Auroressa Skrevet 16. august 2013 #1 Skrevet 16. august 2013 Har virkelig ikke lyst til og ta flyet med dem, selvom det bare er en time, eldstegutten er veldig nervøs av seg når det kommer til fremmede, og jeg tror ikke turen hadde vært en ok opplevelse for han. Ikke har jeg egen bil heller, så og kjøre selv er uaktuelt. Jeg hadde først tenkt at jeg kunne ta nattoget med sovekupe, men så oppdaget jeg at hund ikke er tillat der, samme med nsb komfor, hvordan sete blir man egentlig tildelt når man bringer hunden? Må de være på gulvet i bur? Er det noen stopp på veien utover så jeg rekker og løpe ut med de så de får gått på do? Tror det beste er å dra på natten for da er det kanskje lettere for de og sovne i buret, enn på dagen hvor det er kanskje en god del mer mennesker, lyder samt lys. Noen som har tatt samme togreisen med sin hund(er) og har noen innspill? Merker jeg er litt stresset. Takk for svar
amazed92 Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Det er noen seter på toget som er satt av til hund, ganske isolert fra de andre setene og med god plass. Det er også stopp underveis der du får tid til å ta hunden litt ut :-) Kommer helt an på hvor aktiv hundene dine er, men det skal gå fint. Du kan jo eventuelt vurdere å gi de noe beroligende for turen. Ellers vil jeg anbefale å ringe NSB og spørre hva du lurer på, de hjelper deg sikkert gjerne :-)
Ruskemor Skrevet 16. august 2013 #3 Skrevet 16. august 2013 Hr reist flere ganger med hundene mine på tog Bergen/oslo. syntes personlig at det er best å ta nattoget, det er mye roligere da. På nattoget når man har med seg hund får man vanlige togseter. Ikke noe fansy, men det gjør man uansett ikke om man har med seg hund. Jeg syntes ivertfall det er greiest å ta nattog med hundene. De fleste i kupeen sover og det er ofte veldig få hunder med. Med andre ord så er det rolig og fredelig. Det går an å ha med seg pc/ipad eller lignende da det er mulig å lade dem opp under veis. Greit hvis man vil se film. Og på nattog så får man pledd, oppblåsbar pute og sånn til å ha forran øynene.
Gjest pærecider Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Tatt Bergensbanen med hunder og ildere flere ganger, og det er så enkelt. Bare si fra om at du har dyr, så får du plass, enten i en kupe beregnet for dyr, eller hvis du er heldig, så er det noen seter med bord nær der konduktøren har kontor, da får hundene god plass til røre på seg, og det er mer stille og rolig der, perfekt for min lille engstelige terrierfjomp. Men har alltid hatt positive erfaringer med hund på tur med NSB. Kan ha den på fanget, eller på teppe på gulvet. Er det få folk på toget har jeg lagt et godt teppe på setet ved siden av og plassert hundene der. Men mye avhenger jo av om hunden er rolig på turen. Har med litt vann og tyggebein, siden terrierfjompen har nervøs mage og kan finne på å drite på seg av skrekk. Forer heller ikke dem før turen, men gir dem vann og noen godbiter underveis. Passer på å la dem gjøre fra seg før vi går på, for det er ikke alltid man får tid til å ta ut hundene underveis. Men så klarer mine å holde seg i seks syv timer. Bare ikke gi dem mat med mye salt i, da blir de så tørste.
Auroressa Skrevet 16. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2013 Takk for svar alle sammen, blir nattoget på oss da, føler selv det kanskje er det lettelse og med innspill fra dere så virker det jo sånn Blir nok verre for meg enn dem Får bare gå en ekstremt lang tur på kvelden for å slite de ekstra ut så de forhåpentligvis kan sove hele turen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå