Gå til innhold

"Jentelunsj"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips til hva jeg kan servere ?

Er selv helt tom for morsomme idèer.

Vi er altså syv jeneter som skal lunsje hjemme hos meg....................

Skrevet

Hva med wok?Det er så godt,pluss at alle kan være med på å lage det.At alle woker de grønnsakene de selv har lyst på?

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med pastasalat og "pizzafocaccia"

Jeg lager en enkel pastasalt med

rødløk

finhakket gulrot og selleri

maiskorn

marinert soltørket tomat

fetaost

agurk

Og selvsagt pasta.

"pizzafocaccia"

Lager en vanlig pizzabunn deig, klemmer den utover ganske tynn, og smører den med olivenolje(ca 3 ss) blandet med to fedd presset hvitløk og 2 ss hakket rosmarin, smører dette på bunnen og strør pånoen svarte oliven i skiver og litt grovt salt.

Skrevet

Eller kanskje en pai?

Skrevet

Denne kyllingpaien er nydelig og passer perfekt til slike anledninger. En enkel grønn salat til og det kan ikke bli noe bedre. Du kan selvsagt bytte ut noe hvis du ikke liker det og evt erstatte det med noen annet du synes høres godt ut.

Kyllingpai

150 g smør

200 g hvetemel

2 ss vann

400 g grillet kylling

150 g bacon

1 løk

3 dl melk

5 egg

½ pk frossen spinat

1 ts salt

½ ts hvit pepper

1 dl revet ost

Smuldre smør og mel og tilsett vann. Dekk bunnen av en paiform og stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Klipp bacon i biter og finhakk løk, fres i en panne. Skjær kyllingkjøtt i biter. Fordel av godt på den forstekte paibunnen. Hell over sammenvispet egg, melk, tint spinat, salt og pepper. Dryss revet ost på toppen. Stek videre i 25 minutter.

Skrevet

Jeg hadde et "salat-koldtbord" en gang, og det var populært blant jentene. Jeg hadde de ulike ingrediensene til salaten i hver sin bolle, slik at alle kunne plukke det de ville ha og lage seg sin egen salat (alltid noen som ikke liker alle ingrediensene i en ferdiglaget salat...).

Man kan ha f.eks ulike salattyper, agurk, mais, paprika, løk, sjampinjong, tomat, kylling, pasta, skinke, ost, ulike dressinger og rundstykker/baguetter evt. annet brød til. Alt etter smak og behag! Enkelt og greit! :)

Skrevet

Takk for forag.

Det ble pai - men med ost og skinke og gresk salat til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...