Gå til innhold

Hvordan signalisere at vi kun vil ha gaver fra lista eller penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, dette er kleint. Vi har en bryllupsønskeliste. Men vi ønsker oss kun ting derfra, eller penger. Ikke noe annet "skrap"... Stygt å si men sant. Så hvordan kan vi få sagt dette til gjestene uten å være frekke?

Anonymous poster hash: 9ddeb...66c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan dere ikke :)

Anonymous poster hash: c7bf6...bd0

• Liker 11
Skrevet

Det er en ønskeliste, ikke en kravsliste.

Dere kan ikke diktere hva folk skal gi dere, dere kan komme med ønsker.

Vet det ikke er kravsliste. Men jeg vil ikke ha 4 kuverter av en serie jeg hater, og 6 kuverter fra en serie jeg hater mer... Kan dere ikke svare på hvordan jeg kan formulere dette på en pen måte?

TS

Skrevet

Lykke til! :D

Sender positive vibber til ts for dette er ikke lett...

Vi fikk nesten ingenting fra listen vår. Stort sett alt var fra givers eget ønske, og vi fikk så mye fint som vi aldri kunne funnet på selv! Kunne jo ikke si at dette ikke var godt nok siden det ikke var tatt fra listen.

• Liker 3
Skrevet

Vet det ikke er kravsliste. Men jeg vil ikke ha 4 kuverter av en serie jeg hater, og 6 kuverter fra en serie jeg hater mer... Kan dere ikke svare på hvordan jeg kan formulere dette på en pen måte?

TS

Anonymous poster hash: 9ddeb...66c [/acro

Løser det ikke seg selv dersmom dere ønsker dere stort sett servise og glass?

Vi ønsket oss ikke det siden vi fikk komplett av mine foreldre, så det var ikke slike ting på listen i utgangspunktet. De aller fleste går jo inn for å gi paret det de ønsker seg, ikke alt annet. :)

Og min erfaring er at mange av gjestene ønsker å gi en gjenstand som man i etterkant kan si var en bryllupsgave. Pengegaver er ikke så populært virker det som dessverre.

Skrevet

TS

Da skriver dere rett og slett på ønskelista hvilket servise og hvilke deler dere ønsker dere, lukker øynene, håper på det beste og lar det stå til.

De fleste butikker er reale med bytting av bryllpsgaver, så det løser seg.

• Liker 4
Skrevet

OMG :sjokkert:

Er det virkelig mulig :hakeslepp:

Glad dette paret ikke skal få gaver av meg :flekke:

Anonymous poster hash: 15a03...46e
  • Liker 18
Gjest Magdalene
Skrevet

Kan dere ikke svare på hvordan jeg kan formulere dette på en pen måte?

TS

Det er ikke mulig. Dere kan komme med en ønskeliste.

• Liker 5
Skrevet

Uff, dette er kleint. Vi har en bryllupsønskeliste. Men vi ønsker oss kun ting derfra, eller penger. Ikke noe annet "skrap"... Stygt å si men sant. Så hvordan kan vi få sagt dette til gjestene uten å være frekke?

I innbydelsen kan du skrive: Og vi krever oss bare kontanter og ting fra ønskelisten (les ønskekravet) i gave.

• Liker 7
Skrevet

I innbydelsen kan du skrive: Og vi krever oss bare kontanter og ting fra ønskelisten (les ønskekravet) i gave.

Pluss: dersom dere ikke gjør slik vi krever kan dere la være å gi noe

• Liker 6
Skrevet

Lite trolig at folk kjøper deler fra tilfeldige serviser, så det kan du sikkert ta med ro. Hvis dere allikevel skulle få noe servise dere ikke har lyst på pleier det å være en enkel sak å få byttet.

• Liker 13
Skrevet

Tja, jeg tenker folk skjønner greie hvhis dere signerer invitasjonen med "de bortskjemte drittungene".

Anonymous poster hash: 26221...369
  • Liker 5
Skrevet

Du kan si at dere har satt opp en ønskeliste med tanke på at det skal være mulig for alle gjestene å kjøpe noe dere ønsker dere.

Lengre er det ikke mulig å gå.

Skrevet

Lager dere ønskeliste så vil de fleste gi fra den listen. Og om noen andre ting pleier det å gå greit å bytte varen.

Men husk at en ønskeliste kun er en ønskeliste. Det er ingen kravsliste og noe merkelige ting kommer pent innpakket uansett om man liker det eller ei.

Vi fikk hekleduker, en gigantisk telyslykt og vannpipe i tillegg til de tingene vi faktiske ønska oss.

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å skrive at dere KUN ønsker dere ting fra lista eller penger uten å høre en smule frekk ut.

• Liker 2
Skrevet

Lager dere ønskeliste så vil de fleste gi fra den listen. Og om noen andre ting pleier det å gå greit å bytte varen.

Men husk at en ønskeliste kun er en ønskeliste. Det er ingen kravsliste og noe merkelige ting kommer pent innpakket uansett om man liker det eller ei.

Vi fikk hekleduker, en gigantisk telyslykt og vannpipe i tillegg til de tingene vi faktiske ønska oss.

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å skrive at dere KUN ønsker dere ting fra lista eller penger uten å høre en smule frekk ut.

Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått ei vannpipe, blir litt misunnelig nå haha

Anonymous poster hash: 3e37c...c11

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke mulig å si dette til gjestene uten å være frekk, da det er så frekt det får blitt.dere må velge da vil dere være frekke eller er det viktigere å få bare det dere vil ha?

Anonymous poster hash: fa11a...162

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått ei vannpipe, blir litt misunnelig nå haha

Anonymous poster hash: 3e37c...c11

Vannpipa er faktisk utrolig stilig, vi har aldri brukt den, men den passer ypperlig inn hos siden vi har en del annen nips som er av orientalsk herkomst.

Skrevet

Dere får ikke sagt det, men i og med at dere er voksne nok til å gifte dere burde dere kunne klare å la være å tenke og oppføre dere som bortskjemte drittunger.

Anonymous poster hash: 833de...137

• Liker 2
Skrevet

Tror dere må være forberedt på å få mye rart, men også mye fint som ikke står på lista. Personlig synes jeg det er kjedelig å gi gaver fra slike bestikk-og servise-lister, men gjør det som regel. Hvis vi ikke gir en opplevelse e.l. Penger synes jeg er litt sånn..ja.. frekt? å ønske seg - dersom dere ikke setter opp et dyr ting dere ønsker bidrag til, som kakkelovn, bryllupsreise etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...