Gå til innhold

Lånekassen - ferdig behandlet 10. oktober?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte inn søknad til lånekassen i går da jeg endelig fikk plass på et studie jeg stod på venteliste på.

Fikk mail om bekreftet søknad og at jeg kunne sjekke når søknaden skal være ferdig behandlet, og den var satt til 10. oktober!! Er dette reelt?

Please si at noen har hatt like lang "behandlingstid", men fått pengene lenge før den tid!

Anonymous poster hash: e1268...587
Videoannonse
Annonse
Skrevet

søkte etter stipend i midten av juli, behandlingstid er satt til den 14 september

lenge etter skolestart mao. Har heldigvis jobbet og tjent penger her i sommer,

så jeg berger. Men alle andre som trenger penger til bolig, bøker oa. sliter.

Anonymous poster hash: 5dfab...18c
Skrevet

Jeg har søkt to ganger i år, søkte først bare høst, men utvidet søknaden til å gjelde både høst og vår og de var begge ferdigbehandlet etter et par dager.
Den siste søkte jeg om i går og den var ferdig behandlet i dag.

Så det går sikkert raskere enn antatt :)

Skrevet

Jo jeg har jo også jobbet, men jeg klarer meg ikke uten noen inntekt frem til oktober, har jo bare hatt sommerjobb! Uff, nå angrer jeg på at jeg ikke søkte tidligere slik at jeg heller kunne avbrutt utbetaling hvis jeg ikke kom inn!

Anonymous poster hash: 09501...4e3
Skrevet

Jeg har søkt to ganger i år, søkte først bare høst, men utvidet søknaden til å gjelde både høst og vår og de var begge ferdigbehandlet etter et par dager.

Den siste søkte jeg om i går og den var ferdig behandlet i dag.

Så det går sikkert raskere enn antatt :)

Åh, det var godt å høre!! :) Ble skikkelig stresset, har heldigvis betalt depositum på hybel og alt, men bøker skal jo handles inn og diverse skolemateriell, ikke minst mat! :P

Skrevet

Uansett hva det har stått som behandligstid har jeg alltid hatt pengene maks en uke etter at jeg har hatt alt på plass.

Da har jeg søkt i alt fra juni til august :)

Skrevet

Sånn er det dessverre når man er sent ute med å sende inn søknaden. Behandlingstiden er på 4-6 uker. Selv sendte jeg inn søknad i juni, og alt jeg trenger nå er en godkjenning fra lærestedet mitt om at jeg møtte opp. Regner med å få det utbetalt neste måned.

Se den positive siden, du får etterbetalt, og det er en ganske stor sum! De fleste klarer å overleve med å snu på hver krone en liten periode.

• Liker 1
Gjest Anubiel
Skrevet

Dersom søknaden din er kurant, dvs. at det ikke mangler noen opplysninger, så går det veldig kjapt å behandle søknaden og utbetale pengene. Estimert behandlingstid blir gitt med god margin!

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! :D

Det er jo ikke akkurat slik at jeg har vært lat og ikke giddet å søke før nå, men det stod mellom dette studiet eller et studie på en annen skole, så jeg måtte være sikker før jeg søkte?

Er første gang jeg gjør dette, så derfor ville jeg vente til alt var i orden.

Joda, det ordner seg nok, men er ganske kjipt å leve så trangt frem til 10. oktober liksom :P

Skrevet

Flere som har erfaringer?

Skrevet

Jeg sendte søknad i juni og det tok ikke lang tid før den var ferdig behandlet. Jeg har også tidlig ute med å betale semesteravgift også slik at ting skulle gå i orden og jeg skulle få penger tidlig. Jeg mottok faktisk penger fra lånekassa i går! Grunnen til at jeg var så påpasselig med å gjøre ting tidlig i år er fordi det tok så lang tid før jeg fikk pengene i fjor at jeg måtte ta masse penger fra sparekontoen til bøker og annet nødvendig.

Skrevet

Åh, det var godt å høre!! :) Ble skikkelig stresset, har heldigvis betalt depositum på hybel og alt, men bøker skal jo handles inn og diverse skolemateriell, ikke minst mat! :PAnonymous poster hash: 09501...4e3

Og jeg fikk pengene i dag, så det går relativt raskt så lenge du betaler alt av semesteravgift og signerer på lanekassen.no så fort som mulig :)

Skrevet

Og jeg fikk pengene i dag, så det går relativt raskt så lenge du betaler alt av semesteravgift og signerer på lanekassen.no så fort som mulig :)

Har betalt semesteravgift og blitt tatt opp til studiet, så alt burde være i orden. Men tar jo selvfølgelig litt tid før lånekassen får beskjed om alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...