Gå til innhold

ikke råd til vetrerinærutgiftene lengre :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære hund har vært syk et halv år nå ca..

Har gått kur etter kur uten at dyrelegene egentlig har funnet ut hva som feiler hunden.. Men det ser ut nå at de nærmer seg innpå noe - men mest sannsynlig siden hunden har gått så lenge syk, så kommer hun ikke til å bli helt frisk igjen uansett!

Hun betyr jo så utrolig mye for meg, og jeg er så fortvilt her jeg sitter!

Til nå har behandlingene/kurene/turene til dyrelegen hennes kostet mellom 12-15000 totalt :/

Jeg har gått på arbeidsavklaringspenger siste året, så er begrenset med inntekt jeg har. Og jeg har rett og slett ikke økonomi til videre behandling! :( Nå er sparekonto og alt bunnskrapt!

Så jeg sitter her med en syk hund, og verdens dårligste samvittighet for at jeg ikke klarer å betale mer for behandlingene hennes. Begynner å lure på om jeg må avlive henne :( Kan ikke omplassere henne når hun er syk.

Anonymous poster hash: 66d8e...c1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan omplasseres selv om hun er syk. Spørsmålet er hvor lett det er å få noen til å ta henne i mot. Du får starte kronerulling på fb, ta opp lån e.l.

Anonymous poster hash: e8e2f...cf9
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Si til familie og venner at du heller vil ha dyrlegepenger i julegave og bursdagsgave, fremfor vanlige gaver. Og da gjerne julegave på forskudd. En frisk hund trenger du nok mer enn dill og dall.

Skrevet

Har du ikke forsikring på hunden din?

Skrevet

Har du ikke forsikring på hunden din?

Det er ikke sikkert plagene dekkes av forsikring, og mange forsikringer dekker bare inntil 10k uansett.

Anonymous poster hash: 8a97e...6cc

Skrevet

Og dersom de ikke finner hva som er galt eller at hun aldri vil bli frisk, og hun lider under plagene, synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for å evt velge avliving.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sikkert plagene dekkes av forsikring, og mange forsikringer dekker bare inntil 10k uansett.

Da har de etter min mening ikke rett forsikring. Man kjøper ikke forsikring som ikke dekker mer enn 10k. Alle skal ha dyr!

Skrevet

Da har de etter min mening ikke rett forsikring. Man kjøper ikke forsikring som ikke dekker mer enn 10k. Alle skal ha dyr!

Hva får deg til å tro at en forsikring dekker langvarig behandling av en hund der man ikke en gang er helt sikker på hva som feiler hunden?

TS: Jeg synes du burde ta kontakt med FOD eller en annen omplasseringsorganisasjon i nærheten av deg og høre med dem om de har noen som helst mulighet til å hjelpe. Hvis hunden har plager, og ikke vil bli helt frisk, så er jeg enig med den over her som sier at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å la hunden slippe.

Selvfølgelig føler man at man bør prøve alt, og litt til, men samtidig skal man også tenke på hundens lidelser oppi det hele.

Anonymous poster hash: 95922...604

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...