super-s Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Ble litt rar overskrift, men det får vi alle bare leve med. Jeg har hatt mobilt bredbånd fra telenor i ca. 3 år, og usb-sticken (eller hva det heter) har gradvis blitt mer og mer herpet med tiden, og nå er den helt ødelagt. Jeg stakk innom en telenorbutikk i dag for å kjøpe en ny, men de sa en ny en kostet 1000(!!!) Kr! Jeg ble helt satt ut, og jeg måtte spørre flere ganger om den virkelig kostet så mye. Men ja, den var faktisk så dyr. Jeg kunne få den billigere hvis jeg bindte meg i ett år, men jeg er i utgangspunktet ikke fornøyd med produktet, så jeg har tenkt å bytte til noe annet snart. Jeg gidder ikke å binde meg i ett år til. Jeg synes det er en absurd pris når jeg har sim-kortet, og det bare er den usb-sticken jeg mangler. Jeg klarer ikke helt å tro på at han skjønte hva jeg mente. Er det noen som har peiling på sånt? Koster den så mye? Må jeg kjøpe den fra telenor, eller har clas ohlson noe jeg kan bruke istedenfor?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Produksjonsmessig koster den nok langt mindre, men regner med at de kan ta betalt hva de vil hvis det ikke er andre alternativ. Anonymous poster hash: f92fe...8fe
Gjest Keikolina Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Kan du ikke ringe selve telenor og spørre? Bruker bestandig å være greie der, og siden du har vært en så god kunde i flere år.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Du har vært en "god kunde" i flere år, nå vurderer du å bytte, men forventer å få et mobilt bredbånd billigere uten at du gidder å binde deg? Lykke til! Anonymous poster hash: d50d7...997
super-s Skrevet 14. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2013 Kan du ikke ringe selve telenor og spørre? Bruker bestandig å være greie der, og siden du har vært en så god kunde i flere år. Takk for tips, det skal jeg gjøre!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 På www.telenor.no koster den 499 uten abonnement. https://nettbutikk.telenor.no/MobiltBredb%C3%A5nd/usb-modemtilmobiltbredb%C3%A5nd-4g-ready#endreabonnement trykk på "Se flere abonnement"
super-s Skrevet 14. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2013 På www.telenor.no koster den 499 uten abonnement. https://nettbutikk.telenor.no/MobiltBredbånd/usb-modemtilmobiltbredbånd-4g-ready#endreabonnement trykk på "Se flere abonnement" Det var en litt mer normal pris ja. Takk!
Anglofil Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Evt. koster den ofte 1 kr med abonnement. Jeg kjøpte min for 1 kr, abonnement (som jeg uansett må ha) til 99 kr pr mnd. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Må jeg kjøpe den fra telenor NetCom har også bredbånd. Og så er det mulig å bruke mobilen som mobilt bredbånd. Spørs på abonnement seff, men for min del har totalpakken blitt mye billigere når jeg bruker mobilen som mobilt bredbånd. Like bra dekning. Anonymous poster hash: 724ed...7ef 1
super-s Skrevet 15. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 15. august 2013 NetCom har også bredbånd. Og så er det mulig å bruke mobilen som mobilt bredbånd. Spørs på abonnement seff, men for min del har totalpakken blitt mye billigere når jeg bruker mobilen som mobilt bredbånd. Like bra dekning. Anonymous poster hash: 724ed...7ef Jeg mente om jeg må bruke akkurat den stick'en fra telenor, eller om jeg kan kjøpe en annen stick som jeg kan putte sim-kortet inni. Jeg bruker mobilen som tråløst nett nå som usb-stick'en er ødelagt, men har bare 1000mb i mnd (chess sjakk matt), så det holder ikke en hel mnd. Men nå har jeg sendt mail til telenor og spurt der, og så får jeg låne mamma sin en stund, så skal jeg se meg om etter et bedre tilbud enn det jeg har nå.
Anglofil Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Jeg mente om jeg må bruke akkurat den stick'en fra telenor, eller om jeg kan kjøpe en annen stick som jeg kan putte sim-kortet inni. Jeg bruker mobilen som tråløst nett nå som usb-stick'en er ødelagt, men har bare 1000mb i mnd (chess sjakk matt), så det holder ikke en hel mnd. Men nå har jeg sendt mail til telenor og spurt der, og så får jeg låne mamma sin en stund, så skal jeg se meg om etter et bedre tilbud enn det jeg har nå. Det er bare å kjøpe en annen, f.eks fra Telenor. MBB-sticker er gjerne operatørlåst, det er det eneste du må tenke på. Da må man i så fall få låst den opp hos operatøren hvis du f.eks bruker en fra Netcom og skal ha Telenor-simkort i. Mvh Yvonne
Lutetium 71 Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Jeg mente om jeg må bruke akkurat den stick'en fra telenor, eller om jeg kan kjøpe en annen stick som jeg kan putte sim-kortet inni. Jeg bruker mobilen som tråløst nett nå som usb-stick'en er ødelagt, men har bare 1000mb i mnd (chess sjakk matt), så det holder ikke en hel mnd. Men nå har jeg sendt mail til telenor og spurt der, og så får jeg låne mamma sin en stund, så skal jeg se meg om etter et bedre tilbud enn det jeg har nå. Kan du ikke gå sammen med en nabo om å dele "ordentlig" internett, dvs fiber/adsl/kabel?
super-s Skrevet 15. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 15. august 2013 Kan du ikke gå sammen med en nabo om å dele "ordentlig" internett, dvs fiber/adsl/kabel? Det var et godt tips, men de fleste naboene rundt meg er psykisk utviklingshemmede så jeg tror det blir litt vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Det var et godt tips, men de fleste naboene rundt meg er psykisk utviklingshemmede så jeg tror det blir litt vanskelig. Bor du i en blokk med psykisk utviklingshemmede (og altså mest trolig er utviklingshemmet selv), eller var det bare en måte å si at du mener naboene er teite? Anonymous poster hash: 724ed...7ef 1
super-s Skrevet 15. august 2013 Forfatter #15 Skrevet 15. august 2013 Bor du i en blokk med psykisk utviklingshemmede (og altså mest trolig er utviklingshemmet selv), eller var det bare en måte å si at du mener naboene er teite? Anonymous poster hash: 724ed...7ef Jeg bor i et bygg med omsorgsboliger hvor de fleste er psykisk utviklingshemmede. Jeg er ikke det selv, men jeg bor også i en omsorgsbolig. Og ingen av naboene er teite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå