AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 For noen måneder siden kjøpte jeg et par snøreboots på Bianco, og etter bare tre gangers bruk røk lissene på den ene skoen. Jeg fikk delvis fiklet det til sånn at det gikk med et nødskrik å knyte den, men så røk lissen på den andre skoen også og den gikk ikke å fikse. Jeg gikk tilbake til Bianco og sa at jeg gjerne ville ha nye lisser til skoene fordi de er ubrukelige uten de selvfølgelig, og fikk til svar at de ikke har lisser til sånne sko. Jeg sa da at jeg egentlig ville deponere på de for jeg får jo ikke brukt de men det virket som om var helt uaktuelt. Jeg ble henvist til en skomaker som kunne ha den typen lisser som jeg må ha på disse skoene, men det virker ikke som om skomaker heller har sånt inne og det er vel strengt tatt ikke noe JEG skal drive å fikse? Jeg ble litt paff siden jeg kunne vise til at skoene er kjøpt for et par måneder siden og nesten ikke brukt og vurderer å gå tilbake igjen og ikke gi meg på det.. Hva syns dere? Anonymous poster hash: 22a54...633
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Høres ikke uakseptabelt ut i det hele tatt. Anonymous poster hash: df164...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Det er litt vanskelig for deg å deponere på skoene, da det betyr å levere tilbake en ubrukt vare. Ordet du leter etter er reklamere. Om det er feks lærlisser, så er disse ofte svakere og tåler ikke så mye som stofflisser. Anonymous poster hash: d58a3...a38 10
orgus Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Er vel ikke alltid at de som står i disken har kontroll over hva hverken forbrukerkjøpslov eller reklamasjonsrett er.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 For noen måneder siden kjøpte jeg et par snøreboots på Bianco, og etter bare tre gangers bruk røk lissene på den ene skoen. Jeg fikk delvis fiklet det til sånn at det gikk med et nødskrik å knyte den, men så røk lissen på den andre skoen også og den gikk ikke å fikse. Jeg gikk tilbake til Bianco og sa at jeg gjerne ville ha nye lisser til skoene fordi de er ubrukelige uten de selvfølgelig, og fikk til svar at de ikke har lisser til sånne sko. Jeg sa da at jeg egentlig ville deponere på de for jeg får jo ikke brukt de men det virket som om var helt uaktuelt. Jeg ble henvist til en skomaker som kunne ha den typen lisser som jeg må ha på disse skoene, men det virker ikke som om skomaker heller har sånt inne og det er vel strengt tatt ikke noe JEG skal drive å fikse? Jeg ble litt paff siden jeg kunne vise til at skoene er kjøpt for et par måneder siden og nesten ikke brukt og vurderer å gå tilbake igjen og ikke gi meg på det.. Hva syns dere? Anonymous poster hash: 22a54...633 Du mener ikke deponere, men reklamere. Uansett så har du ikke rett til å få pengene igjen, men DE må jo selvsagt ordne deg nye lisser. Anonymous poster hash: 1a005...5e5 1
Nephthys Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Uff, for en kjedelig situasjon! Tviler dog på at skobutikken vil gi deg annet enn et tilbud om å sende skoene til skomaker, men du kan jo prøve å forklare det til en annen ansatt i butikken? Hadde en morsom opplevelse med noen nydelige sko med høye hæler der spennen til den ene reimen røk etter en gangs bruk. Etter mye om og men fikk jeg dem til å sende skoene til skomaker, men hun som stod i butikken prøvde litt oppgitt å forklare meg at "det er jo ikke sko til å gå med".... Jeg hadde visst kjøpt noen ganske dyre sittesko.. 5
Gjest Badebuksa Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Hehe, ikke til å gå med.. Hva er sko til da?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #8 Skrevet 28. september 2013 like morsomt som da jeg vurderte å kjøpe noen rådyre støvletter på bianco , og fikk en klar advarsel om at disse skoene ikke tåler NOE fukt.. Altså greit at man ikke skal plaske rundt i regnvær med dem, men hun snakket om skoene som om de ikke kunne brukes ute.. Anonymous poster hash: 185f5...8cb
mulberrygal Skrevet 28. september 2013 #9 Skrevet 28. september 2013 De er generelt ganske kjipe på reklamasjonssaker på bianco, måtte stå på mitt lenge for å få pengene tilbake da hele kilehælen gikk opp på et par wedges jeg kjøpte der. Henvis til reklamasjonsrettighetene på internet.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #10 Skrevet 28. september 2013 Jo, hvis de ikke kan fikse det for henne - altså skaffe samme type lisser eller samme type sko, så har hun krav på å få heve kjøpet (altså få pengene igjen) etter forbrukerkjøpsloven. Dette er en klar mangel, sko må da kunne forventes å vare lengre enn 3 måneder. Anonymous poster hash: 9a407...33a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Jo, men nå var det lissene det var noe galt med, ikke selve skoen.. hadde vært noe helt annet om sålen hadde løsnet feks. Det burde være en enkel sak for Bianco å bare erstatte lissene, ikke ta reklamasjon på hele kjøpet. Av erfaring føler jeg det er litt slik at dyre butikker, eller de som ligger noen hakk høyere i pris er kjipere å ha med å gjøre når det kommer til reklamasjon osv.. Anonymous poster hash: 185f5...8cb
Stella-Polaris Skrevet 29. september 2013 #12 Skrevet 29. september 2013 Det kan godt være at butikken ikke har lissene tilgjengelig, men de burde kunne ta kontakt med produsenten og få dem tilsendt..
Quijote Skrevet 29. september 2013 #13 Skrevet 29. september 2013 Hva slags skolisser er det du må ha til dem som er så spesielle? Jeg ville heller ikke gitt deg pengene tilbake fordi skolissene røk. Skolisser er en feil som er veldig enkel å utbedre. Derimot burde de tilby seg å betale skolissene for deg. Dersom det ikke er noen überspesielle skolisser du skal ha tak i, pleier både skoringen, eurosko og din sko å ha ganske greit utvalg.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 I utgangspunktet har man 2 års reklamasjonsrett på sko. Hvis det er umulig å finne nye skolisser som passer, ville jeg reklamert skriftlig - skjema for dette finner man her: http://www.forbrukerradet.no/klage/klage-til-selger . Om det er lett å få kjøpt nye skolisser, hadde jeg ikke brydd meg om å reklamere, da det ikke er den store kostnaden (og noe man kan regne med går i stykker uten at varen dermed er ødelagt). Anonymous poster hash: e9bd8...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå