Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nylig blitt sammen med en flott mann som jeg er veldig glad i. men ingen er perfekte selvsagt, og det som irriterer meg litt ved ham, er at han er så fryktelig kresen i matveien! jeg syns han er mer vrang i matveien enn mine små tantebarn...

det er raskere å nevne hva han faktisk liker å spise enn hva han ikke spiser. han liker pasta, taco, grandiosa, salat, frukt... han "liker" ikke brød, bare baguetter. ikke potet, med mindre det er pommes frites. ingen fiskeprodukter eller sjømat....

i min familie har vi ofte familiemiddager, og jeg gruer meg til å ta ham med på en slik middag hos mine søsken eller foreldre. tenk om familien min serverer noe som han ikke liker, og han blir sittende der med tom tallerken og familien min blir fornærma fordi han ikke vil smake på maten deres. og mine små tantebarn får se at deres "onkel" petter slipper å spise fisk mens de selv må spise opp alt på tallerkenen sin.

skal jeg i butikken og handle til oss, sliter jeg skikkelig med å finne på noe til middag som han vil like. jeg selv spiser det meste.

vi vil da ha barn i fremtiden. jeg vil ikke at de blir like kresne som sin far!

hvorfor liker han så få matvarer? er det hans foreldre som har latt ham bli sånn? det er vel for sent å tvinge en voksen mann til å like vanlig norsk husmannskost?

:( hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er et IKKE problem.Lag den maten du vil ha,så får han fikse sin egen

Noen er født med smaksløker som liker å bli brukt hyppig og teste nye ting.Andre vil skjeldent prøve noe nytt.

Det å tvinge noen til å spise noe de ikke liker, synes jeg er fullstendig bak mål

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en litt kjip situasjon - men det er egentlig ingenting du får gjort med det :/ Jeg ville nok advart familien sånn at de er forberedt på at han kanskje ikke spise alt de disker opp med eller at de eventuelt kan tilpasse seg av og til når han skal spise i deres selskap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...