Gå til innhold

Er gravid, men skal ta abort. Går det ann å drikke i helgen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en test i dag og det viser seg at jeg er gravid. Jeg og kjæresten ønsker ikke barn nå av mange forskjellige grunner og derfor er jeg sikker på at jeg vil ta abort. Å få barn nå er helt uaktuelt. Jeg vet ikke hvor tidlig det er mulig å ta abort her jeg bor, men jeg håper jeg kan få tatt det så fort som mulig. Det jeg lurer på er hvordan det blir å drikke allohol nå, vil det eventuelt være 'farlig'? Har en venn som på mandag reiser til utlandet for å studere, og hun skal ha en avskjedsfest på lørdag.

Anonymous poster hash: 07674...4a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, for en problemstilling...

• Liker 21
Skrevet

Hvis det er slik du skal svare kan du like gjerne la være å svare.

Jeg snakker ikke her om å drikke seg dritings, men jeg pleier å like å ta meg noen glass med hvitvin. Det jeg spør om her er rett og slett noe jeg luer på. Dersom det er viktig å vente med å drikke igjen til jeg har tatt abort gjør jeg det..

• Liker 6
Skrevet

Bare å drikke det! Ei venninne av meg gjorde det før hu egentlig sku tatt abort, men hu endte opp med å beholde :-P

• Liker 4
Skrevet

Teknisk sett så er det vel ikke noe i veien med å drikke dersom du er 110% sikker på abort, men vil du kunne nyte disse hvitvinsglassene? Jeg har ikke vært i samme situasjon, men jeg hadde aldri klart å nyte godt drikke når jeg visste at jeg bar på et bittelite barn.

Anonymous poster hash: c277e...811

• Liker 9
Skrevet

Grunnen til at man skal unngå alkohol er pga fare for fosterskader. Hvis du er helt sikker på valget ditt spiller det ingen rolle om du drikker.

• Liker 13
Gjest Hyssingen
Skrevet (endret)

Teknisk sett så er det vel ikke noe i veien med å drikke dersom du er 110% sikker på abort, men vil du kunne nyte disse hvitvinsglassene? Jeg har ikke vært i samme situasjon, men jeg hadde aldri klart å nyte godt drikke når jeg visste at jeg bar på et bittelite barn.

Anonymous poster hash: c277e...811

Hun bærer ikke på et bittelite barn. Hun bærer på en blodkladd med gener og utviklingspotensiale.

Som forøvrig ikke tar mere skade av hvitvin enn abort, bare drikk du ts.

edit: byttet ut ordet blodpropp med blodkladd.

Endret av gulmelon
  • Liker 40
Skrevet

Jeg var i helt lik situasjon som deg. Jeg var 120% sikker på abort, så jeg ble med vennegjengen på fest. For å si det sånn, jeg klarte å drikke en og en halv slurk. Klarte det bare ikke. Følte meg uvel, og hadde ikke lyst på alkohol. Klarte ikke å nyte kvelden.

• Liker 2
Gjest Sebraen
Skrevet (endret)

.

Endret av Sebraen
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er slik du skal svare kan du like gjerne la være å svare.

Jeg snakker ikke her om å drikke seg dritings, men jeg pleier å like å ta meg noen glass med hvitvin. Det jeg spør om her er rett og slett noe jeg luer på. Dersom det er viktig å vente med å drikke igjen til jeg har tatt abort gjør jeg det..

Ja, det har du faktisk rett i. Beklager usaklig innlegg, det var litt lavmål. Skjønner at du er forvirret - jeg er ikke sikker på om man må ta noen forhåndsregler i forhold til alkohol før man tar en abort, men alkohol er ikke "farlig" med mindre man har tenkt å beholde.

• Liker 5
Gjest vilma2000
Skrevet

Før jeg oppdaget graviditeten drakk jeg en flaske vin, ble helt annerledes full og helt ufatterlig dårlig dagen etterpå. Snakket med søstern min og hun hadde det på samme måte da hun var gravid (og ikke viste det enda). Så det kan hende du reagerer annerledes enn ellers.

• Liker 1
Skrevet

Hun bærer ikke på et bittelite barn. Hun bærer på en blodpropp med gener og utviklingspotensiale.

æsj, blir kvalm,

Anonymous poster hash: d5b6c...6a4

• Liker 9
Skrevet

Ja, du kan drikke.

Anonymous poster hash: 0f4c1...18a
Skrevet

siden du ikke skal beholde ungen så trenger du vill ikke å tenke på hva som er farlig?

Anonymous poster hash: 52c2f...a96
Skrevet

siden du ikke skal beholde ungen så trenger du vill ikke å tenke på hva som er farlig?

Anonymous poster hash: 52c2f...a96

Hun lurte nok på om det var farlig for henne selv. Og nei, det er det ikke - men det kan jo være noe i at man reagerer litt annerledes på alkohol pga. de små endringene som allerede har skjedd i kroppen pga. graviditeten, så det er nok lurt å drikke litt forsiktig.

Abort er et valg man har lov til å ta. Ingen grunn til å guilt-trippe TS med å snakke om "bittesmå barn" når hun sier at hun er sikker på hva hun vil. Hun har helt sikkert tenkt nøye gjennom saken. Et embryo er ikke et barn, og har ingen selvstendighet. Det har enn så lenge bare den verdien foreldrene tillegger det. Hvis foreldrene vil ha det, er det et mirakel og et fremtidig barn. Hvis foreldrene ikke vil ha det, er det en celleklump man tar bort.

Anonymous poster hash: 2e9ff...b23

• Liker 15
Skrevet

Fosteret må ikke få ødelegge muligheten til å drikke. Man tar jo abort fordi at man ikke skal gå slipp av slike muligheter senere, du må tenke på deg selv TS, ikke la fosteret styre ditt liv!

Anonymous poster hash: 5f035...333
  • Liker 2
Skrevet

Hun bærer ikke på et bittelite barn. Hun bærer på en blodpropp med gener og utviklingspotensiale.

Det er et definisjonsspørsmål, så hva med å la vær å ta opp om du mener det er et liv eller ikke når det strengt tatt ikke er trådens tema.

Som de andre sier så kan du trygt drikke, men husk å vær så sikker som mulig på atddu ikke skal beholde før du drikker. Mange ombestemmer seg når de sitter med pillen foran seg. Da er det i så fall litt kjipt om du har gjort noe som kan skade embryoet.

• Liker 4
Skrevet

For meg handler dette om respekt for det potensielle livet du bærer, selv om du ikke skulle ombestemme deg mht aborten. Jeg hadde aldri drukket som gravid, selv om jeg skulle ta abort. Jeg synes du bør ta aborten før du drikker alkohol igjen.

• Liker 26
Skrevet

For meg handler dette om respekt for det potensielle livet du bærer, selv om du ikke skulle ombestemme deg mht aborten. Jeg hadde aldri drukket som gravid, selv om jeg skulle ta abort. Jeg synes du bør ta aborten før du drikker alkohol igjen.

Dette.

• Liker 6
Skrevet

Enig.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...