Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #1 Del Skrevet 22. april 2004 Solsikkespirene på kjøkkenet mitt har blitt så lange! Tynne og ustabile er dei også. Nokon som veit kva eg kan støtte dei opp med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 Hvis de har blitt lange og tynne og "vinglete" så har de vel vokst litt for fort? Mener å ha forstått det slik at hvis de er slik fra starten av så vil de aldri komme seg, at det da kanskje kan være lurt å så på nytt og passe på at de ikke får så mye lys og vokser så fort denne gangen... Ellers er det vel blomsterpinner av div. slag som er tingen, de selger det i blomsterbutikken eller på plantesenteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #3 Del Skrevet 22. april 2004 Ååhnei! Trur du at dei er ødlagt? Bu-huuu.... Korleis kan eg gjere at dei veks seinare då? Uff, så irriterande... Eg som trudde det skulle gå bra første gongen eg skulle plante noko! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. april 2004 #4 Del Skrevet 22. april 2004 Ikke ødelagt, men kanskje litt "svake"?? Altså, det vil helt sikkert gå fint, men det er liksom enda større sjanse for at de blir store, sterke og fine hvis de er store og sterke helt i fra starten... Jeg tror de har fått for mye lys så de har vokst for fort, eller altså at hvis man setter dem litt mørkere så vokser de litt saktere.. Tror det er lurt, i alle fall i starten. Kanskje vi kan vente litt og se om noen andre har noe glupt å si i denne saken, sikkert noen som har mer å komme med her! Er som sagt ikke helt sikker på det jeg driver og surrer med her nå... *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #5 Del Skrevet 22. april 2004 Hehe.. Vi kan no vente å sjå. Takk for svar, i alle fall! (håpar eg greier å redde solsikke-babyane mine...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 22. april 2004 #6 Del Skrevet 22. april 2004 Kjenner igjen problemstillingen.... Det beste hadde vært om du kunne plante de ut nå, men det kan du sikkert ikke. Nå tror jeg ikke det er mye sjanse for at de greier seg, med mindre du setter dem kjølig og ikke så lyst. Solsikker er egntlig like greit å så rett i bedet/potta ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #7 Del Skrevet 22. april 2004 Eg tenkte å plante dei ut i mai, er jo snart det då... Men kanskje eg skal prøve å sette dei i kjellaren? Hmm, får hugse på å så frøa ute til neste år då.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. april 2004 #8 Del Skrevet 22. april 2004 Sånn er alle mine og nå :o Planta både røde og gule solsikker og alle er sånne stengler som ligger rundt omkring oppi brettet de er planta i. Og de har ikke stått lyst en gang?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 22. april 2004 #9 Del Skrevet 22. april 2004 Monja: Da har de nok stått for mørkt + for varmt, og strukket seg mot lyset. Derfor vokser de for fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 22. april 2004 #10 Del Skrevet 22. april 2004 Småplantene må stå kjølig men lyst, da hemmer du veksten.Prøv og sett de ut i solveggen og kle gjennomsiktig plast (som du fester til veggen og bakken) Slik at du får et slags minidrivhus.Plasten beskytter også mot kulda om natten+vind. Så sant vi ikke får en skikkelig kuldenatt, skulle det gå bra. Lykke til med blomstene :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. april 2004 #11 Del Skrevet 22. april 2004 Våre var alltid noen høye pingler av solsikker.. Men så fort vi plantet dem ut, ble de mye bedre. Over to meter høye og som en femkroning i bredden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #12 Del Skrevet 22. april 2004 Ok. Godt det framleis er håp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #13 Del Skrevet 22. april 2004 Det er ikke for sent å så (nye) ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå