Gå til innhold

Ektopisk graviditet, når blir testen positiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har mistanker om at jeg kan være gravid utenfor livmoren. Det tar jo lengre tid å øke hcg nivået når det er utenfor livmoren. Jeg er 2 dager over IKM, men testen er negativ. Tror dere jeg kan være gravid utenfor livmoren?

Må vel legge til at jeg har smerter i eggstokk/eggleder/livmor området. Ikke mensensmerter som jeg bestandig får 2-3 dager før mensen kommer. Og jeg har vært gravid utenfor livmoren før. Da uten noen symptomer på det...

Anonymous poster hash: 63ba8...b45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk positiv test med en gang, og hadde vanlige symptomer. Eneste som ikke var vanlig var at jeg gikk med brun utflod hele tiden, men jeg tenkte som så at det sikkert ikke var farlig pga mange gravide småblør litt i starten, så jeg gikk ikke til legen.

Fant det ikke ut før jeg ei natt våknet med sterke smerter på venstre siden, nedover låret og i lysken. Før jeg rakk sykehuset så sprakk egglederen, og jeg ble hentet med ambulanse og hasteoperert..

Så hvis du mistenker det så bør du kontakte lege og få tatt en innvendig GU, så slipper du å miste en eggleder..

Skrevet

Testet ikke før 3 dager over ikm, siden jeg fikk mensen. Følte meg gravid, så tok en test selv om jeg blødde, og den var svak, men tydelig positiv. Men hadde svake smerter i eggstokkområdet på ene siden allerede da, og 6+3 ble det oppdaget og jeg måtte fjerne egglederen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...