Gjest Pjusk Skrevet 22. april 2004 #1 Del Skrevet 22. april 2004 Blir helt skremt av RØYTING-tråden her på "Kjæledyr" og spør derfor: Finnes det hunder som røyter lite? Og er det riktig at det er lettere å holde rent etter langhårete hunder enn strihårete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 dverg schnauzer røyter minimalt. Regner med at det da gjelder for alle schnauzerne (kjenner bare til dvergene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 22. april 2004 #3 Del Skrevet 22. april 2004 Labradoren røyter veldig lite, men når den røyter så røyter den. 2-3 uker en gang eller to i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 22. april 2004 #4 Del Skrevet 22. april 2004 Ta en titt på Hund for allergiker tråden litt lenger ned på siden. Der finner du mange raser som ikke røyter. Puddel f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. april 2004 #5 Del Skrevet 22. april 2004 Det er faktisk ganske mange hunder som ikke røyter: Bichon Frisé Bichon Havanais Tibetansk Terrier Chinese Crested Alle andre terriere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 22. april 2004 #6 Del Skrevet 22. april 2004 De spm ikke røyter må vel klippes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. april 2004 #7 Del Skrevet 22. april 2004 Klippes eller nappes, Tibetansk Terrier, for eksempel, skal bades en gang i uken og børstes en gang hver dag. Men jeg må innrømme at jeg ALDRI skal ha en hund som røyter - ALDRI. Da vil jeg heller bruke litt tid på pelsstell og penger på klipping... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. april 2004 #8 Del Skrevet 22. april 2004 Cairn Terrieren er en røff og morsom hund som ikke røyter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 22. april 2004 #9 Del Skrevet 22. april 2004 Det finnes jo mange forskjellige nakenhunder! Bl.a. peruiansk, mexicansk og kinesisk! http://www.dyrewebben.no/faktasidene/hund/...k_nakenhund.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. april 2004 #10 Del Skrevet 22. april 2004 Strihårete dachser som nappes regelmessig røyter minimalt. (Det er det jeg sier, det finnes en dachs for oss alle ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. april 2004 #11 Del Skrevet 23. april 2004 Am staffer røyter også lite...men sånn hund er det vel dessverre ingen som vil ha lengre. Men tro meg, der ER en flott hunderase, men den har blitt populær hos mange som ikke burde hatt dyr i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 23. april 2004 #12 Del Skrevet 23. april 2004 Kinesisk nakenhund - med pels. (den har sikkert et annet navn og) de røyter ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 23. april 2004 #13 Del Skrevet 23. april 2004 Puddelen er røytefri. no shit. Men da må den klippes. Fikser det fint selv med egen maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 23. april 2004 #14 Del Skrevet 23. april 2004 Portugisisk Vannhund er min favoritthund blant de røytefrie hundene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 23. april 2004 #15 Del Skrevet 23. april 2004 Kinesisk nakenhund Garantert røytefri!! (tenker du å kjøpe hund, Pjusk?)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 23. april 2004 #16 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg har lyst når eldstemann er blitt så stor at han kan gå hjem og lufte hunden etter skolen. Men jeg vet ikke om det blir noe av..... Det blir jo enda mer ansvar - PUH! Synes det er nok som det er. Så det må nok vurderes nøye. Men jeg vet at noen Kinesisk nakenhund - det skal jeg ikke ha.... Har lyst på en litt stor hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. april 2004 #17 Del Skrevet 23. april 2004 Pudler finnes jo i mange størrelser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoName Skrevet 24. april 2004 #18 Del Skrevet 24. april 2004 Kinesiske nakenhund røyter ikke stort, men MYE jobb ang pelsstell. Det samme med PowderPuff (kineser med hår). De fleste typene puddel røyter heller ikke. Meksikansk nakenhund har ikke hår så blir vanskelig med røyting der. Ellers så må man beregne seg på noen få uker i året med endel hår, men så lenge man er flink til å børste så vil ikke problemet være så stort. Og når det kommer til amstaff .. så røyter dem også .. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 24. april 2004 #19 Del Skrevet 24. april 2004 Soft coated wheaten terrier er fine om man ønsker seg en hund med myk pels, og en hund med flott gemytt. Den er heller ikke spesielt stor Rasen skal klippes, ikke nappes Airdale terrier er kjempemorsom og utrolig intelligent, men nappinga tar TID... Portugisisk vannhund vet jeg ikke så mye om, men de er søte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mara Skrevet 25. april 2004 #20 Del Skrevet 25. april 2004 Til min store forskrekkelse ser jeg at labrador røyter lite Ta en tur hjem til meg da!! Jeg har nemlig labrador. Den røyter enormt i perioder og da kan du glemme tepper på gulv. Puddel, eng. cocker og am.cocker røyter ikke. Derimot kreves det utrolig med pelsstell. Lykke til med hund. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå