Gå til innhold

Lammeskinn til hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bichon frisevalp. Hun sover i bur på rommet vårt. ( vil ikke ha noen bur-debatt, alt som omhandler det blir rapportert som avsporing).

Men jeg og mannen liker å ha det iskaldt på romnet om vinteren, bor på en kald plass der det gjerne kan bli -25-30 grader på vinteren. Selv om vi har vinduet lukket når det er aller kaldest blir det jo kjølig på rommet. Vi har en duoertykk dyne som varmer som en ovn. Så derfor tenker jeg på å kjøpe et lammeskinn å legge oppå burmadrassen. Er det lurt? Vil ikke at hun skal fryse. Jeg er ganske renslig av meg så skinbet kommer til å ristes og luftes hver dag. Tenkte bare så hun ikje fryser. Vennligst kom med svar på spm og ikke burdebatt, takk.

Anonymous poster hash: 53bd8...e51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det blir aller kaldest på gulvet, det kan fort bli ubehagelig for hunden dersom det er -25 ute. Det fins soveposer til hunder også, eventuelt kunne kanskje bikka sove i et annet rom?

Skrevet

Jeg har lammeskinn til mine hunder. Jeg legger det i bilburet om vinteren. Ser ingen problemer med å kjøpe et skinn, bare vær klar over at noen hunder syntes at lammeskinn smaker fortreffelig så ikke ha det tilgjengelig hvis hunden ikke sover på det. Fikk smertelig erfare at hunden tygde i stykker det første skinnet jeg kjøpte.

Skrevet

Husk at det blir aller kaldest på gulvet, det kan fort bli ubehagelig for hunden dersom det er -25 ute. Det fins soveposer til hunder også, eventuelt kunne kanskje bikka sove i et annet rom?

Det er jo derfor jeg lurer på å kjøpe lammeskinn å ha oppå burmadrassen. Det blir ikke -25 på rommet selv om det vlir kjølig der. Leste du ikke hovedinnlegget? Ts

Skrevet

Det er jo derfor jeg lurer på å kjøpe lammeskinn å ha oppå burmadrassen. Det blir ikke -25 på rommet selv om det vlir kjølig der. Leste du ikke hovedinnlegget? Ts

Jeg skrev vel ikke heller at det blir -25 inne, men at det kan bli ubehagelig kaldt på gulvet når det er -25 ute og dere har det kaldt på soverommet. Hvis du mener et lammeskinn er tilstrekkelig er det jo øverflødig å spørre om råd her. Min hund ville nok ønsket å ha noe over seg.

Skrevet

Så kaldt er det vel ikke på soverommet at den trenger ekstra pels underlag. Det er særdeles ubehagelig å måtte ligge for varmt. Særlig når man ikke har muligheten til å legge seg et annet sted men må ligge på et bittelite område.

PS. rapporter gjerne om du føler at innlegget var noe annet enn det du ville høre.

Anonymous poster hash: e8a03...306
  • Liker 4
Skrevet

Så kaldt er det vel ikke på soverommet at den trenger ekstra pels underlag. Det er særdeles ubehagelig å måtte ligge for varmt. Særlig når man ikke har muligheten til å legge seg et annet sted men må ligge på et bittelite område.

PS. rapporter gjerne om du føler at innlegget var noe annet enn det du ville høre.

Vet du i det hele tatt noe om hunderasen? Vet du at den ikke har pels men hår, uten fettlag under, og derfor ikke er like beskyttet mot kulde som en annen hund? Ts

Skrevet

Som hundeier gjennom svært mange år, kunne jeg sikkert hatt noen innspill og tips om gode produkter, men med den innstillingen TS utviser, så tror jeg at jeg lar det være...

• Liker 12
Skrevet

Jeg har også et slikt skinn jeg tenkte min hund kunne ligge på, men min hund elsker å spise slike skinn.

Hvis dere har det iskaldt på soverommet, ville jeg kanskje hatt hunden i et annet rom, eller gitt den ullteppe som den kunne pakke seg inn i.

Skrevet

Hundene mine har seng med sauepels, dyne og teppe i. Kjøp gjerne en pels til hunden din, er det for varmt så flytter hun på seg :)

Anonymous poster hash: f9387...cde
Skrevet

Vet du i det hele tatt noe om hunderasen? Vet du at den ikke har pels men hår, uten fettlag under, og derfor ikke er like beskyttet mot kulde som en annen hund? Ts

Joda er godt kjent med rasen. Har hatt den selv. Men for meg høres det ut som du ikke har så god peiling på hund generelt. Om det er så kaldt i huset deres at hunden må ligge under dyne så har du det enten ekstremt kalt, eller ikke skjønt hvordan hunder fungerer. Og denne hunden har ikke mulighet til å velge, så jeg ville synens det var ekkelt å måtte bli tvunget til å ligge varmt og klamt på et lite sted.

• Liker 4
Skrevet

Hundene mine har seng med sauepels, dyne og teppe i. Kjøp gjerne en pels til hunden din, er det for varmt så flytter hun på seg :)

Anonymous poster hash: f9387...cde

Men denne hunden kan jo ikke det. Den ligger i bur så kan jo ikke flytte på seg da.

• Liker 6
Skrevet

Men denne hunden kan jo ikke det. Den ligger i bur så kan jo ikke flytte på seg da.

Sa ganske klart fra i hovedinnlegget at jeg ikke aksepterer at tråden min blir en bur-debatt. Dette blir rapportert til moderator for avsporing. TS

Skrevet

Joda er godt kjent med rasen. Har hatt den selv. Men for meg høres det ut som du ikke har så god peiling på hund generelt. Om det er så kaldt i huset deres at hunden må ligge under dyne så har du det enten ekstremt kalt, eller ikke skjønt hvordan hunder fungerer. Og denne hunden har ikke mulighet til å velge, så jeg ville synens det var ekkelt å måtte bli tvunget til å ligge varmt og klamt på et lite sted.

Pass deg for å komme med utsagn om meg som ikke stemmer. Du aner virkelig ikke hva jeg vet om hunder eller ikke. Da kan du ha deg frabedt å skrive slikt. Jeg lurte, fordi vi har ikke 20 grader på soverommet vinterstid. TS

Skrevet

Sa ganske klart fra i hovedinnlegget at jeg ikke aksepterer at tråden min blir en bur-debatt. Dette blir rapportert til moderator for avsporing. TS

Hehe dette er jo bare morsomt. For det første så kan man jo ikke bestemme hvordan en diskusjon skal foregå, og for det andre så er det ingen (inkludert meg) som har gjort dette til en burdebatt! Se hva jeg skriver. Jeg henviser til fakta som jo er at hunden er i bur. Jeg har ikke sagt noe om at den ikke skal være der. Jeg bare påpeker at hunden ikke har noe valg hvis det skulle bli for varmt. Det er fakta - ikke debatt. Skjerp deg hehe

• Liker 10
Skrevet

Som hundeier gjennom svært mange år, kunne jeg sikkert hatt noen innspill og tips om gode produkter, men med den innstillingen TS utviser, så tror jeg at jeg lar det være...

Kunne ikke vært mer enig.

Derfor .. i rest my case

Og rapporter meg gjerne.

• Liker 6
Skrevet

Kjøp det skinnet du ts, du virker ikke spesielt mottagelig for tips og innspill fra andre eiere her uansett

Skrevet

Finner bikkja morran etter stiv som en stokk, fryst ihjæl i buret.

Anonymous poster hash: b341a...8a6
Skrevet

Et lammeskinn kan hjelpe godt mot kulde - jeg bruker alltid å ha med saueskinn til hunden på teltturer.

...om det å legge lammeskinn i buret egentlig er en god løsning er en annen sak. Men siden du ikke vil ha noen burdebatt regner jeg med at du egentlig skjønner at det er tvilsom praksis. (There, I said it!)

• Liker 4
Skrevet

Fatter ikke at noen i det hele tatt gidder å gi deg råd og tips med den holdningen du viser her. At du må ty til bur om natten og ikke forstår hvordan hunder foretrekker å veksle på temperaturen og flytte på seg sier litt. Rapporter meg gjerne, se om moderatorene bryr seg om noen som på forhånd vil bestemme svarene i et forum...

Sannheten gjør vondt innemellom, men er du på et diskusjonsforum så må du ta følgene. Tviler på at du vil få noen andre svar på Canis.no f,eks...

Anonymous poster hash: 89a7e...7eb
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...