Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster anonymt nå..

Har vært prøver i 10 mnd nå, begynner å bli driiiit lei! :glare: Vet at det er mange her inne som har prøvd mye lenger; hvordan holder dere motet oppe??

Samme skuffelsen måned etter måned, følelsen av at det bare blir plikt-sex rundt el, osv osv.

Jeg er så utrolig heldig å ha 1 barn fra før, men ønsket om enda et barn er like sterkt som det var før vi fikk det første.

Nå venter jeg på mensen i helga- men skal drikke vin og kose meg, nå orker jeg ikke tenke på at det kan være noe på gang lenger. :sur:

Flere?

Anonymous poster hash: c107d...aa3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp. Prøvd en god stund og til tider er det bare j*****. Skjønner frustrasjonen. Det beste for meg er å holde seg opptatt. Da har ikke tid til å tenke. Ellers er det lite. Man går bare og venter på kanskje..

Skrevet

Prøv fire år og fem prøverørsforsøk :P

Neida, jeg har det egentlig veldig bra. Det handler om å huske å leve, og å ikke la prøvingen bli livet. Det sitter i hodet ditt, og ingen andre steder. Pliktsex ødelegger humør og forhold, dropp det. Fortell deg selv at "symptomer" er vanlig PMS, og ikke bygg opp håpet ved å kjenne på alt hele tiden. Kontakt legen med en gang det har gått et år, venter man så lenge er det som regel noe som ikke er som det skal, og da hjelper det veldig på psyken å få en avklaring. Da føler man at man har noe konkret å holde i.

Skrevet

Du er utrolig Athene. Skjønner ikke hvordan du klarer å være så positiv. Jeg venter på laparoskopi nummer to før IVF og jeg holder på å bli gal :-P Jeg jobber masse, studerer, har hund og pendler ukentlig. Alt for å holde meg for opptatt til å tenke. Ledigtid er grusomt. Skulle ønske jeg var like flink som deg

• Liker 1
Skrevet

Selv om jeg ikke unner noen stresset med å prøve, er det nesten litt godt å lese om at jeg ikke er alene i å ha det veldig vanskelig med å være prøver. Jeg fikk akkurat mensen nå, på forsøk nr. 8, og det er som om verden raser sammen hver gang :(

HVER måned tester jeg fra 10 dpo, selv om jeg vet at det bare er tull å holde på sånn.

HVER måned kjenner jeg på nye tegn, noe som er annerledes fra forrige måned, smerter og hormonforandringer.

HVER måned googler jeg meg grønn på sider om at pms-symptomer og tidlig graviditets-symptomer er like. Jeg leser om statistikker og tall, sjanser og potensielle problemer.

Jeg tenker bare på prøving og barn, og blir kjempesjalu på dem som blir gravide på første forsøk (som i min bekjentskapskrets virker som om er alle)...

Nei, ingen skal komme her og fortelle meg at det er gøy å være prøver!!

Anonymous poster hash: d946c...ded

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Dere er ikke alene! Vi er i PP 11 nå. Begynnte med fertilitetsmonitor i mars, og ser ikke ut som den finner noen EL. Er det virkelig mulig og ikke ha EL når jeg får mensen hver måned? Dette er forøvrig 3 men siden den plutselig forsvant i mars, etter første forsøk med monitor. Møkk lei!!!

Skrevet

Prøvde ett år, så klaffet det plutselig.

Skrevet

Vi ga opp etter et par år og er nå fosterforeldre til verdens skjønneste baby. Angrer ikke et sekund!

Anonymous poster hash: 12206...536

• Liker 2
Skrevet

Vi ga opp etter et par år og er nå fosterforeldre til verdens skjønneste baby. Angrer ikke et sekund!

Hvordan var prosessen om å bli fosterforeldre? Man må belage seg på at barnet kan komme til å måtte tilbake til mor? Og ofte er barnet eldre når det blir plassert i nytt hjem, ikke baby?

Anonymous poster hash: d946c...ded

Skrevet

Hvordan var prosessen om å bli fosterforeldre? Man må belage seg på at barnet kan komme til å måtte tilbake til mor? Og ofte er barnet eldre når det blir plassert i nytt hjem, ikke baby?Anonymous poster hash: d946c...ded

Hei, vi gikk PRIDE-kurs for å bli godkjent som fosterforeldre og så fikk vi en telefon om et barn ikke lenge etter. Det er veldig mange forskjellig barn som trenger fosterforeldre, og det er også en del mindre barn. Ofte når det gjelder de aller minste barna er målet å finne et fosterhjem der barnet kan vokse opp og sjansen for tilbakeføring er liten. Ellers får dere vite litt om bakgrunnen for at barnevernet har gått til omsorgsovertakelse, slik at dere har mulighet til å si nei hvis dere føler det blir for risikabelt.

Skrevet

Vi har prøvd i ett år nå, med en Veldig tidlig SA i november. Er så utrolig lei, var hos lege før helgen, han sa bare at vi skulle komme tilbake om 3-4 mnd så skulle vi ta det derfra og kanskje henvise meg til gynekolog.

Vi har ei jente på snart 3 år, og en MA før vi fikk henne. Alle de 3 gangene jeg har vært gravid har vi bare prøvd i rundt 3 mnd, så vi trodde jo ikke det skulle ta så lang tid denne gangen.

Vi har snakket mye om det og "forsonet" oss med at vi uansett et strålende fornøyd med jenta vi har nå, og bare skal ta det så det kommer videre. Vi er utrolig heldig som har jenta vår, og vil være fornøyde uansett hvordan det går. Om det tar år før vi blir gravide kommer vi til å gå oss tror jeg, fordi vi vil ikke det skalvbli altfor stor aldersforskjell fordi vi vil ikke begynne "på nytt" når jenta vår blir stor.

Så nå prøver vi å ha sex rundt eggløsning, og å leve som normalt:) håpet det skjer noe snart, er selvfølgelig kjedelig å få mensen hver måned. Jeg prøver å ikke gå å kjenne etter symptomer, for er så lei av å bli skuffet, har brukt altfor lang tid på å deppe over dette

Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du føler det. Er møkklei. Har nå hatt to runder med pergo uten hell og venter nå på å få sjekket om egglederne mine har tettet seg. Har en gutt på 3 som vi prøvde i 2 år for å få, og etter pergo løste det seg sist, men funker ikke denne gangen. Nå har vi holdt på i ett år og jeg kjenner etter symptomer hver måned. Jeg har i tillegg pco så mensen min kommer i hytt å pine, hvis den i det hele tatt kommer. Jeg er så lei all maset om at vi må gi han søsken. Og pliktsex ja... Utrolig pyton. Håper det klaffer snart for dere. Vi har valgt å ta en pause nå å samle litt krefter og heller fokusere på han vi har vært så heldige å få! Lykke til, å vit at vi er mange som føler det slik!

• 1 måned senere...
Skrevet

Endelig!!!! :laugh: Det var jeg som startet denne frustrasjonstråden..... og nå sitter det en liten spire!

Testet svaaakt positivt to dager etter ikm (sist torsdag), og fikk bekreftet det på digital test lørdag. Stor jubel, men er forberedt på at det kan gå galt....det har skjedd før...Krysser fingre!

Det tok altså nøyaktig ett år. Og ironisk nok skjedde når det var minst ventet, og minst sannsynlighet for det... :sjenert:

Nå heier jeg på dere andre som har prøvd en god stund! :blomst:

• Liker 3
Skrevet

Endelig!!!! :laugh: Det var jeg som startet denne frustrasjonstråden..... og nå sitter det en liten spire!

Testet svaaakt positivt to dager etter ikm (sist torsdag), og fikk bekreftet det på digital test lørdag. Stor jubel, men er forberedt på at det kan gå galt....det har skjedd før...Krysser fingre!

Det tok altså nøyaktig ett år. Og ironisk nok skjedde når det var minst ventet, og minst sannsynlighet for det... :sjenert:

Nå heier jeg på dere andre som har prøvd en god stund! :blomst:

Gratulerer og lykke til videre <3

Skrevet

Dere er ikke alene! Vi er i PP 11 nå. Begynnte med fertilitetsmonitor i mars, og ser ikke ut som den finner noen EL. Er det virkelig mulig og ikke ha EL når jeg får mensen hver måned? Dette er forøvrig 3 men siden den plutselig forsvant i mars, etter første forsøk med monitor. Møkk lei!!!

For en venninne av meg hjalp det å bruke kveldsurin i en beholder å putte pinnen oppi der i stede for på strålen for å finne El ;)

Anonymous poster hash: 2fbea...036

Gjest Solstråla88
Skrevet

For en venninne av meg hjalp det å bruke kveldsurin i en beholder å putte pinnen oppi der i stede for på strålen for å finne El ;)

Anonymous poster hash: 2fbea...036

Vi er begynnt utredning vi nå, har prøvd med både morgen og kveldsurin, men får det samme resultatet. Skal inn og ta første blodprøve på onsdag, da ser de om jeg har hatt EL eller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...