Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan i alle dager kan man minske mensproblemene? Har dere noen gode råd? Jeg sliter vettet av meg med vond og oppblåst mage de første dagene av mensen, og innimellom må jeg ty til Paracet. Er riktignok ikke noe glad i å ta slike piller, så jeg holder meg unna lengst mulig.

Men har dere noen smarte tips for å minske disse problemene vi jenter må leve med?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

p-piller hjalp iallefall meg fra å besvime av magesmerter hver eneste måned...12

Gjest Anonymous
Skrevet

Men p-piller bruker jeg alt...

Skrevet

Prøv Naproxen, reseptfritt på apotek, spesielt beregna på menssmerter.

Ellers så hjelp jo som kjent bamsemums mot alt....12

Gjest Kinga
Skrevet

Du finner etpar gode tips her:

http://www.helsenytt.no/artikler/mens.htm

Du kan jo også forsøke et annet p-pille-merke (om de du bruker allerede ikke hemmer eggløsning).

Føler med deg; PMS og smerter rundt mens er pyton; men det finnes råd.

12

Gjest Anonymous
Skrevet

du kan gå til en akupunktur! hun hjelper deg med en gang med smertene! trust me!

koster ca 300 kr gangen, tar vel en times tid ca

• 1 måned senere...
Skrevet

V A R M E F L A S K E

Det er det flotteste jeg har invistert i noen gang, og det kostet ikke mer enn 100 kroner på Jernia. :)

Kombiner varmeflasken med bamsemums (som nevnt ovenfor), TV (gjerne en litt klissete jentefilm), brus og velt deg i selvmedlidenhet. Dette er ikke medisinsk dokumentert, men det hjelper for meg! :ler:

Skrevet

Har hørt at man ikke skal bruke varmeflaske jeg.. For da kan visst blodet levre seg, men det hjelper mens det er på det værste det er helt sikkert.. Pleide å legge meg på badegulvet før jeg.. Ikke så veldig behagelig men...

Gudsjelov har jeg ikke menssmerter lenger.. Stoppet plutselig opp etter at jeg fikk sønnen min..

Gjest Anonymous
Skrevet

kjente meg veldig igjen det du skrev, men ble litt forbauset over at du sa at du noen ganger måtte ty til paracet! jeg tar alltid en tablett eller to-ellers overlever jeg ikke! jeg hadde utrolige smerter så ofte at jobb og studie måtte bare skyves til side en gang i måneden.

men så begynte jeg på yasmin p piller og ingenting kan jeg anbefale så sterkt, nå har jeg noen ganger litt sterke smeter den ene første dagen men resten av uka går glatt! blør noe mindre også!

Skrevet

Jeg er både psykisk og fysisk helt på "bærtur" dagen før. (Tør ikke kjøre bil en gang - Kunne sannsynligvis like gjerne kjørt med høy promille...).

Har derfor vært hos legen og fått en attest på at jeg har disse plagene og har inngått en avtale med arbeidsgiver om at jeg tar fri denne ene dagen i måneden (Er selvfølgelig heldig som har en jobb hvor det er mulig å ta igjen det tapte uten at det går ut over noen).

Denne dagen benytter jeg kuren Qlio anbefaler og ber tynt om å få være alene hjemme.

Leo

Gjest Anonymous
Skrevet
Du finner etpar gode tips her:

http://www.helsenytt.no/artikler/mens.htm

Du kan jo også forsøke et annet p-pille-merke (om de du bruker allerede ikke hemmer eggløsning).

Føler med deg; PMS og smerter rundt mens er pyton; men det finnes råd.

Sliter oxo med mensensmerter.. Lurte på om noen vet hvilke p-piller som hemmer eggløsning?! *dette var interesant*

Klem Marie

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det slik at de som hemmer eggløsning kan være best mot mensensmerter?!?

Marie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...