Gå til innhold

Rimelig eller dyr tursekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal kjøpe meg en tursekk nå som jeg kan bruke til både fjellturer men ikke minst reiser som interrail ol. Jeg er ikke så høy og har derfor funnet ut at en sekk med 60-65 l er best. Har prøvd litt forskjellig i butikkene og står så langt i mellom en Berganssekk til 1900 (Rondane lady, 65 l), og Fjällrävens Kajkasekk til 3100 kr (damemodellen, 65 l).

Jeg er fryktelig usikker på hvilken jeg skal velge! Liker nok Fjällräven sin best, men den er jo betraktelig dyrere en Berganssekken. Moren min mener jeg bør gå for den billigste, ettersom jeg er skal studere nå og ikke kommer til å ha veldig god råd fremover. Men så; er det noe vits i å legge så mye ekstra penger i en ryggsekk? Og har noen av dere erfaringer med en av sekkene? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått prøve sekkene med litt vekt i? Sekker som virker perfekt på ryggen når de er tom, kan bli helt feil når man får fylt dem, og omvendt. Med tung sekk er komfort alfa og omega om du skal bære mye, så jeg ville gått for den mest behagelige, uavhengig av pris. Om komforten er akkurat lik, tror jeg det er ganske mye det samme hvilken du kjøper. Ofte har dyrere sekker bare mer fancy finesser enn de litt rimeligere, og ikke nødvendigvis bedre kvalitet. Men det skal sies at jeg ikke har noen som helst erfaring med Fjällräven, så om det gjelder for dem, kan jeg ikke si. Bergans er mest brukt i min omgangskrets, og jeg har ikke hørt noe negativt om de sekkene :)

Skrevet

Jeg har Berganssekken du nevner, og er veldig fornøyd med den. Nå skal det sies at jeg ikke har gått rundt med den i timesvis, men jeg brukte den på 4 ukers rundreise i Asia i vinter. Det jeg liker best, er at den har glidelåsåpning i fronten, slik at du kan åpne den som en bag. Slipper å måtte grave seg laaaangt nedi bunnen fra toppåpningen.

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal prøve sekker igjen i morgen, så skal huske på det dere har skrevet :) Er fortsatt veldig usikker, men det var lurt å prøve sekken med litt vekt oppi, så takk for tips!

Bare komme med flere innspill hvis noen har!

Skrevet

Jeg synes definitivt det er verdt å legge litt penger i sekken, så jeg hadde kjøpt den dyreste, HVIS det er den som sitter best på ryggen din med vekt i. Jeg bruker tursekkene mine aktivt, og det viktigste er at den sitter godt på ryggen. Fancy finesser hjelper ingenting om sekken er vond å bære.

Skrevet

Igjen: takk for svar! Valget falt på en Kajka 75 l i stedet, og jeg er sikker på at jeg gjorde det godt der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...