Gå til innhold

Går det an å bytte navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hende jeg har rotet meg bort i feil hjørne av forumet, men jeg prøver likevel.

Har et barn på snart 2 år. Nå som jeg ser tilbake på navnevalget føler jeg og mannen min at vi ble litt presset til å velge det vi gjorde. Foreldrene hans er ganske bestemte og hadde veldig lyst til å ta inn navn fra deres hjemland selvom min mann har levd hele livet sitt i Norge. Finnes det noe som helst mulighet for å endre navnet på barnet vårt. Det er ikke snakk om å endre fornavn, det er vi fornøyde med. Det er heller mellomnavnet som er problemet. Går det ann å bare fjerne det?

Håper på svar. Jeg tror jeg aldri kommer til å bli helt fornøyd med navnet hans/hennes.

Anonymous poster hash: 43ef3...44c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan dere. Send inn søknad.

Skrevet

Klart dere kan. Begge må skrive under når barnet er under 18 år.

Anonymous poster hash: bf3a9...818
Gjest Iben Skjold-Hansen
Skrevet

Kan hende jeg har rotet meg bort i feil hjørne av forumet, men jeg prøver likevel.

Har et barn på snart 2 år. Nå som jeg ser tilbake på navnevalget føler jeg og mannen min at vi ble litt presset til å velge det vi gjorde. Foreldrene hans er ganske bestemte og hadde veldig lyst til å ta inn navn fra deres hjemland selvom min mann har levd hele livet sitt i Norge. Finnes det noe som helst mulighet for å endre navnet på barnet vårt. Det er ikke snakk om å endre fornavn, det er vi fornøyde med. Det er heller mellomnavnet som er problemet. Går det ann å bare fjerne det?

Håper på svar. Jeg tror jeg aldri kommer til å bli helt fornøyd med navnet hans/hennes.

Anonymous poster hash: 43ef3...44c

Mellomnavnet er et unødvendig påheng til navnet, og ikke egentlig en del av selve navnet. Det er den enkleste sak i verden å droppe det, og ingen trenger å bruke et evt. mellomnavn.

Skrevet

Er glad jeg satt foten ned og sa "ikke tale om", da familien på barnefar sin side kom med deres MEGET STERKE ønske om navn.

Det er deres barn, dere skal være fornøyde med navnet, ikke de.

Skift i vei, ikke noe feil i det :)

Anonymous poster hash: 5b640...420
  • 2 uker senere...
Skrevet

OMG :sjokkert:

Anonymous poster hash: 3bec9...9f3
Skrevet

Hvorfor ikke la barnet beholde navnet? Et mellomnavn er jo ikke til bruk i det daglige uansett.

Tenker det kan være fint å ha en link til etnisiteten barnet faktisk er 50% av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...