*Mocca* Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Jeg har vært kraftig forkjølet en uke nå, er "oppegående" nå i den grad at jeg har energi til å bevege meg rundt i leiligheten. Gå til buss eller annet enn smårydding hjemme er utelukket. Da hoster jeg så jeg omtrent kaster opp. Jeg er ikke snørrete, var det kun de første par dagene av forkjølelsen. Og det er nettopp hosten som er problemet, jeg hoster opp slim, men det er vanskelig å få opp til tross for slimløsende tabletter i maks dose, jeg drikker masse og mye te for å lindre hosten. Jeg er tungpustet og det gjør vondt i hele halsen og nedover i brystet. Og siden igår har fått jeg vanvittig vondt omtrent rett ut til høyre for navlen, hver gang jeg hoster (hver 2-3 minutt). Skulle nesten tro noen stakk meg med kniv hver gang jeg hostet. Jeg pleier å få veldig hoste når jeg blir forkjølet, men dette er det verste på mange år. Har undersøkt om bronkitt, lungebetennelse osv.... men jeg har ikke feber heller, får sjelden feber. Vuderer å ringe lege imorgen tidlig, men tenker også på om det er noe jeg kan gjøre selv for å lindre? Synes ikke noe om å dra til legen dersom jeg kan ordne selv. Noen tips, erfaringer? Eller er legen eneste utvei? Vil bare bli bra nå jeg...
Gjest Eurodice Skrevet 16. august 2013 #2 Skrevet 16. august 2013 Oppsøk lege, du. Det høres som lungebetennelse. Man trenger ikke nødvendigvis ha feber. Det kommer an på årsaken.
*Mocca* Skrevet 16. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2013 Da var legetime bestilt til senere idag. Formen var enda dårligere da jeg våknet idag, og med ditt råd i tillegg så var det ingenting å lure på. Takk for svar!
Gjest Eurodice Skrevet 16. august 2013 #4 Skrevet 16. august 2013 Da var legetime bestilt til senere idag. Formen var enda dårligere da jeg våknet idag, og med ditt råd i tillegg så var det ingenting å lure på. Takk for svar! Det var bra du fikk time allerede i dag. Av og til trenger man bekreftelse fra andre om hva som er best å foreta seg. God bedring .
Gjest Eurodice Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Hvordan har det gått, TS? Hva sa legen om din tilstand?
*Mocca* Skrevet 16. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2013 Var crp på 5, så det er jo bra. Kalte det akutt luftveisinfeksjon, fikk ventoline siden jeg hadde astmapiping i lungene. Har astma-allergi så det er nok noe av grunnen. Stikkingen i magen skulle vi se an, var hvertfall ikke blindtarm, mest sannsynlig en strekk litt dypere i magemuskulaturen. En svak mulighet for brokk, men vi ser det an når hosten dempes om magesmerten også dempes. Og jeg merker Ventoline'n hjelper allerede. Liker ikke å gå til legen unødig og bruke opp timen for noen som kanskje trenger det mer. Pleier å se an om det går over først. Så det var greit å få en pekepinn på at jeg burde ringe legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå