AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Jeg kjenner det koker innvendig.. Han (typen min) har utbetalt dobbelt så mye som meg i månedslønn, gud vet hva han bruker alt til... Men jeg vet mye av pengene hans går til festing... Han låner stadig litt penger av meg. Aldri de store summene, men 500, 800 osv.... Han sier "jeg fører over igjen senere i dag", eller "etter helga"... Men det skjer aldri. Lørdag måtte han låne penger for han skulle på en fest (ja jeg vet jeg er dum som lånte han de 800 kr). Jeg sa at jeg måtte ha de tilbake innen onsdag, for det var penger til å betale en regning jeg MÅTTE betale. Har jeg fått de? Nei.... Jeg blir så irritert, og sint, og lei.. han er 30 forresten... Jeg vet jeg må ta de opp, men vet ikke hvordan. Det værste er hvis han ikke har dårlig samvittighet, da han fester for mine penger, og jeg sitter her, hjemme, fordi jeg ikke har råd till å gå ut.................................. Anonymous poster hash: df2b4...841
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Hensynsfull mann du har funnet deg. Han vet vel godt hvordan han skal ta vare på deg. Prioritere deg. Og ikke minst, respektere deg. Anonymous poster hash: cecc1...00e 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter med å sponse ham? Angående hvordan du skal ta det opp: Vent til han spør om å få låne penger igjen, så svarer du at det er uaktuelt å låne ham mer før han har betalt tilbake det han allerede skylder deg. Anonymous poster hash: 37a70...5e0 9
Britt Banditt Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 (endret) Du er jo en dørmatte! Du får enten slutte å gi han penger da. Eller i det minste si at han ikke får låne mer før han har betalt tilbake. Ikke la deg tråkke på! Blir faktisk litt provosert. Endret 15. august 2013 av Britt Banditt 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Jeg tok en telefon til han (fordi vi bort ikke samme sted), om at han måtte betale meg tilbake (og summen av det han skyldte) slik at jeg fikk betalt mine regninger. Så ble han sint, kalte meg for sur og grinete, sa han ikke gadd krangle med meg, og klasket på røret.................. TS.. Anonymous poster hash: df2b4...841
Britt Banditt Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Jeg tok en telefon til han (fordi vi bort ikke samme sted), om at han måtte betale meg tilbake (og summen av det han skyldte) slik at jeg fikk betalt mine regninger. Så ble han sint, kalte meg for sur og grinete, sa han ikke gadd krangle med meg, og klasket på røret.................. TS.. Anonymous poster hash: df2b4...841 Vel, da har du fått bevist hva slags fyr dette er. Hadde han vært en ordentlig fyr så hadde han beklaget seg og sagt at selvfølgelig skulle han betale tilbake. Nå vet du derimot at han bare bruker deg for penger. Dump han nå, før du sitter i klisteret og har unger, hus, stasjonsvogn, to katter, en hund og hele pakka. Du finner deg vel ikke i dette? 7
dansk1 Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Nei, men det er ikke så lett når man er glad i noen.. Man vil jo så gjerne ordne opp...... :/ Ts........
Missy1 Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Regel nr1: aldri lån bort penger som du ikke har råd til å tape Regel nr2: ikke betal for andres sløseri Det kan hende pengene dine er tapt, det beste du kan gjøre er å slutte med å låne bort penger nå. Hadde du lånt bort penger så han kunne fått seg mat så er det en ting, men fest? Det er jo så absolutt ikke noe nødvendighet. Be han prioritere riktig 5
Britt Banditt Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Nei, men det er ikke så lett når man er glad i noen.. Man vil jo så gjerne ordne opp...... :/ Ts........ Ja, men han utnytter deg jo. Du må i hvert fall helt slutte å gi han penger. Hadde ikke overrasket meg om han dumper deg når du lukker lommeboka.. 1
Gjest Margaritha Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Du er en ENABLER. Google, les og lær!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Nei, men det er ikke så lett når man er glad i noen.. Man vil jo så gjerne ordne opp...... :/ Ts........ Herregud, hva skal til for at dumper en mann om dette ikke er nok! Han kommer antakeligvis ikke til å betale gjelden han allerede skylder deg. Sett nå grenser for fyren, eller er du en dørmatte? Han er typen til å ha masse skjult forbruksgjeld også. Og hvorfor får ikke du være med å feste? Hva er det aom koster 800,- for en kveld? Taxi, alko, eller stoff kanskje? Anonymous poster hash: 496b2...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 Nei. DU låner ham penger. Anonymous poster hash: f9b8b...01f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Herregud, hva skal til for at dumper en mann om dette ikke er nok! Han kommer antakeligvis ikke til å betale gjelden han allerede skylder deg. Sett nå grenser for fyren, eller er du en dørmatte? Han er typen til å ha masse skjult forbruksgjeld også. Og hvorfor får ikke du være med å feste? Hva er det aom koster 800,- for en kveld? Taxi, alko, eller stoff kanskje?Anonymous poster hash: 496b2...ba5 Jeg får være med å feste så mye jeg vil.. men vi bor laaangt fra hverandre, så vi ses kun annenhver helg.... Han bruker de på taxi og drikke, + røyk.. stoffer driver han IKKE med.. Anonymous poster hash: df2b4...841
Marie90 Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 (endret) Regel nr1: aldri lån bort penger som du ikke har råd til å tape Regel nr2: ikke betal for andres sløseri Det kan hende pengene dine er tapt, det beste du kan gjøre er å slutte med å låne bort penger nå. Hadde du lånt bort penger så han kunne fått seg mat så er det en ting, men fest? Det er jo så absolutt ikke noe nødvendighet. Be han prioritere riktig Regel nr 1 er absolutt sant. Du vet ikke når, eller om du i det hele tatt får det tilbake. Å låne andre penger er alltid risiko og ikke noe man gjør med mindre man har det romslig. Jeg har kun lånt penger av min egen eldre søster og det var når jeg var yngre og det var absolutt krise og hun hadde det romslig. Jeg betalte tilbake innen en uke. Hvis jeg har lånt bort til venner har det vært mindre summer og de har aldri bedt om mer og alltid betalt tilbake. Selv om han er svinet her så må du ta litt selvkritikk for å øse ut pengene selv om han ikke har betalt deg tilbake tidligere. Når noen overfører penger til "prinsen av Zambia" som de får spam-mail fra, så er det jo vedkommende som er naiv. Spørsmålet er ikke OM du skal bli i forholdet. Mannen utnytter deg og med disse holdningene som 30 åring, tror du virkelig han er farsmateriale? Og dere ser hverandre kun annenhver helg?? Dette er jo ikke et reelt forhold... Han respekterer deg ikke, ser deg knapt, fester hele tiden...Dette virker kanskje brutalt, men jeg tviler på du er den eneste kvinnen han har sex med. Det eneste du trenger å fokusere på nå er å få pengene tilbake før du gjør det slutt. Jeg vet du er glad i ham, slik er det alltid, men noen av de viktigste beslutningene i livet er vanskelige å ta. Endret 15. august 2013 av Marie90 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #16 Skrevet 16. august 2013 Regel nr 1 er absolutt sant. Du vet ikke når, eller om du i det hele tatt får det tilbake. Å låne andre penger er alltid risiko og ikke noe man gjør med mindre man har det romslig. Jeg har kun lånt penger av min egen eldre søster og det var når jeg var yngre og det var absolutt krise og hun hadde det romslig. Jeg betalte tilbake innen en uke. Hvis jeg har lånt bort til venner har det vært mindre summer og de har aldri bedt om mer og alltid betalt tilbake. Selv om han er svinet her så må du ta litt selvkritikk for å øse ut pengene selv om han ikke har betalt deg tilbake tidligere. Når noen overfører penger til "prinsen av Zambia" som de får spam-mail fra, så er det jo vedkommende som er naiv. Spørsmålet er ikke OM du skal bli i forholdet. Mannen utnytter deg og med disse holdningene som 30 åring, tror du virkelig han er farsmateriale? Og dere ser hverandre kun annenhver helg?? Dette er jo ikke et reelt forhold... Han respekterer deg ikke, ser deg knapt, fester hele tiden...Dette virker kanskje brutalt, men jeg tviler på du er den eneste kvinnen han har sex med. Det eneste du trenger å fokusere på nå er å få pengene tilbake før du gjør det slutt. Jeg vet du er glad i ham, slik er det alltid, men noen av de viktigste beslutningene i livet er vanskelige å ta. Noe sier meg at hun ikke får pengene tilbake uansett om hun blir forholdet. Om hun skal vente med å gjøre det slutt til han har betalt gjelden sin, så kan hun vente livet ut..,Anonymous poster hash: 496b2...ba5 1
Lou Salome Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 Jeg tok en telefon til han (fordi vi bort ikke samme sted), om at han måtte betale meg tilbake (og summen av det han skyldte) slik at jeg fikk betalt mine regninger. Så ble han sint, kalte meg for sur og grinete, sa han ikke gadd krangle med meg, og klasket på røret.................. TS.. Anonymous poster hash: df2b4...841 Da vet du det. Du behøver heldigvis ikke å krangle med ham mer. Pengene kan du nok anse som tapt. Ha for Guds skyld selvrespekt nok til å gjøre det slutt, nå. Dette er da slett ingen fyr du er glad i og vil sponse. Han er i hvert fall ikke glad i deg. Slik oppfører man seg bare ikke. 3
Jade Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Synes du han fortjener å låne penger av deg når han tjener mer enn deg, og når han kaller deg sur og grinete når du vil ha pengene tilbake? NEI! Så ALDRI ALDRI ALDRI mer lån han penger! ALDRI!! Har han ikke penger, så får han klare seg uten. Da lærer han seg kanskje å slutte å sløse. Det er uansett ikke ditt problem. Blir han sur? Hva så? Han blir jo uansett sur når du vil ha pengene tilbake. Han vil ikke slutte å sløse med pengene fordi han VET du gir han penger, og at han slipper å betale de tilbake. Han trenger bare å kjefte på deg, så overfører du! Du er glad i han, sier du? Og da må du gi han penger når han ber om det? Hvis han er like glad i deg, så lar han deg beholde pengene dine så du får betalt regningene dine! 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #19 Skrevet 16. august 2013 Jeg tok en telefon til han (fordi vi bort ikke samme sted), om at han måtte betale meg tilbake (og summen av det han skyldte) slik at jeg fikk betalt mine regninger. Så ble han sint, kalte meg for sur og grinete, sa han ikke gadd krangle med meg, og klasket på røret.................. TS.. Anonymous poster hash: df2b4...841 Dump han! Skikkelig svar i best KG ånd, men i det tilfellet her så er det ikke noe annet å gjøre. Den eneste han her er moden nok til å ha forhold til er mamma'n sin... Anonymous poster hash: 6f421...91e 1
Kattugla Skrevet 16. august 2013 #20 Skrevet 16. august 2013 Sorry, men han fyren din er en stor dust som utnytter deg. Det er kun du som kan sette en stopper for det, han har det jo som plommen i egget med lønn OG lommepenger fra deg.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå