Lissemor Skrevet 22. april 2004 #1 Skrevet 22. april 2004 Min far er død.Har ingen aktuelle onkler til å følge meg opp,og ingen bestefedre i livet.Den mannen jeg er nærmest(forutenom min egen ),er min svigerfar.Vil det være rart om han følger meg opp??
Tosca Skrevet 22. april 2004 #2 Skrevet 22. april 2004 Det synest jeg virker helt rart. Han som følger deg opp skal jo liksom "gi deg bort" til brudgommen. Det skal jo ikke din svigerfar gjøre. Jeg mener det må være en fra din side av slekten i det minste. Dere kan ikke gå opp sammen da?
Lullu Skrevet 22. april 2004 #3 Skrevet 22. april 2004 Absolutt ikke!! Det samme hadde jeg gjort om min far ikke levde. Har super-fin kontakt med min svigerfar. Han er jo sååå god og snill. Han hadde sikkert blitt kjempe glad om du hadde spurt. Er jo ikke helt slik som før, at brudens far "skal gi bort bruden". De fleste har jo vært samboere en god stund før de gifter seg
cappocino Skrevet 22. april 2004 #4 Skrevet 22. april 2004 Du kan vel velge hvem du vil skal følge deg opp kirkegulvet Jeg ville kanskje ha spurt mamma om hun ville før jeg hadde valgt svigerfar. Vet ikke om jeg idet hele tatt hadde valgt svigerfar.. tror det hadde vært litt merkelig siden jeg skal gifte meg inn i svigerfamilien.... ikke "gis" bort av de.... men det er bare meg Velg hvem du vil du
monja Skrevet 22. april 2004 #5 Skrevet 22. april 2004 Synes absolutt ikke at det er rart. Om dere har et nært og godt forhold kan han vel like gjerne følge deg opp, istedet for å velge f.eks en onkel du nesten aldri ser. Men hva med moren din da? Hun vil ikke gå sammen med deg? Synes det er litt teit å si at pappa "ga meg bort" til mannen min når vi hadde bodd sammen i 7 år da vi gifta oss.
nat26 Skrevet 22. april 2004 #6 Skrevet 22. april 2004 Har du ingen bror?Faren min er og død,har tenkt å spørre broren min jeg,når den dagen kommer...
Lissemor Skrevet 22. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2004 Jeg har ingen brødre.Har 2 eldre søstre.Min mor er vel helt uaktuell. Selvfølgelig KAN vi gå opp sammen,mannen min og jeg,men synes jo det er litt spess at han ser meg for første gang i finstasen når jeg kommer opp kirkegulvet...
nat26 Skrevet 22. april 2004 #8 Skrevet 22. april 2004 Skjønner deg ganske godt.Men hvis det er greit for svigerfaren din så hvorfor ikke?Selv om det kanskje er litt rart?
Apalonia Skrevet 22. april 2004 #9 Skrevet 22. april 2004 Min venninne ble fulgt opp kirkegulvet av sin mor. Var ikke rart i det hele tatt, bare fint. Apalonia
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #10 Skrevet 22. april 2004 Jeg syns ikke det er rart med svigerfar. Hvis du har et kjempegodt forholdt til han og har mest lyst til å ha han ved din side syns jeg du absolutt skal bruke ham. Jeg er nemlig av den oppfatningen at jeg syns det skal være en mann uansett.....
Gjest Lompa Skrevet 22. april 2004 #11 Skrevet 22. april 2004 Har du et så godt forhold til svigerfaren din, synes jeg absolutt du skal spørre ham. Han vil antagelig bli rørt og glad over å bli spurt. Synes det er vakkert, jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #12 Skrevet 22. april 2004 Hvis jeg hadde vært i den situasjonen at verken pappa eller brødre (som jeg heller ikke har) kunne ha fulgt meg opp kirkegulvet, ville jeg uten tvil valgt å gå opp sammen med brudgommen. Egentlig er jo tradisjonen med å "gi bort bruden" fryktelig gammeldags.
monja Skrevet 22. april 2004 #13 Skrevet 22. april 2004 Du kan jo også gå alene. Ei venninne av meg gjorde det. Først kom det inn tre brudepiker og så kom hun litt bak dem igjen....ikke et øye var tørt
Gjest Myumi Skrevet 22. april 2004 #14 Skrevet 22. april 2004 Jeg synes det er veldig flott med de brudene som har guts nok til å gå alene. Det er slettes ikke stusselig, det er meget verdig og spesielt.
Omegalady Skrevet 22. april 2004 #15 Skrevet 22. april 2004 Jeg er også i den situasjonen at jeg ikke har foreldre i live, ei heller søsken. Men som den "gamle dama" jeg er (38) har jeg en datter på 18 år. Hun skal føre meg opp kirkegulvet :-) Velg et menneske du er glad i, det er det viktigste. Har du ingen venninnne eller annet familiemedlem som kan gjøre det, så la din svigerfar gjøre det. I stedet for å "gi bort" en datter vil han "hente en brud" til sin sønn :-) :-) :-)
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #16 Skrevet 22. april 2004 I stedet for å "gi bort" en datter vil han "hente en brud" til sin sønn :-) :-) :-) Du gir i alle fall tydelig signaler om at du og din kommende manns familie har et godt og nært forhold, og du gir svigerfar tidenes største kompliment ved å velge han. Dessuten er det jo ikke noe som signaliserer tydeligere enn dette at du er velkommen i familien
Lissemor Skrevet 22. april 2004 Forfatter #17 Skrevet 22. april 2004 Jo,kunne veldig godt tenkt meg svigerfar opp gulvet,må tygge litt på dette.Helst vil jeg ha pappan min :cry:
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #18 Skrevet 23. april 2004 Skjønner jeg godt, men det er ingen vits i å plage seg selv med tanker du vet aldri kan bli realitet. Selv skulle jeg ønske lillesøsteren min kunne komme, men jeg tviler på at Gud lar henne være med, hun flyttet nemlig hjem til han i november 2002....... Men hun sitter i himmelen og ser på oss, og så får jeg være ekstra glad i den søsteren jeg har igjen! Velg svigerfar du, det tror jeg du gjør klokt i
Lissemor Skrevet 23. april 2004 Forfatter #19 Skrevet 23. april 2004 Tex;jeg tror også de sitter i himmelen og gleder seg sammen med oss.Jeg velger iallfall å tro det..
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #20 Skrevet 23. april 2004 Tex;jeg tror også de sitter i himmelen og gleder seg sammen med oss. Jeg velger iallfall å tro det.. Ja, ikke sant...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå