Gå til innhold

Hva fungerte for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker gjerne noen svar fra noen som har vært overvektig og har fått kontroll på kiloene og klart å holde seg der.

Hva gjorde, hvordan gjorde du det og vil du fortelle meg hvordan du lyktes! Jeg er lei av å være tjukk.

Anonymous poster hash: 7fd2f...c2d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moderat lavkarbo.

Anonymous poster hash: 51b6e...ffd

Skrevet

Moderat lavkarbo.

Har du lyst til å fortelle litt mer rundt det? :) Hva du spiser, hvor mye, om du har såkalte "kosedager", og hvor mye du gikk ned? :)

Gjest Gresshoppesang
Skrevet (endret)

Jeg gikk ned 15 kilo ved å spise mindre og trene mer.

Fra størrelse 44 til størrelse 36.

Brukte litt over et år, gikk ned mye i starten. Dette er åtte år siden, så man kan vel si at det funket?

Endret av Gresshoppesang
  • Liker 1
Skrevet

Har du lyst til å fortelle litt mer rundt det? :) Hva du spiser, hvor mye, om du har såkalte "kosedager", og hvor mye du gikk ned? :)

Jeg kuttet ut alt av sukker, mel, ris og poteter. Gikk ned 10 kilo og har ingen problemer med å holde vekten i motsetning til tidligere dietter. Jeg spiser hjemmelaget lavkarbobrød/knekkebrød eller joghurt med solsikkefrø og linfrø til frokost. Ellers en del omeletter etc. Til middag kjøtt/fisk med grønnsaker, salater med ost/tunfisk/egg, litt bønner og linser. Jeg skeier ut ved spesielle anledninger, ferier samt har et måltid i uken hvor jeg kan spise hva jeg vil. Sist ferie gikke jeg opp to kilo, men de forsvant fort igjen da hverdagen kom. Ellers lager jeg smoothie av joghurt og frosne bær. Av og til lavkarbokaker, nøtter, ost og rødvin som snacks. Du finner mye info på lavkarbo.no, lavkarboblogger eller i bøkene til sofie hexeberg.

Skrevet

Ketolysekuren, gikk ned over 60 kg.

Fortsatte etter endt kur på moderat lavkarbo :)

Anonymous poster hash: 5244e...86c
Skrevet

Moderat lavkarbo. Gikk ned 18 kg på et halvt år, har holdt vekten (har gått ned ytterligere litt) det siste året. Har lagt om livsstilen, og spiser fremdeles moderat lavkarbo. Det er gull verdt for kroppen min. :)

Anonymous poster hash: 41384...199
Skrevet

Først og fremst er en sterk indre motivasjon det som har fungert for meg. Jeg våknet en dag og var rett og slett drittlei av å være tjukk og orket ikke å være energiløs og ukomfortabel med meg selv lengre. Jeg har slanket meg mange ganger før og har alltid gått opp igjen, men denne gangen har det faktisk holdt seg. Jeg har innsett at jeg ikke kan kose meg hver helg og er nødt til å nøye overvåke hva jeg trøkker i meg.

Når det kommer til kosthold og trening har jeg ikke fulgt noen spesiell diett. Har slavisk loggført alle måltider i my fitness pal (app som teller kalorier) og funnet alle skjulte kalorier. F. eks sluttet jeg med to glass juice til frokost - vips har jeg spart 1250 kcal i uka. Det blir 9 kg i året! Holder meg til en kalorigrense for uken, det har fungert veldig bra. Jeg har også trent tre - fire ganger i uken.

Masse lykke til :)

Skrevet

Har aldri vært stor, men har gått ned noen trivselskilo det siste året.

Hard core styrketrening er svaret. Store muskler forbrenner mer fett. Snakker ikke om pinglete styrketrening med timer på SATS. Store muskler: Knebøy, benkpress. Dropp sit-ups og ro-maskinene. Tåpelig at treningsveiledere råder folk å misbruke tiden sin på sånne øvelser..

Skrevet

Lavkarbo. Insulinresistens og lever et liv mest liggendes-da kommer kiloene fort.

Gått ned totalt over 20kg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...