Gå til innhold

Partytelt i felles hage. Er det lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bor i ett borettslag med 15 leiligheter. Naboen ved siden av som leier av kommunen har nå kjøpt seg ett partytelt som han driver å monterer i våres felles hage. Ett ganske stort/høyt rundt ett.

Han har plassert det sånn at det er veldig lett å se rett inn i stua og kjøkkenet våres.

Jeg prøvde å se om det sto noe i borettslagets regler om telt og lignende i hagen, men fant ingenting bortsett fra at det ikke er lov til å legge snarveier over plenen (noe som han nå gjør).

Jeg synes ikke noe om at han har teltet der, da jeg har en sterk følelse at det kommer til å bli ståendes og at det kommer til å bli brukt som en slags "fyllebule".

Ellers så har han spilt mye høy musikk døgnet rundt siden han flyttet inn, han har også tidligere sagt til meg når han var full at han sitter og røyker hasj på gresset utenfor verandaen hans og ser inn i stua mi. Vet ikke helt hva han mente med det.. Om han med vilje stirrer inn eller om det var tilfeldig.

Vet dere om det er lov til å bare sette opp ett stort telt i en felles hage?

Anonymous poster hash: 167c5...789
Videoannonse
Annonse
Gjest suphadupha
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg ang. om det er lov eller ei, men han setter opp noe på fellesarealet, og det betyr at alle har muligheten til å bruke det.

Det betyr at du kan slå deg ned i partyteltet så mye du "hæler", uten at de som eier teltet kan si noe eller nekte på det.

Var en festlig sak oppe i byen min, hvor en som har endeleilighet med egen inngang innredet hagen "sin" med allt mulig, la brostein og planta hekk, la heller og alt mulig.

Borettslaget (vaktmestere) kom en kveld og rev opp alt sammen, med grunnlag i at han privatiserte fellesarealet.. Han har forøvrig begynt på nytt med opplegget sitt igjen nå, blir spennende å følge med :popcorn: .

Ble mange artikler i avisa om det, hvor det kommer frem at han ikke kan nekte noen å bruke hagemøblene hans osv.

Skrevet

Det betyr at du kan slå deg ned i partyteltet så mye du "hæler", uten at de som eier teltet kan si noe eller nekte på det.

Haha! Ja det hadde jo vært litt morsomt å gjort, men så tøff er jeg ikke :fnise:

Jeg tenkte å si ifra til formannen i borettslaget vårt, men det som er greia er at vi har klaget så mange ganger til formannen angående denne naboen, at jeg er redd vi blir sett på som fisefine. Har klaget på støy, bråk og til og med politiet har vært hos de en gang de spilte musikk på natta i en ukedag.

Formannen har ikke gjort noenting, så jeg er redd for at vi ikke kommer til å bli tatt seriøst.

Det er forresten snakk om en mann i 40 årene denne mannen. Meg og samboer er i 20 årene.

Anonymous poster hash: 167c5...789

Skrevet

Klag, og få for all del underskrifter fra så mange andre naboer som dere kan. Da veier klagen tyngre.

Men det går kanskje an å snakke med denne naboen først, kanskje han skal ha teltet oppe en helg for et spesielt arrangement, og har innhentet tillatelse fra formannen allerede?

Greit å høre om dette før dere klager.

Jo flere folk som tar seg til rette slik som denne naboen, jo mindre attraktivt blir det å bo i borettslag.

Da jeg bodde i et lite borettslag, la vi alltid beskjeder i postkassa til de andre, eller sa ifra personlig, hvis vi måtte ta oss til rette i fellesarealene for en kort tid.

Anonymous poster hash: 58e70...ef0
Skrevet

Ta det opp med styret i borettslaget. Det er ikke lov og ta seg til rette på denne måten uten at styret gir tillatelse.

Anonymous poster hash: a30ce...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...