Gå til innhold

Hva bør man tenke på i en budrunde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal by på leilighet på mandag.

Hva bør man tenke på i forkant? Eventuelt gode råd?

Anonymous poster hash: 84fc7...762
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk på at mange har et rundt tall som sin "grense". By derfor litt over runde tall, hvis dere nærmer dere det. Eks. Ikke by 1 900 000, by heller 1 920 000, da mange kanskje kan ha det runde tallet 1 900 000 som sin grense.

Anonymous poster hash: 3e9ad...724

Skrevet

Vi har bydd på mange boliger og ble dessverre ikke noe klokere. Budgivere er forskjellige, med forskjellig økonomi og taktikk. Det eneste jeg er sikker på er at man bør by så sent opp mot fristen som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Ha finansieringen på plass før du byr. Vi vant budrunden pga at de vi bydde mot hadde finansieringsforbehold. Bra for oss som "sparte" flere 100 tusen som vi slapp å by for drømmehuset. Godter meg ennå over det sippehuet uten finansiering som hadde ringt ned meglerkontoret og bedt på sine knær om å få by mer, NÅ var finansene på plass. Da var vårt bud godtatt for lenge siden. Haha de fikk ikke drømmehuset, vet de kjøpte et annet med en gang, haha, det nest beste! tenker det svir...Så moralen er : ha finansene på plass, respekter et bud som er godtatt av selger, og ikke drit deg ut som dem! Artig historie på fester forresten.

Anonymous poster hash: 2ceb1...777

Skrevet

Ha finansieringen på plass før du byr. Vi vant budrunden pga at de vi bydde mot hadde finansieringsforbehold. Bra for oss som "sparte" flere 100 tusen som vi slapp å by for drømmehuset. Godter meg ennå over det sippehuet uten finansiering som hadde ringt ned meglerkontoret og bedt på sine knær om å få by mer, NÅ var finansene på plass. Da var vårt bud godtatt for lenge siden. Haha de fikk ikke drømmehuset, vet de kjøpte et annet med en gang, haha, det nest beste! tenker det svir...Så moralen er : ha finansene på plass, respekter et bud som er godtatt av selger, og ikke drit deg ut som dem! Artig historie på fester forresten.

Sjarmerende du.. Denne hovmoden din vil slå tilbake på deg selv en dag.

Anonymous poster hash: 46199...c52

• Liker 5
Skrevet

Ha finansieringen på plass før du byr. Vi vant budrunden pga at de vi bydde mot hadde finansieringsforbehold. Bra for oss som "sparte" flere 100 tusen som vi slapp å by for drømmehuset. Godter meg ennå over det sippehuet uten finansiering som hadde ringt ned meglerkontoret og bedt på sine knær om å få by mer, NÅ var finansene på plass. Da var vårt bud godtatt for lenge siden. Haha de fikk ikke drømmehuset, vet de kjøpte et annet med en gang, haha, det nest beste! tenker det svir...Så moralen er : ha finansene på plass, respekter et bud som er godtatt av selger, og ikke drit deg ut som dem! Artig historie på fester forresten. Anonymous poster hash: 2ceb1...777

okei? Så voksen du er, virkelig.. Du har noe å være stolt over. At du godter deg over andres uvisshet sier mye om hvordan du er.

Anonymous poster hash: 0c7c6...142

• Liker 1
Skrevet

Skal by på leilighet på mandag.

Hva bør man tenke på i forkant? Eventuelt gode råd?

Så sent det var.. Hvis du har vært på visning alt?

For øvrig er tipset mitt å ikke se seg blind på den ene leiligheten du skal by på nå. Budrundene kan fort bli hete og det er lett å by over det leiligheten egentlig er verdt. Tenk litt på forhånd hva du er villig til å gi for akkurat den leiligheten.

Anonymous poster hash: 3792f...2f6

Skrevet

For øvrig er tipset mitt å ikke se seg blind på den ene leiligheten du skal by på nå. Budrundene kan fort bli hete og det er lett å by over det leiligheten egentlig er verdt. Tenk litt på forhånd hva du er villig til å gi for akkurat den leiligheten.

Leiligheten er verdt det markedet er villig til å gi for den.

Skrevet

Var på privatvisning i forkant, da jeg ikke har anledning til å komme i helgen når den har visning :)

Veldig spent - fremdeles ikke glemt boligen. Tror den kan passe mitt formål ypperlig!

Skrevet

Sjekk at megler har mottatt budet

Ikke fortell megler hvor mye penger du har :-)

Hold hodet kaldt, husk å beregne dokumentavgift inn i totalprisen

Husk mobilen, samme hvor du går!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...