AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Litt merkelig problemstilling men; hva ville dere tenkt dersom dere sa til noens barn "åh, så søt du er" hvorpå vedkommende sier "ja, det synes jeg også!" eller "ja, h*n er kjempesøt!" Jeg er nettopp blitt fostermor og barnet får ofte kommentarer når vi er ute, og jeg er jo selvfølgelig enig i det de sier, men et par ganger opplever jeg at folk ser rart på meg når jeg sier at jeg er enig. Det slo meg at "mannen i gata" antar at barnet er mitt biologiske barn, og kanskje dermed synes jeg er veldig skrytete? Er det lov til å skryte av sitt eget barn? Anonymous poster hash: 627d8...91c
Lille Solstråle Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 (endret) . Endret 17. april 2024 av Lille Solstråle 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Det er lov å skryte av sitt eget barn til barnet. Er så kleint å høres på folk som sier ting a la "Barnet mitt er kjempepent". Litt som at hvis noen sier "Du er smart du, Ida" svarer man ikke "Ja, jeg vet det". Anonymous poster hash: 0ffcf...db7 2
Gjest Badebuksa Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Helt i orden! Det er lov å snakke om at andre er pene eller søte, ikke mindre lov dersom det er ditt barn det er snakk om.
Arkana Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Jeg pleier ikke å si "barnet mitt er så pent/flink", men jeg kan godt svare "det synes vi også" hvis noen kommenterer at de er pene/flinke. Jeg ser ikke på det som skrytete og har aldri reagert når andre sier det samme. 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Er ikke det vanlig, da? Jeg synes ofte foreldre helt uoppfordret sier at barna sine er vakre, og til og med viser bilder av hvor søt den lille tulla er eller hvor kjekk fjortisen har blitt og spør om vi ikke er enige. Jeg kan også si "så vakker hun er" når jeg ser bildet av barnet hengende på pulten til en kollega, og de svarer jo alltid noe a la "ja hun er så nydelig". Reagerer ikke negativt på det, det må jo være det mest normale i verden å synes barnet sitt er vakkert. Og jeg trodde også det var normalt å si det? Anonymous poster hash: c35fd...73f
Missy1 Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Får ofte høre fra ansatte i avlastningsboligen til sønnen min at han er så god og nydelig gutt. Jeg svarer "ja han er det" med et smil. Han er det yngste barnet i boligen og sikkert det yngste de noen sinne har hatt så tror de syns det er litt ekstra stas med han føler det hadde blitt rart om jeg ikke sa noe eller bare sa takk. Og hvorfor skal jeg ikke si meg enig? Han er kjempe nydelig
Gjest BettyBoop Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Litt merkelig problemstilling men; hva ville dere tenkt dersom dere sa til noens barn "åh, så søt du er" hvorpå vedkommende sier "ja, det synes jeg også!" eller "ja, h*n er kjempesøt!" Jeg er nettopp blitt fostermor og barnet får ofte kommentarer når vi er ute, og jeg er jo selvfølgelig enig i det de sier, men et par ganger opplever jeg at folk ser rart på meg når jeg sier at jeg er enig. Det slo meg at "mannen i gata" antar at barnet er mitt biologiske barn, og kanskje dermed synes jeg er veldig skrytete? Er det lov til å skryte av sitt eget barn? Anonymous poster hash: 627d8...91c ja herregud. Ser det som en selvfølge at man skal skryte av barna sine. Man skal iallfall ikke si noe nehativt om de 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Jeg pleier ikke å si "barnet mitt er så pent/flink", men jeg kan godt svare "det synes vi også" hvis noen kommenterer at de er pene/flinke. Jeg ser ikke på det som skrytete og har aldri reagert når andre sier det samme. Så bra! Det er ikke sånn at jeg går rundt og sier "folkens, sjekk det søte og flinke barnet jeg triller på" altså, men når det kommer kommentarer fra fremmede på at h*n er søt eller har pene øyne eller denslags så blir jeg liksom så usikker på hva jeg skal si....Anonymous poster hash: 627d8...91c
ViljaH Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Du kan jo si deg enig, uten å prøve å overgå dem
Gjest Marmot Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Jeg pleier å svare "Så hyggelig at du sier det. Jeg er selvsagt helt enig. "
Ciara Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 "Helt enig!" sier jeg og blunker eller smiler.
Gjest *kokos* Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Når folk sier at barna mine er pene, smiler jeg og sier at ja, takk for det, vi synes ikke de er så verst selv! Jeg tenker at folk gir dette komplimentet fordi de mener det, og da blir det vel ikke teit om jeg "tar dem på ordet". Har aldri opplevd at noen ser rart på meg av den grunn.
Redbull Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 Skryter over barna mine hver eneste dag jeg! Ser virkelig ikke problemet med det
Jade Skrevet 16. august 2013 #16 Skrevet 16. august 2013 Er ikke noe galt i det? Hva skal man si da? Næh... "han har jo ganske rar nese". Da har janteloven gått langt, om en ikke skal få lov å skryte av sitt eget barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå