Gå til innhold

Kan noen hjelpe? Betent og vondt sår :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et sår som tydeligvis er betent. Det er rundt og gulaktig. Det er bløtt. Det kommer litt væske ut av det. Jeg renser det med grønnsåpe og lunket vann. Jeg har prvd å klemme ut betennelsen, men au det gjr vondt bare jeg er nær såret :(

Det har vært slik siden sønda og jeg holder på å bli GAL. What to do?

Anonymous poster hash: d0877...b00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege?

Anonymous poster hash: b501a...2a3
  • Liker 1
Skrevet

om det er en pussbyll, bør du ikke klemme på den, da kan du få arr. Lag et snitt i den med noe veldig skarpt (barberblad), tøm den, og rens med bakteriedrepende etterpå. ibux kan hjelpe på smertene. :) Det er i alle fall slik jeg gjorde det. :)

Anonymous poster hash: b8c77...706

Skrevet

Hvordan har du fått såret?

Hvilken type sår er det, eks skrubbsår?

Er området varmt?

Anonymous poster hash: 233ba...a7f
  • Liker 1
Skrevet

Såret er på neglen. Altså der neglebåndet/sengen eller hva det heter er. Jeg hadde et såt der sist uke, men så våknet jeg opp på søndagen og da var det plutselig blitt en stor gul klump der som verket :(

TS

Skrevet

Bacimycin salve fra apoteket.

Skrevet

Bruk pyrisept til å rense med.

Anonymous poster hash: 58c56...749

Skrevet

Gå til legen og få det tømt. Gjør du det hjemme, risikerer du å tilføre flere bakterier og kan gjøre vondt verre.

Anonymous poster hash: d2d9d...426

Skrevet

Såret er på neglen. Altså der neglebåndet/sengen eller hva det heter er. Jeg hadde et såt der sist uke, men så våknet jeg opp på søndagen og da var det plutselig blitt en stor gul klump der som verket :(

TS

Neglerotbetennelse?

Gjest Heartbeat
Skrevet

Hold det åpent og forsøk å tømme det ofte til materien er borte. Vask og skyll med lunken vann eller smør med antibiotika salve rundt såret.

Får du hevelse, rødhet rundt eller feber, bør du oppsøke lege for å få antibiotika

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...