AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Jeg tenkte aldri på utseendet da jeg var barn, men etterhvert som jeg kom i tenårene skjønte jeg at jeg ikke hadde utseendet med meg. Det er snakk om ansiktet. Jeg er slank og har fin kropp og fint hår. Jeg har opplevd altfor mye negativitet overfor utseendet mitt. Jeg har ikke bedt om dette. Det er bare en bekreftelse som har kommet gjennom tenårene og uti 20-årene. Nå har jeg entret 30-årene og har egentlig null selvtillit angående utseendet mitt. I 20-årene fikk jeg mye bekreftelse på at jeg var lite attraktiv. Jeg oppsøkte aldri bekreftelse fra andre unge menn, men likevel kom jeg i situasjoner der jeg fikk bekreftet dette. Opplevde ofte at unge menn kunne være frekke og nedlatende overfor meg og favoriserte venninnene mine. Jeg har alltid vært hyggelig og snill, men litt forsiktig av meg. Jeg har nok et irriterende utseendet i ansiktet? Anonymous poster hash: c24c1...72c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Det er vannskelig å vite uten å se bilde. En til deg! Anonymous poster hash: 3a1c0...5d6 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Selvinnsikt er fint. Og du må ikke være pen, for å være fornøyd med utseende. Fornøyd betyr at det ikke spiller noen rolle egentlig, og lar det ikke stå i veien for stort. Selvsagt, som en selv sier, det hjelper å kjenne sin plass, men utover det trenger det ikke å bety noe. Jeg tror ikke dette akkurat er hovedårsaken for at selvtilliten din er forsvunnet heller. Alle har skavanker og stort sett alle har blitt mobbet for noe i en eller annen periode. Man vokser opp og forstår verdien av personligheten foran utseende som regel likevel. Anonymous poster hash: 27b69...540
Leonaen Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Kan det også være at du fokuserer så sterkt på det negative at du overser det positive? At du lukker ørene litt når du får høre noe positivt, fordi du rett og slett ikke er vant til å ta det til deg?
Gjest Kv84 Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Når mammaen min er den eneste som sier jeg er pen, så føler jeg meg stygg. Så det har vel noe med at du ikke har møtt på riktig person som sier du er vakker.
Nettinettet Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Du er nok ikke stygg, du har bare samenlignet deg selv med andre og konkludert med at de blir mer likt fordi de er penere enn deg. Egentlig er det helt sikkert andre ting enn utseende som er årsaken til at du ikke har blitt favorisert. Det du trenger er å snakke med noen som kan fremheve dine positive sider og få deg til å endre på de negative som trykker deg ned. Ofte møter jeg på mennesker som bare trenger å få endret synsvinkelen på seg selv og vips så får de det bedre med seg selv og de treffer noen som de blir kjæreste med!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Altså, overfladiske personer kan si og gjøre overfladiske ting. Dette er lettere sagt enn gjort: ikke ta deg nær av dem. Søk deg heller til personer med intellekt, personer som er kloke, som er oppegående. Enda viktigere, få deg venner som er glade i deg, som gir deg komplimenter for ting du kan være stolt av. Ansiktet ditt vil alltid være et sårt punkt for deg for følelsene og tankene har brent seg fast om ditt utseende i ansiktet. Samtidig så er det tydelig at du vet at du har en flott og vakker kropp ellers, som du tydeligvis tar vare på siden du er slank. Men det hjelper ikke, for likevel føler du at ansiktet ditt, det gjør at du er ikke vakker. Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Et hjertelig smil gjør hvem som helst vakker - i ansikt og i hele seg. Ta vare på deg. Ikke omgås slike overfladiske mennesker. Ikke omgås venninner som ikke ser at du blir tråkket på eller oversett på den måten. Det er seriøst bedre å ikke ha noen venner enn det er å ha venner som trår en ned. Anonymous poster hash: d8ae0...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå