfatning!
Frk. Lykkelig Skrevet 23. april 2004 #22 Skrevet 23. april 2004 Min far kan ikke følge meg pga sykdom, men jeg har vært så heldig å få min bror til å gjøre det. Min bror skal også holde tale istedet for min far (min far kommer ibryllupet, men er ikke i form til å gjøre det). Jeg vurderte også å få min mor til å følge meg, men det turte hun ikke. Hadde ikke min bror fulgt meg hadde jeg valgt å gå alene sammen med barna mine. Mange velger jo å gå sammen opp, men jeg synes personlig at litt av sjarmen er at min kjære står oppe og venter på meg.
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #23 Skrevet 23. april 2004 :o Ny rekord i diskriminering? For en merkelig oppfatning! Var det ikke du som var så tydelig her i en tråd at alle kan få ha den oppfatningen en ville? Jeg skriver da tydelig "jeg mener" -ikke at jeg mener det bør være sånn for alle..... Snakk om å diskriminere meg på grunn av min mening....
blåveis Skrevet 23. april 2004 #25 Skrevet 23. april 2004 Var det ikke du som var så tydelig her i en tråd at alle kan få ha den oppfatningen en ville? Klart det.. Men jeg synes ikke vi skal si så mye "bør" om andres valg! (mulig at du mente for din del, men det kom ikke klart fram, jeg tolket det som du mente at andre burde velge en mann..) (det var forresten nettopp den den tråden jeg antar at du hinter til handlet om også; at en annen sa noe om hva andre burde gjøre; der kristen burde gifte seg i kirken)
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #26 Skrevet 23. april 2004 Men var det ikke det hun lurte på da, hva vi andre syns? Jeg syns det skal være en mann. Men folk gjør naturligvis slik de vil, akkurat slik jeg gjør. Men jeg syns altså det bør være en mann.....
blåveis Skrevet 23. april 2004 #27 Skrevet 23. april 2004 Men jeg syns altså det bør være en mann..... ja,ja.. :-?
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #28 Skrevet 23. april 2004 Og jeg syns det er teit med to forlovere, jeg syns kjøttflis er kjedelig, jeg syns hvite digre kjoler på annen gangs bruder er teit, jeg syns ettåringer er for små til å være brudepiker, jeg syns morgengaver er tullete, jeg syns selskapsleker er for barnebursdager og jeg syns strømpebånd er ekkelt å gå med. Jeg stemmer på Kristin, heier på `enga, liker ikke mat fra Mongolia og syns det er urteit å bruke sinnsykt mye penger på dyre designerklær. Dette er et diskusjonsforum, der man gjerne blir bedt om sin mening. Alle vet at man ikke trenger å tilegne seg eller leve etter andres mening, men iblandt får man utvidet sin horisont ved å åpne seg litt..... Jeg har aldri forsøkt å påtvinge noen min mening, men jeg føler meg fri til å uttrykke den der det paser meg Syns du jeg har rare meninger, vel så syns jeg antakelig at du har noen du også.....
blåveis Skrevet 23. april 2004 #29 Skrevet 23. april 2004 Syns du jeg har rare meninger' date=' vel så syns jeg antakelig at du har noen du også.....[/quote'] Det er jeg sikker på..
Lillebi Skrevet 23. april 2004 #30 Skrevet 23. april 2004 Har du et så godt forhold til svigerfaren din, synes jeg absolutt du skal spørre ham. Han vil antagelig bli rørt og glad over å bli spurt. Jeg er enig - det må være veldig koselig å ha et så godt forhold til svigerfamilien, og han ville sikkert også synes det er hyggelig å få "den ære".. Jeg ville heller ha valgt han en mamma. Hvis ikke du kan tenke deg å gå alene da...
Tantemor Skrevet 28. april 2004 #31 Skrevet 28. april 2004 Du må gjøre det du føler for, men jeg synes det blir litt feil å la svigerfaren din følge deg opp kirkegulvet. Det mener jeg fordi poenget med at fedre følger datteren opp er at de skal gi henne bort. Så når du ikke har noen fra din egen slekt som kan gjøre "jobben" synes jeg det passer best å gå alene. Eller at du og brudgommen går sammen. Blir spennende å høre hva du bestemmer deg for. Det er DITT valg.
Tyren Skrevet 29. april 2004 #32 Skrevet 29. april 2004 Hadde jeg vært i din situasjon, så hadde jeg nok spurt svigerfar. Jeg har nemlig også ett veldig godt forhold til han og jeg vet han hadde satt veldig pris på å bli spurt. Selv om jeg kan virke både "eplekjekk" og til tider er veldig flink til å late som om jeg ikke er redd for noenting , så hadde jeg personlig aldrig i verden turt å gå opp kirkegulvet alene, men det er meg da Uansett hva du velger, så blir det nok en flott ramme rundt det !!!
nessi Skrevet 29. april 2004 #33 Skrevet 29. april 2004 Jeg skal gå sammen med min kjære opp til alteret, og vi skal gjøre litt ut av det at han får se meg i brudestasen utenfor kirken. Jeg synes det er godt å skulle gå opp sammen med han. Hadde ikke hatt noe problem å gå opp sammen med svigerfar heller.
Martha Stewart Skrevet 29. april 2004 #34 Skrevet 29. april 2004 Jeg har lenge tenkt - siden før kjæresten min fridde - at hvis jeg skulle gifte meg en gang, vil jeg gå opp kirkegulvet alene. Som person har jeg alltid vært veldig selvstendig og dessuten har jeg ikke så veldig følelsesmessig nært forhold til faren min - selv om han lever i beste velgående og skal komme i bryllupet. Tror jeg ville være mer nervøs med min far ved min side, faktisk. Er redd for at hans nervøsitet smitter over på meg. Dessuten må jeg innrømme at jeg har lyst å være litt stjerne den dagen... Med alles oppmerksomhet på meg når jeg kommer inn i kirken - og selvsagt brudgommen etterhvert. Dette med følge/ikke følge opp kirkegulvet tror jeg er en veldig personlig avgjørelse og derfor bør man følge magefølelsen. Jeg synes ikke det er rart hvis noen velger svigerfar ihvertfall.
Kosepia Skrevet 29. april 2004 #35 Skrevet 29. april 2004 Da mamma giftet seg i 99 (tror jeg det var..) så fulgte jeg henne opp kirkegulvet. Bestemor (hennes mamma) ville ikke, og bestefar døde for veldig mange år siden... Må si det var en STOR opplevelse!
Augustbrud02 Skrevet 30. april 2004 #36 Skrevet 30. april 2004 Synes det høre ålreit ut jeg. Jeg var i samme situasjon som deg da jeg giftet meg, men for meg var det mest naturlig å la min mor følge meg opp gulvet. Det er hun som har stått meg nærest i alle år, så det var hyggelig at hun ville det også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå