AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Skal på et viktig arrangement i begynnelsen av oktober. Der vil det være flere personer som jeg kun har prata med over nettet/tlf, det vil bli tatt bilder, og jeg vil selvfølgelig se ut som mitt beste. Jeg har allerede gått ned over 10 kg. Veier nå 68 kg fordelt på 168 cm, så er ikke akkurat veldig tykk nå. Men jeg er fortsatt ikke fornøyd, målet mitt er å nå 60 kg. Vet jo at det er urealtisk på så kort tid, da jeg har hørt at de siste kg-ene er de verste. Merker at kiloene går saktere av nå, enn de gjorde i begynnelsen. Ligger på 1400 - 1800 kalorier daglig, alt ettersom. Og det har fungert. Gikk kun ned ved hjelp av kosthold, men for ca. 2 uker siden begynte jeg å trene. Har merket litt bedring i kondisjonen, men ikke på noe ellers. Hvor mange kilo er det realistisk å gå ned ved min vekt til første oktober? Om jeg er streng. Hvor mye bør jeg egentlig trene, og hva? Føler egentlig at jeg ikke har noe opplegg, går bare litt på alle de ulike apparatene + en halvtimes tid på mølla eller sykkel. Jeg er forresten 20 år. Anonymous poster hash: 91fa5...81b
Tabris Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Styrketrening er lurt, fordi muskler forbrenner mer fett. Spis sunt og variert, og ligg på ca 500 kalorier i underskudd hver dag.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Styrketrening er lurt, fordi muskler forbrenner mer fett. Spis sunt og variert, og ligg på ca 500 kalorier i underskudd hver dag. Takk for svar. Ifølge BMR skal jeg ligge på omtrent 1700 kcal daglig, tror dere det er farlig å ligge på 1400 - 1500 istedet for? Har planer om å trene iallefall 4 ganger i uken fremover nå. Anonymous poster hash: 91fa5...81b
Supraspinatus Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Realistisk vil jeg si er mellom 2 og 4 kg i fettmasse. Det kan være du går ned mer, men det er ikke alltid så lett å forutse. Det kommer an på mer enn bare restriksjonen du kjører og treningen. Stress, søvn osv påvirker deg også. Hvilket kostholdsopplegg kjører du? Og nei, jeg har ikke tenkt å prakke på deg lavkarbo, så ikke frykt det. Du skrev bare at du har tenkt å være streng og da blir jeg litt nysgjerrig. Ekstremdietter som PSMF eller ketogenedietter med moderat proteininntak brukes ofte av kroppsbyggere for å gå ned i vekt. Husk at med kraftig energirestriksjon vil det gå ut over kvaliteten på treningen.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Hvilket arrangement? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Anonymous poster hash: ffbc7...6b1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Realistisk vil jeg si er mellom 2 og 4 kg i fettmasse. Det kan være du går ned mer, men det er ikke alltid så lett å forutse. Det kommer an på mer enn bare restriksjonen du kjører og treningen. Stress, søvn osv påvirker deg også. Hvilket kostholdsopplegg kjører du? Og nei, jeg har ikke tenkt å prakke på deg lavkarbo, så ikke frykt det. Du skrev bare at du har tenkt å være streng og da blir jeg litt nysgjerrig. Ekstremdietter som PSMF eller ketogenedietter med moderat proteininntak brukes ofte av kroppsbyggere for å gå ned i vekt. Husk at med kraftig energirestriksjon vil det gå ut over kvaliteten på treningen. Ok, tusen takk for svar. Har ikke noe "spesielt" kosthold, er bare at jeg passer på kaloriene. Ved å være streng mener jeg at jeg skal holde meg til det hver eneste dag, og ikke overstige (ikke mye iallefall ) Pleier å spise helt vanlig, sunn mat som knekkebrød, vanlig middag og en del grønnsaker og litt frukt. Er medlem av vektklubb, så jeg får notert alt. I begynnelsen gikk jeg ned mange kilo å spiste fortsatt veldig usunt, type pizza og sjokolade flere ganger i uka. Passte bare på å ikke overstige, og vips! Men har skjønt nå at det er bedre å spise fornuftig mat, da kan jeg spise mer og får mer energi i tillegg. Anonymous poster hash: 91fa5...81b
Supraspinatus Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Ok, tusen takk for svar. Har ikke noe "spesielt" kosthold, er bare at jeg passer på kaloriene. Ved å være streng mener jeg at jeg skal holde meg til det hver eneste dag, og ikke overstige (ikke mye iallefall ) Pleier å spise helt vanlig, sunn mat som knekkebrød, vanlig middag og en del grønnsaker og litt frukt. Er medlem av vektklubb, så jeg får notert alt. I begynnelsen gikk jeg ned mange kilo å spiste fortsatt veldig usunt, type pizza og sjokolade flere ganger i uka. Passte bare på å ikke overstige, og vips! Men har skjønt nå at det er bedre å spise fornuftig mat, da kan jeg spise mer og får mer energi i tillegg. Anonymous poster hash: 91fa5...81b En ting som er viktig er å prioritere gode proteinkilder som kjøtt, fisk og egg. Dernest er det viktig å ekskludere unødvendige karbohydrater som sukker og fint mel. Resten av inntaket må du nesten tilpasse litt etter dine egne preferanser. Husk at det finnes mye skjult sukker og fint mel i alt du ikke har laget selv fra bunnen! Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 På 6 uker kan du miste 'ganske mye', hvis du er flink. Du har jo ikke MYE å ta av, men såpass til at det ikke bør være noen umulighet. Nå er alle forskjellige, men jeg veide 62 kg og gikk ned til 51 i fjor. Er 169 cm høy. Kiloene fra 62 til 55 gikk kjempelett for meg, deretter ble det kjempetøft og jeg brukte laaang tid på å gå ned de siste 4. Jeg vil si opptil 6-8 kg, men tvilsomt at alt vil være fett. Tren, vær i aktivitet og kutt ut for mye unødvendige karbohydrater(og få i deg nok fett og protein), så vil dette gå kjempefint! Lykke til! Anonymous poster hash: 3de0e...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Anbefaler p90x. Det er mye trening, men absolutt verdt det! Det er delt opp i 3 faser, altså til sammen 90 dager, men en merker stooor forskjell etter 30. Kostholdet er også veldig strict, hvor første fase inneholder masse protein, mens siste inneholder masse karbo. Anonymous poster hash: 20688...cb2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Vannmelon Mener du TS skal spise kun vannmelon? Anonymous poster hash: c0c80...afd
pusen78 Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Det finnes en vannmelondiett.Akkurat nå det er selve sesongen for vannmeloner.Samtidig nyrene renses.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Det finnes en vannmelondiett.Akkurat nå det er selve sesongen for vannmeloner.Samtidig nyrene renses. Og fett, mineraler og protein skal man få i seg fra hvor? Det finnes sikkert mange idiotiske dietter som dette. Banandiett kanskje. Eller hvorfor ikke tyggisdiett? Det eneste man oppnår ved sultekurer og kortvarige dietter av den typen der, er tap av muskelmasse, null energi og en kropp som skriker etter næring. Og når man er ferdig, går man rett opp i vekt igjen (+ litt ekstravekt, om man har sultet bort nok muskler). Man "renser" ikke nyrene ved å spise frukt. Kroppen klarer helt fint å rense seg selv, spesielt ved et sunt, naturlig kosthold, som igrunn er det eneste fornuftige å anbefale TS. Grønnsaker, kjøtt, egg, nøtter, naturlig fett fra f.eks smør, osv. Normal, sunn mat, som gir kroppen det den trenger. Anonymous poster hash: c0c80...afd
miramis Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Prøv raw food, hjelper godt på de siste kiloene. Ellers vil jeg anbefale quinoa, ekstremt sunt og rikt på proteiner, og mye mer sunt og miljøvennlig enn kjøtt og egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå