sofiemyr Skrevet 15. august 2013 #21 Skrevet 15. august 2013 (endret) Jeg synes forresten at logikken din er helt utrolig fascinerende, Sofiemyr. Du mener altså at mennesker må kontrolleres utenfra (og i ditt tilfelle), ved hjelp av en slem og hevngjerrig Gud, for at mennesker skal klare å holde seg på matta. Men den virkelige verden er jo ikke sånn! Greit nok, det er massevis av mennesker utenfor JV som ikke klarer å holde seg på matta (men sånn er det jo tildeles innenfor også). Men uansett, er f.eks. utroskap, seksuell promiskuitet, upålitetlighet, voldelighet, og en rekke andre negative egenskaper, noe som blir sett ned på og fordømt, blant "helt vanlige mennesker". Jeg synes dere er fullstendig sprø som mener at JV trengs for å holde folk i ørene. Anonymous poster hash: 9957c...03a Synes det kan være greit å notere seg at dette pr definisjon ikke har noe direkte med JV å gjøre rent bortsett fra videoen. Hvis du gidder å lese Bibelen så er formaningene rundt utroskap ganske så sterke der og Jesus går så langt som å si at utroskap starter allerede i det øyeblikket du ser på noen du begjærer... Kan også legge til at det ikke handler om å kontrolleres - men om å ha selvkontroll - to svært forskjellige ting Endret 15. august 2013 av sofiemyr 1
Serene Skrevet 18. august 2013 #22 Skrevet 18. august 2013 Ja, hvorfor tviholder lukkede trossamfunn på den gamle forestillingen om at onani er et onde som må bekjempes? Les min artikkel her: "Sex & sekten: onani"
Surriball Skrevet 19. august 2013 #23 Skrevet 19. august 2013 Haha, er dette tull? Ærlig talt, ansiktene han i thumbnailen lager er så dramatiske at dette kan umulig tas seriøst Amerikanere, altså..!
Gjest FuturePrimitive Skrevet 19. august 2013 #24 Skrevet 19. august 2013 Fint, la oss som voksne mennesker være enige om at vi er uenige... Sidesprang starter som oftest i hodet... Har bitter erfaring på det området Bitter er stikkordet her ja. Bra du påpeker det selv ALLE..selv om de er så jehova at de sover i dress, ronker. Til dama, til kona, til veninnene hennes, til folk de har sett på gata, til svigermor, til svigersøster (om de er noe å se på da), skuespillere, artister, you name it. Om de "bøter" med å hate seg selv, eller slå seg selv, eller skade seg selv fysisk eller mentalt etter utført "akt" er opp til alle og enhver å bestemme selv. Men alle gjør det. De som ikke gjør det, og tror at det er synd, eller feil osv..de ender til slutt opp på psykiatrisk institusjon. 1
Mann 42 Skrevet 20. august 2013 #25 Skrevet 20. august 2013 Amerikansk døvespråk er forskjell fra norsk døvespråk. Så den der fungerer nok ikke på norske døve. Anonymous poster hash: ee13e...741 Å, jeg tror nok de tar det.
Mann 42 Skrevet 20. august 2013 #26 Skrevet 20. august 2013 Det var en morsom video. Og det er jo så sant, alt sammen. Bortsett fra at det virket som om de morsomme mennene mente at onani var et problem. Det skjønte jeg ikke. 1
Lutetium 71 Skrevet 21. august 2013 #28 Skrevet 21. august 2013 Og de skal til og med ikke få lov til å onanere??? Det får da være måte på hvordan sekten skal kontrollere dem. Stakkars! Det er jo bare en helt harmløs ting som alle gjør, og som er helt nødvendig for å løse opp spenninger, spesielt blant dem som ikke har en seksualpartner.Anonymous poster hash: 9957c...03a Alt som er moro, har en tendens til å bli kategorisert som synd. Jeg tror det har noe med å gjøre livet så kjedelig som mulig, så man begynner å glede seg til akt 2. 1
sofiemyr Skrevet 22. august 2013 #29 Skrevet 22. august 2013 Alt som er moro, har en tendens til å bli kategorisert som synd. Jeg tror det har noe med å gjøre livet så kjedelig som mulig, så man begynner å glede seg til akt 2. Hvordan kategoriserer du hva som er morsomt for alle?
Mann 42 Skrevet 22. august 2013 #30 Skrevet 22. august 2013 (endret) Hvordan kategoriserer du hva som er morsomt for alle? Vel, det har vært gjort noen spørreundersøkelser om dette med onani, og det viser seg at praktisk talt alle onanerer. Ingen snakker om det, selvsagt, fordi de er litt skambelagt. Men det er jo akkurat der presteskapet vil ha dere. En skamfull ting som ALLE driver med. Kan man ønske seg noe bedre verktøy til å manipulere folk gjennom bruk av dårlig samvittighet? For folk kommer jo ikke til å SLUTTE å onanere, når det prekes. De kommer bare til å ha dårlig samvittighet når de gjør det, etter at de HAR gjort det, og mens de tenker på å gjøre det en gang til. Det er MYE å be om tilgivelse for her, og kilden går ALDRI tom. Den kristne religionen er langt på vei basert på konseptet om synd og tilgivelse, og om det var mulig å være syndfri så ville ingen være spesielt interessert. Det er neppe uten grunn at den kristne synden er rotfestet i atferder som utgjør fundamentet i menneskets natur. Det de vil at vi skal be om tilgivelse for, er ganske enkelt vår nakne eksistens. Endret 22. august 2013 av Mann 42 3
Lutetium 71 Skrevet 22. august 2013 #31 Skrevet 22. august 2013 Hvordan kategoriserer du hva som er morsomt for alle? Alt som er morro, ikke morsomt for alle! Hva som er moro varierer, selv om Mann 42 nok er inne på noe her. Opp igjennom har kristendommen sett med strenge øyne på ting som onani, kortspill, sex og dans. Sex er litt interessant, det oppfordres man jo til, under visse betingelser, men gud bevarer deg ikke om du gjør det under ikke-godkjente forhold. For eksempel med prevensjonsmiddler, da gjør man det bare av ren lyst, og det kan man ikke ha noe av (moro). 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #32 Skrevet 22. august 2013 Jeg fingret mens jeg så den videoen! WATCH THIS, JEHOVA, MUAHAHAHHA! Anonymous poster hash: 348da...b07 1
Lutetium 71 Skrevet 22. august 2013 #33 Skrevet 22. august 2013 Det er neppe uten grunn at den kristne synden er rotfestet i atferder som utgjør fundamentet i menneskets natur. Det de vil at vi skal be om tilgivelse for, er ganske enkelt vår nakne eksistens. Jeg syns det minner om milde psykopatiske trekk, først fortelle folk at de er onde og dårlige mennesker, og deretter gi dem ros og oppmuntring. Utspekulert og effektivt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #34 Skrevet 22. august 2013 Hahaha....dette er tull! Selvfølgelig er det lov å onanere som JV! For en tåpelig video.....erre muuulig Anonymous poster hash: ac4c2...9ea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå