Gjest selungen Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 pga gammel egen gjeld, hva med den man da er samboer/partner/ gift med? De må jo skrive under, men er det noe mer enn det? Blir de ansvarlige for noe på en eller annen måte? Jeg ønsker ingen debatt rundt dette med gjeldsorning, og hvor ille det er at folk ikke betaler gjelden sin, jeg ønsker bare svar på spm mitt
Testosteron Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 pga gammel egen gjeld, hva med den man da er samboer/partner/ gift med? De må jo skrive under, men er det noe mer enn det? Blir de ansvarlige for noe på en eller annen måte? Livsoppholdssatsen er annerledes for gifte/samboere enn enslige. Ektefellen blir ikke ansvarlig for noe som helst og skal vel heller ikke skrive under.
Gjest selungen Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Takk. Jo de må skrive under at de vet at partner inngår ordningen.
Testosteron Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Takk. Jo de må skrive under at de vet at partner inngår ordningen. Okey
kalinka85 Skrevet 16. august 2013 #5 Skrevet 16. august 2013 Hadde kanskje vært bedre å betalt regningene ved forfall da de kom, så hadde dette uføret vært unngått. 2
shiva Skrevet 16. august 2013 #6 Skrevet 16. august 2013 Samboeren min har gjeldsordning, og jeg er ikke ansvarlig for noe av det. Måtte kjøpe leiligheten vår alene da, men det er jo greit. Han betaler husleie til meg.
Gjest selungen Skrevet 16. august 2013 #7 Skrevet 16. august 2013 Hadde kanskje vært bedre å betalt regningene ved forfall da de kom, så hadde dette uføret vært unngått. Du måtte bare..... Ikke alltid at det er like svart/ hvitt vet du. 3
Lilleløva Skrevet 16. august 2013 #8 Skrevet 16. august 2013 Samboer må skrive under på at h*n vet at du søker, og at namsmannen kan innhente opplysninger om ham/henne. Du må nemlig levere inn ligning for de tre siste årene, og lønnsslipp for de tre siste månedene for samboer også. Dette er for at det skal være mulig å kontrollere at du ikke har overført store verdier, evt at du har hatt all inntekt, og tatt opp all gjelda, mens alle verdiene blir satt i samboers navn o.l Livsoppholdssatsen og boutgiftene deles i utgangspunktet på to, og dere skal dekke en halvpart hver. (Forutsetter at samboer ikke eier egen bolig) Dersom samboer ikke tjener nok til å dekke sin halvpart, kan du få lov til å forsørge ham/henne, men samboer kan ikke pålegges å forsørge deg. Og, nei, samboer blir ikke på noen måte ansvarlig for din gjeld!
Gjest selungen Skrevet 16. august 2013 #9 Skrevet 16. august 2013 Takk for gode svar. Dette gjelder ikke meg, men jeg skal skrive oppgave om det
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #10 Skrevet 16. august 2013 Om du skal skrive oppgave bør du vel ikke ta alt folk sier på KG for god fisk, eller oppgi KG som kilde? Anonymous poster hash: 63a9c...68e
Lilleløva Skrevet 17. august 2013 #11 Skrevet 17. august 2013 Hvis du skal skrive oppgave bør du sjekke under gjeldsordning på politiet.no og gjeldsordningsbasen på dep.no
Gjest selungen Skrevet 17. august 2013 #12 Skrevet 17. august 2013 Jeg har gjort det også. ser at det er folk her med erfaring, oppgaven er nå skrevet og sendt inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå