Gå til innhold

Dere som går på AAP - hvordan i helvete klarer dere dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på AAP siden april, og sliter skikkelig med å få økonomien til å gå rundt. Har budsjett, og det går i 0. Dvs ingen penger når regninger og mat er betalt. Har slutta å snuse, slutta med Pepsi Max (avhengig av det og...), slutta med kafebesøk. Da har jeg greid å få litt ekstra, men må allikevel snu på hver krone.

Jeg har bestemt meg for å begynne i jobb nå, for dette orker jeg bare ikke mer. Men for å greie det må jeg ha kiropraktor/fysioterapibehandling jevnlig, og jeg trenger terapeuten min (kognitiv), sommer svindyr men dyktig. Jeg har jo ikke råd tl behandlingen jeg trenger nå!!

Frustrasjonen bygger seg opp. Hvordan klarer andre dette?

Har gått fra rik til fattig på få mnd pga møkkahelse!! *gråte litt*

Anonymous poster hash: 59b1e...ef7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på Aap i 2 år snart og jeg klarer meg. Betaler noen regninger og mannen tar resten. Annenhver uke klarer jeg å sette noe på sparekonto. Handler aldri klær, går aldri ut osv. Man klarer det hvis man vil.

Anonymous poster hash: d13cd...f00

Skrevet

Lever på min mann ;) Neida, har ca 25 000,- i måneden på AAP. En del mindre enn jeg er vandt til, men vi klarer oss heldigvis helt greit :)

Anonymous poster hash: e39f1...e59

Skrevet

25000,-?? Får ca.10000 i måneden, holder ikke til husleie og strøm, pluss alle de andre regningene da. Kafebesøk, klær, etc er bare å glemme. Hadde det ikke vært for familien hadde jeg ligget i rennestenene! Gått på det i mange år. Helsen er tynnslitt :(

Anonymous poster hash: 6477b...abb
  • Liker 15
Skrevet

Lever på min mann ;) Neida, har ca 25 000,- i måneden på AAP. En del mindre enn jeg er vandt til, men vi klarer oss heldigvis helt greit :)

Oi...

Regner med at du har tjent bra tidligere, siden du får en såpass høy sats...?

Jeg har ung ufør-tillegget og føler meg griseheldig som får 12 000 i mnd :/

• Liker 5
Skrevet

Oi...

Hadde en helt ok lønn tidligere, ja :)

Skrevet

Jeg har minstesats AAP, ca 11 000 etter skatt. Sparer penger hver måned, minst 1000 kr men ofte mer fordi jeg ikke bruker alle pengene på de forskjellige budsjettpostene mine. Jeg har forresten bostøtte i tillegg, har du sjekket om du har rett på det?

Anonymous poster hash: dadfa...c12
Skrevet

Oi...

Ung ufør skal da gi høyere utbetaling enn 12 000,-? Skal ligge rundt 17 000,-

Skrevet

Kan du skrive opp budsjettet her? Tror nok du må få deg en lavere husleie og evnt. ta bort noe annet av regninger. Vi betaler 4500,- i husleie og alt fra 300-1600,- i strøm, 5000,- på mat + 800,- på tv og internett. Nå er vi to da, men jeg regner med at jeg vil klare å sitte med dette alene(- endel av matutgiftene da)

• Liker 2
Skrevet

AAP er 66% av tidligere inntekt det året man ble syk. Jeg ble syk da jeg var i 40-årene og får utbetalt ca. 19.000. Det er 6000 mindre enn da jeg var i jobb, men det går jo greit.

Anonymous poster hash: 373c9...63d
Skrevet

TS her. Jeg har ikke mann... Bare meg og barn og hunder. Jeg får utbetalt 18 000 i mnd. Da jeg jobbet fullt hadde jeg i tillegg overtid innimellom, så ble inntil 35 000 utbetalt pr mnd. Nei, her er det bare å dra seg tilbake i jobb, syk eller ikke. :/

• Liker 1
Gjest GetOverIt
Skrevet

Oi...

Mener du 12 000kr etter skatt, hvis ikke høres det veldig feil ut.

Jeg gikk på AAP med ung uføre tillegget, i fjor. Fikk 8000kr hver 14. dag, før skatt (6700kr etter skatt, men fikk 26 000kr igjen på skatten i år). Og det steg jo i mai, så nå er det litt høyere.

Skrevet

Sliter du med 18 000 utbetalt?? Jeg har som sagt 11 + bostøtte, og jeg sparer hver måned!

Anonymous poster hash: dadfa...c12
  • Liker 3
Skrevet

Sliter du med 18 000 utbetalt?? Jeg har som sagt 11 + bostøtte, og jeg sparer hver måned! Anonymous poster hash: dadfa...c12

Ja... Men jeg har billån, boliglån, studielån, forsikringer, get, fellesutgifter, barnehage, hundemat, bensin, mat, fotballtrening, legeutgifter, kiropraktor, fysio osv osv. Er vant til å ha over 30K utbetalt jeg.

• Liker 5
Skrevet

Før eller etter skatt?

Skrevet

Mener du 12 000kr etter skatt, hvis ikke høres det veldig feil ut.

Jeg gikk på AAP med ung uføre tillegget, i fjor. Fikk 8000kr hver 14. dag, før skatt (6700kr etter skatt, men fikk 26 000kr igjen på skatten i år). Og det steg jo i mai, så nå er det litt høyere.

Ja, mener netto utbetalt.

Jeg er gift, er muligens derfor jeg betaler litt mer skatt..

Skrevet

Før eller etter skatt?

Før, selvsagt.

• Liker 2
Skrevet

Du blander det ikke sammen med uføretrygd med ung ufør, da? 17000 stemmer med hva jeg får.

• Liker 1
Gjest GetOverIt
Skrevet

Ja, mener netto utbetalt.

Jeg er gift, er muligens derfor jeg betaler litt mer skatt..

Jeg er også gift, det har ikke noe å si (tror jeg). Men eier bolig (med boliglån), derfor redusert skatt.

Skrevet

Du blander det ikke sammen med uføretrygd med ung ufør, da? 17000 stemmer med hva jeg får.

Er samme satser, risikerer vel heller å få mindre på varig ufør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...