Gå til innhold

Må jeg betale bhg regning den mnd barnet starter i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn starter i bhg i midten på neste uke. Skal være i bhg på 3 innkjøringsdager og 2 dager alene før september. Må jeg allikevel betale for august?

Anonymous poster hash: b855d...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de fleste opererer med hele måneder. Altså har du søkt plass fra august, og fått det. At du starter i midten/slutten av måneden er vel av praktiske årsaker. Vi begynner og neste uke, men må betale hele august.

Skrevet

Vi betalte for halve august når barnet mitt startet.

Men vi måtte også betale for halve august når han sluttet, selv om vi hadde sagt opp og sluttet i juni. En privat barnehage med egne forskrifter.

Anonymous poster hash: 2995c...03c
Skrevet

Har ikke valgt startdato selv, men de første starter ikke før på mandag.

Kjent å måtte betale 1500,- for ett par dager. :P

TS

Skrevet

Ja, dere betaler på forskudd. Samme med sfo det, regningen kom her og, enda sfo var stengt i 4 uker, men juli er betalingsfri mnd. Betaler bare 11 mnd i året.

Anonymous poster hash: 21515...b8b
Skrevet

Offentlig sektor gir og tar. Lærere f.eks. får lønn for hele august selv om de bare jobber halve. Dette er det i praksis foreldre som betaler deler av, med tanke på barnehageplass som i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 3407b...a9a
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke valgt startdato selv, men de første starter ikke før på mandag.

Kjent å måtte betale 1500,- for ett par dager. :P

TS

Har ikke valgt startdato selv vi heller, minsten begynner 19. August. Må betale 2600 minus søskenrabatten for de få dagene! Kjedelig, men sånn er det bare tror jeg.

Skrevet

Ja det er likt for alle, samme med de som har ungen tilbake i bhg før de skal slutte. De må da betale bhg og sfo regning samme mnd, hvis en ikke da tar ungen på fri mer enn 4 uker. Det gjorde vi og slapp bhg regning i august og fikk bare sfo-regning. Så det var skolebarn som kom tilbake den siste uka før skolen begynte, det er da meget spesielt, og foreldrene vet sikkert ikke at de må betale for den uken. Ville heller hatt lang og god ferie for skolen begynner, men ikke alle foreldre tenker på barna..... :himler:

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

Sulosi, mod.

Skrevet

Vi må betale full pris og kost selv om starten er 26 august... Kost på 500 kunne dem hvertfall trukket fra syntes jeg

Skrevet

Ville heller hatt lang og god ferie for skolen begynner, men ikke alle foreldre tenker på barna..... :himler:

Enda godt dere er superforeldre :himler:

Gjest gurimalla
Skrevet

I vår kommune betaler vi for antall dager. Hvis du starter 15, betaler du halv pris for den måneden, det samme med SFO. Så vi betaler redusert SFO i august da vi bare bruker SFO når det er skole.

Skrevet

Hos oss betales full pris dersom oppstarten e før den 10. I mnd

Halv pris mellom 11-20 og betalingsfri dersom oppstarten skjer etter den 21...

Skrevet

Enda godt dere er superforeldre :himler:

Jepp, barna i fokus her! Derfor fikk mine barn 8 uker sammenhengende ferie hver sommer, man MÅ ikke på død og liv ha dem mest mulig i bhg selv om man betaler for den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...