Gå til innhold

Tannlegen sier jeg ikke kan bleke tennene mine, men det er tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tannlegen min har sagt til meg at jeg har litt gjennomsiktige tenner, og ikke kan bleke tennene mine pga. dette. Hun sier at hun har det samme problemet og blablabla. Men så begynte jeg med tannbleking her om dagen, og tennene mine er allerede en god del hvitere.

De er relativt hvite fra før av, og jeg har ikke gult dentin.

Hvordan kan hun ta så feil? :P

Anonymous poster hash: 8052d...10b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres rart ut. Det er jo sånn at jo mer tynnslitt emaljen blir jo mørkere ser tanna ut. Men den tynne emaljen som er igjen kan jo likevel blekes. Du oppnår ikke blendahvitt resultat, men det er heller ikke nødvendig for å føle seg bedre.

Du får bare spørre henne på neste kontroll?

Skrevet

Det er vel ikke det at du ikke får hvitere tenner, men bleking sliter på emaljen og det høres ut som du kanskje har litt lite emalje fra før........

Anonymous poster hash: e3249...d5b
  • Liker 19
Gjest gjest17
Skrevet

Du har nok tynn emalje på fortennene og bleker du dem sliter du emaljen ytterligere. Tennene blir grå og "gjennomsiktige".

• Liker 6
Skrevet

Det sliter på tennene, de blir enda tynnere, snart detter de ut av kjeften din.

Anonymous poster hash: cb6e9...150
  • Liker 5
Skrevet

Tror du burde høre på tannlegen din i stedenfor å tvinge viljen din igjennom. Hun vet nok bedre enn deg hva det er snakk om her. Er du villig til å skade tennene dine og kanskje måtte betale massevis av penger for å få rettet det opp igjen?

Anonymous poster hash: 17d92...d1c
  • Liker 13
Skrevet

Høres rart ut. Det er jo sånn at jo mer tynnslitt emaljen blir jo mørkere ser tanna ut. Men den tynne emaljen som er igjen kan jo likevel blekes. Du oppnår ikke blendahvitt resultat, men det er heller ikke nødvendig for å føle seg bedre.

Du får bare spørre henne på neste kontroll?

Det er vel ikke det at du ikke får hvitere tenner, men bleking sliter på emaljen og det høres ut som du kanskje har litt lite emalje fra før........

Anonymous poster hash: e3249...d5b

Du har nok tynn emalje på fortennene og bleker du dem sliter du emaljen ytterligere. Tennene blir grå og "gjennomsiktige".

Det sliter på tennene, de blir enda tynnere, snart detter de ut av kjeften din.

Anonymous poster hash: cb6e9...150

Slapp av.

Tror du burde høre på tannlegen din i stedenfor å tvinge viljen din igjennom. Hun vet nok bedre enn deg hva det er snakk om her. Er du villig til å skade tennene dine og kanskje måtte betale massevis av penger for å få rettet det opp igjen?

Anonymous poster hash: 17d92...d1c

Jeg var nok ikke tydelig nok i innlegget mitt. Det er ikke det at jeg har svake tenner som er problemet, men hun mener at jeg er født med tenner som ikke kan blekes(altså gult dentin, men jeg nekter for dette da tennene mine naturlig er hvite, og det sier hun jo selv). Hun sier ikke at jeg ikke kan, fordi det vil skade tennene, men at tennene mine ikke vil lysne fordi de rett og slett bare er sånn. Og da synes jeg det er rart at hun sier det, for jo, tennene mine blir faktisk hvitere av bleking. :) -TS

Anonymous poster hash: 8052d...10b

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men hvorfor inkluderer du meg i "slapp av" svaret ditt? Når tannlegen beskriver tennene dine som gjennomsiktige så går man ut fra at hun refererer til tykkelsen på emaljen.

Fint at tennene ble hvitere da...

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gidder du spør oss når du har alle svarene selv? ;)

God helg ;)

• Liker 9
Gjest Tigress
Skrevet

Eg har litt vanskelig for å ikkje ha mest tru på tannlegen her...

Gjest sophia21
Skrevet

Hvorfor bleker du tennene når du sier tennene var hvite fra før?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bleker du tennene når du sier tennene var hvite fra før?

Har et inntrykk av at alle gjør det nå for tiden.

TS: tannlegen vet hva hun snakker om. Kanskje ble tennene dine hvitere akkurat nå, men jeg har hørt om mennesker som først får et bra resultat av tannblekingen, og så blir tennene svake og tilslutt misfargede.

Anonymous poster hash: 85288...c0d

Skrevet

Er nok emaljen din som er tynn, og den slites jo enda mer bort om du bleker tennene dine. Du bør høre på tannlegen, men selvfølgelig kan du høre med henne igjen. :)

Skrevet

Tannproblemene om noen år, tenner med lite emalje som er bleket ihjel... Ja, også ødelagte snustenner.

Da er det nok helt slutt på tannkjøttsykdommer og karies...

Anonymous poster hash: 3abce...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...