Gå til innhold

Vondt i venstre bryst/hjerte - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ofte vondt i venstre bryst eller i hjertet. Jeg klarer ikke å kjenne om det er i puppen eller hjertet, men siden det er på venstre side er det mest sannsynlig hjertet.

Det kommer som en stikkende følelse, akkurat som å få sting, bare man får det i brystet. Det kommer ikke når jeg trener, men mest helt tilfeldig når jeg ligger i ro.

Jeg er ikke overvektig, har små pupper og spiser både sunt og usundt.

Nevn alt dette kan være symptomer for. Siden det kommer veldig ofte så begynner jeg å lure.

Jeg vet bare legen kan svare helt sikkert på det, men likevel.

Er det noe ufarlig som kan gi den stikkende/sting-aktige følelsen (som man får av å ligge stille)?

Anonymous poster hash: ea1f3...092
Skrevet

At det kanskje finnes noe ufarlig som kan gi de symptomene, betyr ikke at det stemmer for ditt tilfelle. Hvorfor ikke kontakte legen? Selv om det kanskje er helt ufarlig og føles litt tåpelig ut kontakte legen for hver minste lille ting, men hvis det mot formodning skulle være noe med hjertet, så må det tas alvorlig.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg har hatt stikking i hjertet, siden barndommen. Kommer ofte helt uten grunn, er vanligvis vondt å trekke pusten for langt ned også pga stikkingen i hjertet.. Går over etter en stund.

Det feiler ikke meg noe og dette har forekommet hos mine barn og andre jeg har snakket med, så tror det er normalt.

Men nå vet jeg jo ikke om det er det samme du har. Kanskje lurt å oppsøke legen :)

Skrevet

Stikninger som kommer og går er normalt ikke farlig og nesten alltid muskulært. Men brystsmerter skal tas alvorlig. Så om du er bekymret så kontakt fastlegen din.

Anonymous poster hash: b9ddb...4b5
Skrevet

Har det samme selv, og kan være vondt å trekke pusten som Heartbeat skriver. Vet dessverre ikke hva det kommer av.

Anonymous poster hash: 65f7a...1ca
Skrevet

Dette har jeg også innimellom. Til meg sa legen at det er muskulært når det kommer og går og ikke varer over tid. Jeg var også nervøs, men var visst ikke noe farlig :) Kommer når jeg slapper av og gjerne når jeg skal sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...