Mona Lisa Skrevet 22. april 2004 #1 Del Skrevet 22. april 2004 Hei! Vi er en familie med 2 store og 3 små som har planer om ferie i Kristiansand i sommer. Noen som er derfra eller har vært der, og som kan gi oss noen gode råd og tips??? Vi reiser med fly fra Værnes (Trondheim), altfor langt å kjøre bil! ;-) Ønsker derfor et sted å overnatte som er sentralt både iforhold til flyplass, sentrum, dyrepark, stranda osv osv. Andre tips som er interessante er; severdigheter, badeliv, restauranter, turområder, shopping osv osv. Takker og bukker for alle gode råd! M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 God tur til Kristiansand! Ett kjempekoselig sted, dyreparken er morsom både for store og små. Har bare bodd på campingplass i Kristiansand jeg, så jeg har ikke noen hoteller å anbefale. Men Rica Hotell Dyreparken ser jo kjempefint ut (selv om nettsidene ikke er de aller beste...) Her finner du masse linker du kan titte på inntil noen kommer med konkrete tips til deg: Globejuice: Kristiansand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 22. april 2004 #3 Del Skrevet 22. april 2004 bestill to dagers pass i Dyreparken = Kjempeflott. Ellers bodde vi på Bondegård ett år. Kan sende deg mer info om det hvis det er interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 22. april 2004 #4 Del Skrevet 22. april 2004 Kristiansand er en kjedelig by...lite og gjøre....dyreparken er grei nok banheia og eike og men det er alt...quart og er jo ganske grei men egentlig er det lite og gjøre i Kristiansand.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørk Skrevet 22. april 2004 #5 Del Skrevet 22. april 2004 Kristiansand er kjempe flott by om sommeren. Hamresanden og Åros er to campingplasser med fine hytter, men det finnes også mange hoteller som det går buss til dreparken hver time fra. Barnehotellet til clarion eller dyreparken hotellet er jo bra da(det siste er ganske dyrt). Dyreparken har også mange alternativer til overnatting. Skal du ut på shopping er selve byen fin til det, men også Sørlandsenteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #6 Del Skrevet 22. april 2004 hva er Dreparken ? jeg tror jeg er den eneste kristiansander som ikke liker byen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. april 2004 #7 Del Skrevet 22. april 2004 hva er Dreparken ? jeg tror jeg er den eneste kristiansander som ikke liker byen min Mulig det, er det noe du har jobbet lenge for å oppnå? Jeg vil anbefale dere å ta en tur på kanonmuseet også - verd å se. Ellers er jo helt klart Dyreparken et must - 2 dagers pass hvis dere vil se alt, MEN ta med mat, det er fryktlig dyrt å kjøpe alt som skal spises og drikkes i løpet av en dag der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona Lisa Skrevet 23. april 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 23. april 2004 Hei alle sammen! Tusen takk for tips og råd. Jeg fant noe på nett som heter "Ansgar sommerhotell" - virket ganske bra og ikke så dyrt. Noen som har hørt om det, vet noe om det? M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. april 2004 #9 Del Skrevet 23. april 2004 Det er vel bibelskolen som leier ut hyblene til turister om sommeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 23. april 2004 #10 Del Skrevet 23. april 2004 Anbefaler Ansgar, greie leiligheter på Hånes, 15 minutter å kjøre til sentrum, kortere til Dyreparken, fine uteområder, koselig for barn, gåavstand til sjøen. Anbefaler å ta en tur til Brekkestø. Kjør til Justøya, over hele øya, så kommer du til et nydelig område, skikkelig Sørlandsidyll. Stikk gjerne innom Brekkekjær pensjonat, utrolig koselig. Her kan du vel også leie en båt og ta en liten tur ut i Blindleia (millionleia). Grimstad, Lillesand og Mandal er koselige byer å ta en dagstur til, handle i små butikker, sitte på en benk med en is, gå en liten tur i skjærgården. Vil du holde deg i sentrum, ta gjerne en tur til Odderøya, i gangavstand fra sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå