Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig tankefull om dagen,tenker på det meste tror jeg...

kommer jeg til å klare dette? kommer jeg til å klare å ta meg av barnet mitt?

hva om barnet f.ex dør i magen min nå?-må jeg da føde på vanlig måte eller vil det bli foretatt keisersnitt?

Og hva om barnet har navlestrengen rundt halsen? kan de virkelig finne utav det før fødsel uten UL? og isåfall hvordan?

det burde jo vært en UL til sent i svangerskapet for å finne utav sånne ting da...

Har hørt at det kan være arvelig med keisersnitt og sånn,er dette tilfelle? hva mener dere om det.

for da kanskje jeg må regne med å ta det og,for mamman min tok det da hun ventet meg,for jeg hadde navlestrengen rundt halsen nemlig!

hva om barnet mitt har det og de ikke finner utav det på forhånd?

er litt redd for akkurat det jeg,at barnet skal kveles under fødselen.

ellers er jeg egentlig ikke så bekymra for selve fødselen,jeg vet jo egentlig ikke hva jeg går til i det heletatt.

tenker ikke så mye på fødselen-om det er vondt osv.

det tror jeg egentlig er litt bra.da slipper jeg ihvertfall å slite med fødselsangst.

har ikke kjent lillejenta mi sparke på hele dagen i dag,og veldig lite i går også.

bør jeg bli bekymret og kanskje ringe legen i morgen ettersom det er såpass seint i svangerskapet?

håper noen har noe innspill til mine tanker her

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

On 2002-06-10 01:23, snupzy wrote:

Og hva om barnet har navlestrengen rundt halsen? kan de virkelig finne utav det før fødsel uten UL? og isåfall hvordan?  

det burde jo vært en UL til sent i svangerskapet for å finne utav sånne ting da...  

Hei!

Måtte bare prøve å trøste deg litt. Det er jo ganske håpløst når tankene strømmer på. Når det gjelder navlestreng rundt halsen, så vet jeg ikke om de oppdager det på ultralyd. Jeg vet at jenta mi hadde navlestrenger rundt halsen 2x og rundt kroppen 3x. Dette fant de ut da jeg fikk veer, for da gikk pulsen hennes fra 120 og ned til 60. De stoppet riene umiddelbart og det ble keisersnitt. Hun er i dag en frisk, aktiv jente på 7,5 år.

Under hele fødselen blir du overvåket her og der og alle veier. Hvis du eller noen av de som er med deg oppdager noe de proffe ikke ser, så si i fra. Ikke vær redd!

Og hvis du er bekymret nå... ta kontakt med helsestasjonen eller legen du går til kontroll hos. Jeg fikk ultralyd dagen før snuppa mi ble født fordi jeg var bekymret. Det var veldig bra å få den sikkerheten. Fortell helsepersonel som bryr seg hva du tenker, så skal du se at du får all verdens oppmerksomhet og hjelp.

Lykke til. Du skal se det går så bra så! *klem*

Maggie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...