Gå til innhold

Baby som spiser ofte, når kan jeg pumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 10 uker og ammes annenhver time, med unntak av natta- da har hun en lengre soveperiode på ca 5 timer.

Jeg har aldri vært borte fra henne, men har et par kvelder den neste mnd hvor jeg skal være borte fra henne noen timer, og i den forbindelse tenkte jeg å pumpe og fryse ned noe melk. Men når bør jeg pumpe? Rett etter jeg har ammet? Frister veldig lite å stå opp om natta for å pumpe.. Tør ikke å begynne med MME for da er jeg redd for at det går utover produksjonen.

Noen med erfaringer her? Tips tas imot med takk!

Anonymous poster hash: 27f3e...d5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter ammingene. Trenger jo ikke pumpe på natten, men ta det på dagtid når hun har diet.

Skrevet

Amme, stelle/legge barnet/pumpe/rengjøre...blir det tid til annet døgnet rundt?!

Har dere menn som ikke gjør så mye hjemme i tillegg og kanskje 1-3 barn fra før - HVORDAN i all verden får dere det til?

Anonymous poster hash: ed7a5...574

Skrevet

Du kan pumpe etter baby har spist og gjerne på formiddagen da produksjonen er størst. Men om melken skal gis på kvelden bør du også prøve å pumpe på kvelden for den melken er mye fetere og metter mer. Jeg frøs ned i begre og helte på det jeg pumpet utover dagen. Da fikk jeg tilslutt hele porsjoner men ikke bare morgen- eller kveldsmelk. Hvis baby bare får ett bryst om gangen kan det andre pumpes etter baby er ferdig å spise og. Og husk å test om baby tar flaske før det gjelder ;-)

Skrevet (endret)

Det går ikke ut over produksjonen din om du gir mme en kveld nå og da. Du kan evt pumpe deg litt når du normalt sett ville ammet for å gi kroppen signaler om å fortsette å produsere. Det hender jo at barn sover lengre enn normalt, og selv om man mister et måltid går ikke produksjonen ned så fort. Mitt eneste råd er å styre unna NAN for den er etter min erfaring hardere for magen enn for eks HIPP.

Jeg fikk aldri ut mer enn maks 10 ml hvis jeg pumpet etter amming, babyen suger mye bedre enn pumpene.

Endret av Sunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...