Gå til innhold

Sekk eller veske til skolen?

Anbefalte innlegg

Veske er supert de dagene man ikke har mye å bære på, men ellers ville jeg gått for sekk. Det er stort sett bare nervøse førsteårsstudenter som er redde for å ikke være kule som kommer drassende med veske når de skal ha med seg både bøker og pc.

Huff, jeg har jo egentli aldri brydd meg så spesielt mye om hvordan jeg kler meg, men merker jeg stresser litt mer nå ja, når jeg skal på høyskole.. :-P

Anonymous poster hash: c555a...1e9

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er spesielt vanskelig nei. Men jeg har alltid tatt slike ting svært lett. Har opplevd å fått både A og B med minimal innsats. Jeg kan i alle fall love deg at det er et veldig interessant studie :)

Jeg går Økonomi og administrasjon på BI, det kan være annerledes der du skal gå. :)

Det høres bra ut! Jeg har også alltid tatt ting ganske lett, bare det er interessant nok :-) Så da krysser jeg fingrene for at det er det!

Anonymous poster hash: c555a...1e9

Jeg er 21 år og begynner på skolen i morgen. Jeg har ikke kjøpt noen sekk/veske enda, men hell no at det blir sekk. Det blir bare alt for barne/ungdomskole for min del. Kjøp deg en lekker pc-veske ;)

barnslig? det finnes mer enn nok av ''voksne'' ryggsekker. TS om du vil ende opp med en dårlig rygg, bruk en veske, men det er ikke verdt det. Du kan få kuppelrygg og ryggsmerter ettersom årene går.

Du kan jo alltid forveksle mellom en veske og en sekk, avhengig av hvor mye du må ha med deg. Det er det jeg gjør :)

Anonymous poster hash: 6b734...3a0

• Liker 1

barnslig? det finnes mer enn nok av ''voksne'' ryggsekker. TS om du vil ende opp med en dårlig rygg, bruk en veske, men det er ikke verdt det. Du kan få kuppelrygg og ryggsmerter ettersom årene går.

Du kan jo alltid forveksle mellom en veske og en sekk, avhengig av hvor mye du må ha med deg. Det er det jeg gjør :)

Hvem sa noe om barnslig her? Jeg sa det ble for barne/ungdomsskole for meg.

At det blir for barne/ungdomsskole for deg impliserer at du mener det er for barnslig. :P

Nej, det betyr at det minner meg om barne/ungdomskolen. Fordi der gikk alle med sekk. Og når man oppgraderte til vgs byttet de fleste til veske.

Annonse

Nej, det betyr at det minner meg om barne/ungdomskolen. Fordi der gikk alle med sekk. Og når man oppgraderte til vgs byttet de fleste til veske.

Ja, fordi de føler seg mer voksne. Når man er ferdig med vgs og faktisk blir litt mer voksen skjønner de fleste at det er dumt å ofre ryggen bare for å kunne bruke veske på skolen.

Anonymous poster hash: ffac8...02a

• Liker 8

Ja, fordi de føler seg mer voksne. Når man er ferdig med vgs og faktisk blir litt mer voksen skjønner de fleste at det er dumt å ofre ryggen bare for å kunne bruke veske på skolen.

Lurer på hvilke ryggkvalitet folk her har når dere babler om den ryggen. Det er ytterst sjelden man har alle bøkene i samtidig, dessuten går det da an å ta stroppen på veska over huet så vekta blir fordelt på begge skuldrene. Men hver sin smak!

Sekk er uansett teit.

Dagens ungdomsskoleelever bruker ikke sekk. Min på 16 brukte veske de 3 årene hun gikk på ungdomsskole, å det var det de fleste brukte. Ja også bager da...

Anonymous poster hash: 847ed...78d

Min, på 16 brukte sekk de 3 årene hun gikk på ungdomsskolen, og har tenkt å fortsette med det på videregående. De fleste gjorde det på hennes skole. ;)

Heihei

http://loldaddy.com/img/uploaded_pics/loldaddy.com-1328111772.jpg :fnise:

Neida, jeg er enig. Sekk er definitivt bedre.

Anonymous poster hash: 032d6...d66

:hoho: Ja, hun var fin..

Nemlig! :Nikke:

Lurer på hvilke ryggkvalitet folk her har når dere babler om den ryggen. Det er ytterst sjelden man har alle bøkene i samtidig, dessuten går det da an å ta stroppen på veska over huet så vekta blir fordelt på begge skuldrene. Men hver sin smak!

Sekk er uansett teit.

Alle bøkene, nei. De hadde ikke fått plass i verken sekk eller veske. Men noen bøker, pc og alt annet man måtte trenge, blir like fullt noen kilo. Det er ikke uten grunn at mange studenter i høyere utdanning bruker sekk, eller veksler mellom sekk og veske basert på hvor mye de skal ha med seg.

Jeg synes det er langt mer ungdomsskole å mene at sekk er "teit".:ler:

• Liker 7
Gjest Raindrops

Sekk er uansett teit.

Det at du ikke merker noe nå, vil ikke si at det ikke vil påvirke ryggen over tid og gi senskader. Jeg kan egentlig ikke annet enn å le av hele greia. At sekk er teit trodde jeg man ble ferdig med på videregående.

• Liker 3

Annonse

Gjest Wilhelmine

Min erfaring fra høgskole og universitet er at noen bruker sekk, noen bruker veske - og ingen bryr seg om hva du gjør. Jeg opplevde hvertfall at på høyere utdanning var folk i stor grad ferdig med det voldsomme maset om å ha "riktige ting" og om det er kult med ditten eller datten. På forelesningene kom noen med second hand, noen med kjole, noen med joggebukse og noen med dyr stil og andre med billig. Når det gjaldt hva man hadde det i, så spant det fra gamle skolesekker, nye datasekker, billige vesker til dyyyyre vesker, uten at det var et tema i det hele tatt. På mitt fakultet var det hvertfall mye mer fokus på om du hadde en bra personlighet, enn hva du hadde slags stil. Folk som studerer er rett og slett mer voksne enn folk på ungdomsskole og videregående, heldigvis.

Men dette er bare min erfaring da. Poenget mitt er at om du kommer med en gammel sekk eller ny veske eller hva, så kommer ingen til å se rart på deg, hvertfall var det slik der jeg gikk. Selv brukte jeg sekk de dagene jeg skulle ha med meg flere bøker, pc og slik, og veske de dagene det var mest kladdebøker og lette ting :)

Vel, begynte på skolen sist uke (uio)
Og har siden 1vgs hatt vesker å drasse på, den rommer akkurat sminkepungen, hårbørsten, antibac og håndkremer++ Kan si jeg har kink i nakken etter å ha båret på fem bøker og en skolepc med en arm de siste fire/fem år.

Stemmer for pen pc veske, det er iallefall slik jeg gjør det i år ;)

Annonse

På videregående da jeg måtte bære endel bøker hadde jeg en skinnveske som jeg kunne bruke tvers over eller over ene skulderen.

Nå på universitetet trenger jeg sjelden ta med så mye, så jeg bruker vanlig veske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...