AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Vi har en liten kabal som må gå opp ift SFO. SFO åpner klokken 07.30, og jeg må rekke bussen som går klokken 07.45. Før den tid må jeg kjøre bilen hjem igjen (må kjøres til skolen da vi for øyeblikket ikke bor ved skolen, skal flytte til rett ved skolen om et halvt år), parkere og så ta bussen til jobb (ikke parkeringsmuligheter ved jobben). Er det vanlig at barna går inn på SFO selv? Hvis jeg følger henne inn får jeg problemer med å rekke bussen min. Kan jg slippe henne av oppi veien og så kan hun gå ned bakken og inn på SFO alene, eller bør jeg følge henne og heller avtale med jobben at jeg får ta den neste bussen? Hun er 6 år, begynner i 1 klasse nå. Anonymous poster hash: af745...e7f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Må ikke gå over noen veier eller noe forresten, er snakk om å gå 20 meter ned en bakke. Tenker mest på hva personalet sier, og om de helst vil møte oss i leveringssituasjon hver morgen. Anonymous poster hash: af745...e7f
Pseudonym Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Jeg gikk alene hjem fra barnehagen fra jeg var fem år gammel. Burde ikke være noe problem:) samtidig vet jeg ikke hvordan din datter er, barn er jo så forskjellige. Hva med å avtale med de på SFO at de ringer deg når hun har kommet? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Jeg gikk alene hjem fra barnehagen fra jeg var fem år gammel. Burde ikke være noe problem:) samtidig vet jeg ikke hvordan din datter er, barn er jo så forskjellige. Hva med å avtale med de på SFO at de ringer deg når hun har kommet? Takk for svar Jeg er ikke bekymret for at hun ikke kommer seg inn, kan sitte i bilen og se at hun går inn døren. Er som sagt helst personalet jeg tenker på, at de gjerne vil møte oss om morgenen. Så tenker mest på hva som er vanlig Anonymous poster hash: af745...e7f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Da min datter hadde gått på sfo et halvt år begynte hun å gå ned alene. Jeg ringte sfo å ba de ta imot henne. Jeg ventet med bilen til hun var gått inn. Deretter gikk hun inn uten at de møtte henne i gangen, etter det kjørte jeg med en gang og hun gikk ned alene. Dette brukte vi hele vårhalvåret på, mest for min del. Året etter begynte hun åvære alene hjemne en halvtime før hun gikk til bussen. Deretter en time, og jeg kunne kjøre på jobb i rett tid. Når hun var alene ringte jeg når jeg var framne på jobben. Hun hadde egen mobil og kunne ringe å få svar med en gang. Ser ikke problemet med å la henne hå alene. Min datter er nå 10 år og enselvstendig jente som faktisk klarer seg selv uten at jeg må gjete henne. Mange barn i dag får ikke være alene mens foreldrene henter pisten en gang. Da jeg var 7 år var jeg alene 1 time før jeg gikk til skolen. Skulke jeg ha tak i mamna måtte jeg ringe jobben henbes og noen måtte lete etter henne. Mye er bedre i dag. Mobilen er en fin trygghet for små barn. Men lurer på hvor du jobber som gjør at du ikke kan parkere der? Er det mulig å samkjøre med kolleger? En uke hver? Avtale med naboen at hun sitter på med dem til sfo? Forutsetter jo at hun er ferdig stelt, påkledt og har spist frokost og sekk og matpakke er gjort klar slik at naboen ikke får extraarbeid.Anonymous poster hash: 4cd23...c0e 1
Nixnick Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Er ulik praksis fra SFO til SFO. På den første SFO'en sønnen vår gikk på, måtte foreldrene følge barna inn om morgenen, og hente dem når de skulle hjem. På den andre kunne de gå til og fra alene.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Selvfølgelig kan en unge gå 20 meter uten å ha mamma ved siden. Jeg gikk også hjem alene fra barnehagen siste året. Da var jeg 6 år gammel og veien var et kvarter å gå. Anonymous poster hash: 93b60...5a5 2
Ulrikke Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 På vår SFO får ikke barna lov til å komme eller gå alene fram til jul i 1.klasse.... Jeg kan imidlertid ikke annet enn håpe at de kunne løsnet litt på kravene dersom det er 20 meter slik du skisserer, og de vet at de kan stikke hodet ut av døra og se deg om det er noe... Hvis du i tillegg henter henne og får snakket med dem da, ville jeg ha godtatt det som SFO-leder (mulig jeg ville bedt om skriftlig samtykke dersom det ikke er vanlig praksis hos dem, men dog....) Hør med dem på en trivelig måte!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #11 Skrevet 16. august 2013 Syns det er trist at ingen har tro på barna lengre. De klarer mye mer enn folk flest tro. Selvsagt kan ei jente på 6 år går inn på SFO alene. Anonymous poster hash: de26f...f0b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #13 Skrevet 16. august 2013 Men tar det virkelig så mye lenger tid å gå inn og levere henne, når du likevel må sitte i bilen til hun går inn? Anonymous poster hash: 6dde5...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå