Gå til innhold

Kattemamma ligger aldri hos kattungene.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tok til meg en mammapus og 4 kattunger. For eller så ble de avlivet. Men da de kom virket alle like fine. Moren var ganske tynn, ho får både våtfor og tørrfor hver eneste dag, ho har lagt på seg masse.. Men det ser ikke ut som ho kommer til å bli noe større. Men det jeg skal frem til er at de er nå litt over 2 uker gamle. For noen dager siden begynte ho å legge seg på gulvet ved siden av eller et annet sted annet enn i kassa til kattungene. Den ene kattungen var syk, så den døde i dag :-(. Mer kunne vi ikke fått gjort.. Men er redd de 3 andre ikke skal få nok melk fordi ho nesten ikke ligger hos dem?! Er det vanlig når de er så gamle? Må innom stadigvekk og løfte ho oppi, men da går ho bare ut igjen. Kan ikke passe på dem når jeg er på jobb heller. De er feite og fine og ser friske ut.

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/765271-kattemamma-ligger-aldri-hos-kattungene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende hun ikke liker esken de ligger i da. Har du forsøkt å legge ungene oppi noe annet? F.eks. en katteseng?

Ellers burde du skaffe morsmelkerstatning ja. Og kontakte dyrlege og høre hvordan du går frem. Det kan faktisk skje at kattemor støter fra seg ungene av forskjellige grunner.

Anonymous poster hash: 51a73...a50

stresset over å måtte bli flyttet når ungene er så små kan få henne til å støte de vekk ja.

hvordan er energien på kattungene?

Vi fikk dem da de bare var 2 dager gamle. Alt har vært fint og de tok turen helt fint. Moren trives her, for her får ho i hvert fall mat. Helt siden den ene kattungen ble syk så begynte ho sånn. Men i går kveld så la ho seg med dem. De begynner jo å bli større, kanskje begynne å ha de i en katteseng fremover.

Annonse

Hvis du kjøper katteseng så legg et laken over kattesenga. Når kattungene er så små at de ikke spiser mat så er det kattemor som ordner med urin og avføring til de, slikker det i seg.

Du bør og kjøpe ordentlig kattungefor som kattemammaen kan begynne å spise nå, det er veldig næringsrikt, og når kattungene begynner å spise selv om noen uker så vil kattemoren spise det samme likevel. Siden hun ammer så trenger hun mye næring! Katter blir fort tynne og magre etter fødsel, så derfor viktig med foret.

Synes det er flott av deg som har tatt til deg kattemamma med kattunger, det skulle vært flere som det Ts:)

Gjest HappyWaffle

Vi fikk dem da de bare var 2 dager gamle. Alt har vært fint og de tok turen helt fint. Moren trives her, for her får ho i hvert fall mat. Helt siden den ene kattungen ble syk så begynte ho sånn. Men i går kveld så la ho seg med dem. De begynner jo å bli større, kanskje begynne å ha de i en katteseng fremover.

da kan det ha noe med savnet etter kattungen. hu skjønner at den er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...