Gå til innhold

Familieferie til Kristiansand - tips ønskes!

Mona  Lisa

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er en familie med 2 store og 3 små som har planer om ferie i Kristiansand i sommer. Noen som er derfra eller har vært der, og som kan gi oss noen gode råd og tips??? Vi reiser med fly fra Værnes (Trondheim), altfor langt å kjøre bil! ;-) Ønsker derfor et sted å overnatte som er sentralt både iforhold til flyplass, sentrum, dyrepark, stranda osv osv. Andre tips som er interessante er; severdigheter, badeliv, restauranter, turområder, shopping osv osv.

Takker og bukker for alle gode råd!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur til Kristiansand! Ett kjempekoselig sted, dyreparken er morsom både for store og små. Har bare bodd på campingplass i Kristiansand jeg, så jeg har ikke noen hoteller å anbefale. Men Rica Hotell Dyreparken ser jo kjempefint ut (selv om nettsidene ikke er de aller beste...)

Her finner du masse linker du kan titte på inntil noen kommer med konkrete tips til deg:

Globejuice: Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestill to dagers pass i Dyreparken = Kjempeflott.

Ellers bodde vi på Bondegård ett år. Kan sende deg mer info om det hvis det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Kristiansand er en kjedelig by...lite og gjøre....dyreparken er grei nok

banheia og eike og men det er alt...quart og er jo ganske grei

men egentlig er det lite og gjøre i Kristiansand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørk

Kristiansand er kjempe flott by om sommeren. Hamresanden og Åros er to campingplasser med fine hytter, men det finnes også mange hoteller som det går buss til dreparken hver time fra. Barnehotellet til clarion eller dyreparken hotellet er jo bra da(det siste er ganske dyrt). Dyreparken har også mange alternativer til overnatting.

Skal du ut på shopping er selve byen fin til det, men også Sørlandsenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva er Dreparken ?

jeg tror jeg er den eneste kristiansander som ikke liker byen min

Mulig det, er det noe du har jobbet lenge for å oppnå?

Jeg vil anbefale dere å ta en tur på kanonmuseet også - verd å se. Ellers er jo helt klart Dyreparken et must - 2 dagers pass hvis dere vil se alt, MEN ta med mat, det er fryktlig dyrt å kjøpe alt som skal spises og drikkes i løpet av en dag der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Tusen takk for tips og råd. Jeg fant noe på nett som heter "Ansgar sommerhotell" - virket ganske bra og ikke så dyrt. Noen som har hørt om det, vet noe om det?

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Ansgar, greie leiligheter på Hånes, 15 minutter å kjøre til sentrum, kortere til Dyreparken, fine uteområder, koselig for barn, gåavstand til sjøen.

Anbefaler å ta en tur til Brekkestø. Kjør til Justøya, over hele øya, så kommer du til et nydelig område, skikkelig Sørlandsidyll. Stikk gjerne innom Brekkekjær pensjonat, utrolig koselig. Her kan du vel også leie en båt og ta en liten tur ut i Blindleia (millionleia). Grimstad, Lillesand og Mandal er koselige byer å ta en dagstur til, handle i små butikker, sitte på en benk med en is, gå en liten tur i skjærgården.

Vil du holde deg i sentrum, ta gjerne en tur til Odderøya, i gangavstand fra sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...