Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, som så mange andre, sliter med å snakke i telefonen. Jeg fikser det bra på jobb og når jeg vet det er noe spesielt. Jeg fikser det også veldig godt fra enkelte folk - fordi de aldri maser om at jeg skal gjøre ditt og datt for de.

Men jeg har blant annet en venninne, som maser ofte når hun ringer. Passe unger, hente ditt, fikse datt. Jeg klapper helt sammen når hun ringer. Har flere ganger sagt jeg IKKE liker å bli ringt opp. Men hun ringer og ringer. Noen ganger flere ganger om dagen. Jeg svarer ikke men sender da gjerne en SMS og spør hva det er. Dette svarer hun aldri på.

Så sist hun ringte nå, så skrev jeg en SMS og skrev at jeg ikke vil svare telefon. Ta det på SMS. Men nope det passer ikke henne å sende SMS, så hun vil ikke ta ting på SMS. Hun har ingen problemer med å sende SMS'er - hun gjør det hele tiden ;) Men nesten på trass så ringer hun meg.

Er ikke dette fryktelig respektløst? Og hvorfor ringe meg gang på gang når hun vet jeg ikke vil/orker/makter å svare? Kjenner jeg klikker snart :P

Er dette et vanlig problem der ute? At folk ikke respekterer andres versjon mot å snakke i telefonen? Respekterer du dette? Eller gjør du det som passer deg best?

Anonymous poster hash: e47fd...b84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Det er da ikke det samme å kommunisere på sms som å snakke. Du får bare konsevent slutte å ta telefonen, da, eller vokse opp og lære deg å snakke med folk.

Skrevet

Du burde oppsøke psykolog å få hjelp for nervene dine.

Skrevet

Hahaha er det deres beste svar? Jeg klarer meg helt fint sammen med telefonen min jeg ;) Men spesielt henne jeg ikke fikser å ta telefonen fra, fordi det stort sett er for å be om tjenester fra meg. Jeg blir dritstressa av akkurat dette (er ikke så flink til å si nei om noen trenger hjelp).

Ikke svarer jeg på hennes telefoner heller ;) Og jeg har bedt henne om å ta det på SMS. Noe som ikke passer henne :P Men hun har seriøst ingen problemer med å sende SMS. Hun sender SMS'er absolutt hele tiden. Hun har telefonen klistra til hånda 24/7. Så hvorfor i alle dager kan hun ikke sende SMS til meg? Er det kun for å trasse fordi jeg ikke svarer når hun ringer? Hva er greia med dette?

Det er forresten ikke unormalt at en del ikke liker å snakke i telefon. Man er ikke dermed sagt et schizofrent nervevrak av den grunn :P

Skrevet

Men spesielt henne jeg ikke fikser å ta telefonen fra, fordi det stort sett er for å be om tjenester fra meg. Jeg blir dritstressa av akkurat dette (er ikke så flink til å si nei om noen trenger hjelp).

Det er vel akkurat det hun skjønner, at du er lettere å overtale i en samtale fremfor sms, hvor det fort blir mye tasting, samt at du med sms får tid til å finne på gode unnskyldninger... :)

Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Drit i henne. En av få ting som man ikke får tilbake, er bortkastet tid. Tar tlf når dt passer meg, og lar være når jeg ikke gidder.

Av alle ting jeg hater, er sms som "ring meg når du får tid" de verste. Hva er det med folk som ikke kan skrive hva det gjelder? Jævla tullinger.

Skrevet

Det er vel akkurat det hun skjønner, at du er lettere å overtale i en samtale fremfor sms, hvor det fort blir mye tasting, samt at du med sms får tid til å finne på gode unnskyldninger... :)

Tror du traff spikeren veldig på hode her. Det er lettere å si nei når jeg får tid til å svare :) For jeg har vel en tendens til å si ja, uten å tenke meg om.

Skrevet

Jeg hadde også blitt sur. Hun kan da vel respektere at alle ikke orker det. Hadde ikke tatt telefonen om jeg var deg.

Anonymous poster hash: 49b3e...272
Skrevet

Ikke ta tlf når hun ringer. Høres jo helt på trynet ut, ville ikke kalt en som stadig krever ting, en "venninne"...

Anonymous poster hash: 8d52d...e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...