lille mor Skrevet 22. april 2004 #1 Del Skrevet 22. april 2004 Er ikke helt sikker på om dette er det rette forumet, men jeg prøver. Saken er den at min svoger ikke liker meg, (er ikke så veeeldig begeistret for ham heller) og han har i alle år spydd ut ekkle komentarer til meg. Jeg har ikke problemer med å takle dem og gir gjerne svar på tiltale, men i senere tid har han begynnt å slenge skit til min sønn og. Da gjerne når jeg ikke er der. Dette har jeg hørt gjennom min sønn da selvsagt og min andre søster.Gutten min på 8 blir nå usikker og kvier seg for å gå å leke med sin fetter som er på samme alder. Her forrige uke kom han gråtende hjem, da han og to andre gutter hadde lekt sammen deriblant hans fetter, hvor de hadde spurt min svoger om å få gå inn å leke og han hadde svart at to(!) kunne gå inn men ikke tre!!! Det endte med at de to andre guttene gikk inn og min sønn måtte gå hjem. Det har vært flere slike episoder som jeg først i senere tid har fått greie på, og dette gjør meg rasende. Da jeg ringte opp for å konfrontere svogeren min svarte han bare at hans sønn lekte med hvem han ville, og at han ikke hadde noen intensjoner om å tvinge ham til noe annet. Da jeg forklarte ham at det var jo nettop det han gjorde ved å splitte de slik, mumlet han bare noe usaklig som at jeg ikke burde bry meg med hanses måte å oppdra på. Dette er jeg jo forøvrig enig i men når han lar sitt sinne gå utover min sønn kan jeg ikke la være å bry meg. Jeg snakket med min søster om dette og hun ble flau og sint på sin mann, og hun sa hun skulle snakke med ham. Jeg har dårlig nok kontakt med henne fra før pga. svogeren min og ønsker ikke noe uvennskap med henne. Men i går skjedde det igjen, det var tre gutter inne å lekte hos min nevø, gutten min ringte på og svogeren min åpnet og sa at han ikke kunne komme inn, da de allerede var tre inne. (forrige uke var det kun to som kunne det).Heldigvis har gutten min mange andre gode venner, men dette er tungt for ham for det. Og jeg som mor er så sint at jeg snart sprekker. Dette ble kanskje noe rotete, men er det noen som har noen råd.? Hva skal jeg f.eks si til sønnen min, at onkelen hanses er en d&!//sekk? Eller be han leke med noen andre? Selv klarer jeg ikke å være slem mot barn og har heller ingen intensjoner om å utestenge noen. Hva gjør jeg??? :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg er sjokkert!! Hvordan går det an å oppføre seg slik? Denne svogeren din høres utrolig umoden og barnslig ut! Jeg ville nok tatt en alvorsprat med din søster OG svogeren din! Dette er tross alt familie i tillegg da!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #3 Del Skrevet 22. april 2004 Vet ikke om det er noe å gjøre med sånne folk jeg. Min kusine hadde det på samme måten med sin svoger. Han likte ikke henne, og heller ikke sønnen hennes, og han lot aldri som noe annet heller. Allikevel ble han sjokkert da han ikke ble invitert i guttens konfirmasjon (han og min kusines søster var skilt da), hvorpå min kusine fortalte ham at det var guttungens dag, og siden han allikevel ikke likte ham hvorfor i all verden skulle han inviteres konfirmasjonen hans? Vet ikke hva han svarte på det, men han ble nok sur. Tror ikke det er noe verken du eller din søster kan gjøre med dette. Kanskje er han en kontrollfreak, og synes at du er for tøff - at det er derfor han ikke liker deg. Du sier kanskje meningen din selv om den strider i mot hans meninger? Ikke alle tåler slikt vet du.... Det var i hvert fall problemet hos min kusine og hennes søsters (også min kusine selvf.) mann..... han var bare vanskelig han, så nå er de skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 22. april 2004 #4 Del Skrevet 22. april 2004 Min onkle har aldri likt mamma. Nå har han overført det til meg. Det er noe dritt, men man lærer seg å heve seg over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 22. april 2004 #5 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg synes faktisk at du kan si til guttungen at onkel xxx er rar av og til og har noen regler hjemme hos seg som dere ikke er enige i. Slik at han skjønner at det ikke er han som gjør noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 22. april 2004 #6 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg syns du skal si til sønnen din at onkel har litt annen måte å gjøre ting på enn det dere er vant til hjemme hos deg, det er ikke noen vits å si at deres måte er bedre, det skjønner sikkert sønnen din. Det er forferdelig at man kan oppføre seg på en slik måte overfor et barn, men noen mennesker eier ikke antenner i det hele tatt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå